Hvordan miste vekt under amming: tips og mer

L’amming hjelper deg å miste vekt i svangerskapet?

Del på Pinterest

L’amming kan hjelpe deg å gå ned i vekt etter graviditet, men mengden vekt du vil miste varierer for alle.

L’amming generelt brenner Fra 500 til 700 Kalorier om dagen. Å miste vekt trygt under l’amming, det er viktig å følge legenes anbefalinger for hvor mange kalorier du må konsumere hver dag. Du må også få L’autorisasjon fra legen din før du skyter øvelsen etter fødselen.

Fortsett å lese Finn mer på vekttap etter fødsel under amming.

Hvor fort du kan forvente å gå ned i vekt i svangerskapet?

En rekke faktorer vil påvirke hastigheten som du mister vekt opptjent under graviditet, inkludert:

  • din metabolisme
  • kostholdet ditt
  • hvor ofte trener du
  • Hvor mye vekt du oppnådde under graviditeten

Avhengig av hvor mye vekt du oppnådde under graviditet, kan det være nødvendig fra seks måneder eller opptil et år eller mer for å miste vekten du tjente. Noen kvinner mister aldri ham helt.

Det er vanlig å miste rundt 13 Libra Kort tid etter levering. Dette raske vekttapet kommer fra barnet, placenta og amniotisk væske. Denne mengden kan variere avhengig av barnets størrelse eller hvis du har beholdt mange væsker under graviditeten.

Etter dette første vekttap må du ta mindre kalorier enn de brennende for å miste mer vekt. Men for helse- og sikkerhetsmessige grunner anbefaler vi deg å gå ned i vekt gradvis og konsumere minst 1800 kalorier hver dag i L & # 8217;. Dette vil holde din melkproduksjon høy og vil gi deg nok energi.

Du kan trygt sikte på å miste omtrent en eller to pund i uken. Du kan finne deg selv tilbake til din pre-graviditet vekt etter amming i seks måneder. For noen kvinner kan det være nødvendig med en eller to.

Du kan trenge mer tid til å gå ned i vekt hvis du har vært gravid før, eller hvis du har tjent mer enn 30-35 pounds under graviditeten.

Hvor mange kalorier jeg trenger under l’amming?

Basert på’daglig kaloriinntak anbefalinger For kvinner i alderen 19 og 50, basert på deres livsstil, kan det være nødvendig å konsumere følgende antall kalorier om dagen under L’laktasjon:

Å holde din nåværende vekt under L’amming og vedlikehold av melkeproduksjon og energinivåer, må du konsumere en annen Fra 450 til 500 kalorier per dag.

  • Stillesittende livsstil: fra 2.250 til 2500 kalorier om dagen
  • Moderat aktiv livsstil: 2.450 til 2700 kalorier om dagen
  • Aktiv livsstil: fra 2.650 til 2900 kalorier om dagen

Etter å ha identifisert den totale mengden kalorier du bør spise hver dag, prøv å sørge for at de fleste kalorier kommer fra mat rik på næringsstoffer. Disse inkluderer:

  • Helkorn
  • frukt
  • grønnsaker
  • Magert protein

Hvis du ønsker å gå ned i vekt, unngå tomme kalori matvarer som:

  • loff
  • Pasta
  • Kjeks
  • bakeri produkter
  • Andre søppel eller hurtigmat

Det kan også trenge å ta et multivitamin eller fortsette å ta prenatal vitamin under amming. Spør legen din som kosttilskudd anbefaler.

Det er trygt å begrense kalorier under amming?

Selv om du prøver å gå ned i vekt, må du sørge for at du bruker minst 1800 kalorier om dagen under amming. Du kan integrere kostholdet ditt med øvelsen når du har blitt godkjent av legen din. For de fleste kvinner er dette vanligvis omtrent seks uker etter fødsel, selv om det kan være lengre hvis du hadde en keisersnitt eller komplikasjoner under eller etter fødsel.

6 tips for å hjelpe deg med å gå ned i vekt under amming

Det er viktig å opprettholde et sunt kosthold under L’Amming, slik at du kan produsere næringsrik melk til barnet ditt. Dette betyr at reduserende kalorier kanskje ikke alltid er en «8217; sikkert alternativ.

