Hvordan holde seg våken i klassen: 11 Strategier for å være årvåken

Del på Pinterest

Forfered i klasserommet er vanlig for studenter i alle aldre.

Studere til sent, lange arbeidstimer, sitte i et, varmt klasserom etter en sjenerøs lunsj, en lang kveldsleksjon, eller bare å finne læreren eller emnet litt & # 8216; kjedelig kan bidra til knollen av klassen.

For forslag til hvordan du holder seg våken i klassen eller i en hvilken som helst sammenheng som krever oppmerksomhet, bør du vurdere følgende strategier.

1. Stå opp og flytte

Selv om dette ikke er lett eller passende i midten av en leksjon, går, jogging på stedet, hopper jakk eller enhver aktivitet som pumper blod kan øke energi og oppmerksomhetsnivåer.

Hvis du deltar i en lang leksjon som har en pause i midten, bruk den tiden for å stå opp fra ditt sted og flytte kroppen din. Og hvis det ikke er noen formelle pauser, be om å bruke på badet og gjøre litt & # 8216; trening under returreisen.

Du kan også prøve noen stolstrøk som skulderruller, sittende twist og andre.

2. Puste litt & # 8216; frisk luft

Hvis du noen gang har sett en ny forelder, skyv en barnevogn på fortauet med et nyfødt ombord, kan gjøre mer enn å forlate hjemmet i noen minutter. Stå alle’friluft er forfriskende.

Og hvis du sitter fast i en klasse eller et annet internt miljø, gjør noen dype åndedrag kan hjelpe deg med å gi litt og mer oksygen til systemet ditt. Det kan være akkurat det du trenger å holde deg våken og oppmerksom.

3. Litt & # 8216; av koffein

Drikker en eller to kopper kaffe, te eller andre drinker som inneholder koffein, kan være et enkelt, men effektivt sjokk for dine sanser.

Men hvor mye koffein du trenger å bli alle & # 8217;? Vel, det varierer fra person til person, delvis, basert på din følsomhet overfor denne dyrebare ingrediensen.

Mayo Clinic rapporterer at ca 400 milligram koffein per dag & # 8211; Mer eller mindre hva du kan finne i fire kopper kaffe & # 8211; De er vanligvis tilstrekkelig til å holde en person våken og forsiktig.

Kaffe kan noen ganger føre til lavere topper av energi og nedre dråper når koffein forsvinner, så te med koffein kan ha litt og # 8216; mer mild og mer konsistent av kaffe.

Kaffe eller te uten mye tilsatt sukker er også sunnere valg enn sukkerholdige energidrikker og høyt koffeininnhold. En energidrikk fra 16 gram inneholder mange kalorier e Mer enn dobbelt koffein Som en kopp standard kaffe.

4. Drikk mye vann

Å holde seg hydrert er en nøkkelstrategi som brukes av langdistanse lastebilførere og andre som må dedikere lange timer til kjedelige arbeider.

Væsker bidrar til å holde blodstrømmen, noe som betyr at hjernen din mottar oksygen og rikelig med næringsstoffer for å fortsette å jobbe intensivt inne og ut av klassen.

Selv å bli litt dehydrert kan forårsake tretthet, irritabilitet og andre helseproblemer. Ha en flaske D’vann med deg i klasserommet, hvis tillatt, kan gjøre en stor forskjell for å holde deg hydrert og konsentrert.

5. Delta

Vær aktivt involvert, enten det er å ta notater eller å delta i en diskusjon i klasserommet, kan hjelpe deg med å unngå å gjøre under en leksjon.

Du trenger kanskje bare å ta vare på tankene dine mer under leksjonene, så ta notater. De kan være spørsmål eller kommentarer på leksjonen hvis du ikke er notert til å merke seg.

Hvis klassen tillater spørsmål og diskusjoner, vær studenten som reiser en hånd og fortsetter samtalen.

6. Følg et søvnprogram

En av nøklene for å få en god natts søvn, som igjen betyr mindre døgn søvnighet, er å følge et forhåndsbestemt program for å sove og våkne opp.

Kommer til å sove på samme tid hver dag og stå opp samtidig, du setter kroppens naturlige klokke for å vite når det er på tide å sove og når det er på tide å være våken og lære.

Prøv å sove fra 7 til 8 timer hver kveld, men hvis du er tenåring eller tjue år, kan det hende du trenger 20 eller 9 timer for å være helt hvile.

7. Ta litt & # 8216; av morgenlys

L’Eksponering for lys, spesielt om morgenen, er en av de enkleste og mest økonomiske måtene å vekke sinn og kropp for dagen.

Gjør en rask tur om morgenen kan gi deg energi i flere timer. Hvis dette ikke er mulig, åpne skodder så snart du våkner for å la morgenlampen være i huset ditt.

L’Morgenlys eksponering hjelper deg å våkne opp raskere, og kanskje enda viktigere, sett din interne klokke slik at den er våken i løpet av dagen og søvnig om natten.

8. Endre sted

Sitt på bunnen av en stor leksjon, eller til og med liten, kan få deg til å nærme seg et skritt til en unlogrammert lur. Det er litt & # 8216; Det er vanskeligere å sovne hvis du er på forsiden, noen få meter fra # 8217; lærer.

9. Sett kryss

Mint har mange helsemessige fordeler. En av de mest nyttige i klassen & # 8211; I tillegg til å gjøre pusten din bedre & # 8211; Det er som Peppermynte kan hjelpe deg med å stimulere L’Hippocampus, som er en grunnleggende del av hjernen som er involvert med klokke, minne og andre tankeferdigheter.

10. Slappe av

Hvis du er sint på dine stemmer, nyheter eller noe som skjedde i morges, bruker hjernen din mange energier. Du blir sliten og du blir sliten.

Hvis du opplever en følelsesmessig utmattelse, kan det variere problemer fra dagtid søvnighet til dårlig natts søvn, samt irritabilitet, dårlig konsentrasjon, hodepine, pessimisme øker og mye mer.

Bruke meditasjon og avslapningsteknikker for å håndtere stress og sinne kan hjelpe deg med å gjenopprette energien din og gi deg et lykkeligere perspektiv. Selv bare Noen dager med trening til bevisst meditasjon kan hjelpe deg med å øke oppmerksomheten din og dine tenkningsevner.

11. Klær for suksess

Du kan ha mer lyst til å sitte, være oppmerksom og jobbe hvis du bruker arbeidsklær i stedet for mer komfortable klær. Kunne holde deg fokusert på jobben du møter.

L & # 8217;

Hvis du sliter med å holde seg våken i klassen en gang nå, og da, husk deg selv å sove tilstrekkelig i «8220; skolekvanter & # 8221; og prøv strategiene ovenfor.

Men hvis du stadig sover i klasserommet eller i andre øyeblikk av dagen, fortell en lege. Du kan ha en tilstand som den obstruktiv søvnapné som hindrer deg i å sove i løpet av natten.

Ellers, en varm kopp te eller kaffe, eller kanskje en PO & # 8216; trening eller meditasjon, kan tilby flere fordeler enn å hjelpe deg med å holde tritt med leksene dine.