Det er imidlertid flere ting du kan gjøre for å støtte vekttap trygt under amming.

1. Gå lavt karbohydratinnhold

Begrense mengden karbohydrater at forbruket kan hjelpe deg med å miste vekt i graviditeten raskere. Men sørg for at du integrerer med mange proteiner, frukt og grønnsaker. Prøv å spise minst 1800 kalorier om dagen, og snakk alltid med legen din før du starter nytt kosthold etter fødsel.

2. Sikker trening

Når legen har godkjent deg å trene, går du tilbake til toget. Konsentrerer seg om sikre treningsøkter etter å ha forlatt som yoga og går med barnet ditt.

Du kan begynne å trene fra 20 til 30 minutter om dagen. Arbeid opptil 150 minutter med moderat drift per uke.

Prøv å amme barnet ditt før du trener for å unngå trafikkork.

3. Hold deg hydrert

Når du ammer, er det viktig å forbli hydrert. Prøv å drikke 12 kopper (96 væske ounces) vann hver dag.

Drikkevann og klare væsker vil også hjelpe kroppen din å eliminere vekten av vann;. Og unngå sukkerholdige drikker hvis du ønsker å gå ned i vekt, da de er belastet med tomme kalorier.

4. Ikke hopp over måltider

Ikke hopp over måltider under amming, selv om du prøver å gå ned i vekt. Hopping måltider kan redusere metabolismen og redusere din energi, noe som kan gjøre det vanskeligere å være aktivt og ta vare på barnet ditt.

Også å spise for få kalorier om dagen kan forårsake et platå eller et vekttapsarrest.

Hvis du ikke har mye tid til å spise, prøv å gjøre mindre snacks i løpet av dagen. Et godt mål er å gjøre en sunn matbit, som en frukt, etter å ha matet barnet til å reintegrere de tapte kaloriene.

5. Spis oftere

I tillegg til ikke å hoppe over måltider, kan spise ofte også hjelpe deg med å støtte dine vekttapsmål. Hyppigere måltider kan hjelpe deg med å få mer energi i løpet av dagen.

Mål for tre måltider og to snacks om dagen. Men hvis du er stadig sulten under amming, må du kanskje legge til mindre sunne snacks i løpet av dagen.

6. Hvile når du kan

Det kan være vanskelig å finne tid til å hvile når du har et nytt barn. Men prøv å sove mer enn du kan. Kan hjelpe kroppen din til å komme seg raskere, og du kan gå ned i vekt raskere.

Søvn er også viktig når du kommer tilbake til trening. Dette skyldes at musklene dine trenger å hvile og gjenopprette etter trening.

Hvis barnet ditt ammer hele natten, prøv å lage korte sleepers i løpet av dagen når hun sover.

Når skal du søke hjelp

Kontakt legen din hvis du har lyst til å miste vekt etter fødselen. De kan evaluere kostholdet ditt og din livsstil og gi sunne forslag til å gå ned i vekt.

For eksempel, hvis du har problemer med å miste vekt, kan det være sikker på å redusere antall kalorier du spiser seks måneder etter fødselen, når barnet ditt begynner å spise faste matvarer.

Hvis du ikke er fornøyd med kroppsbildet ditt, kan legen din gi deg råd om en konsulent, en terapeut eller en spesialist for vekttap som arbeider med mødre etter fødsel.

Legen din informerer deg om du har lyst til å miste vekt for fort under amming (mer enn en eller to pund i uken). Du må kanskje integrere kostholdet ditt med flere måltider eller snacks i løpet av dagen. Dette kan også bidra til å holde din melkproduksjon.

Ta bort

Husk at det tok ni måneder å øke vekten under graviditeten, så vær forsiktig med kroppen din når du starter reisen for å gå ned i vekt. Noen kvinner tror at de trengs fra seks til ni måneder for å komme tilbake til sin pre-graviditetsvekt. For andre kan de være nødvendige fra ett til to år.

Prøv å ikke sammenligne deg med andre. Returnerer gradvis til fysisk trening og fokuserer på et sunt kosthold uten å begrense for mange kalorier under amming.