Hvilke merker av yoghurt har Lactobacillus acidophilus?

Del på Pinterest

Vi inkluderer produkter som vi tror på våre lesere. Hvis du kjøper lenker på denne siden, kan vi tjene en liten kommisjon. Her er vår prosess.

Beskrivelse

Har du noen gang sett disse annonseringsstedene der folk spiser yoghurt til å justere fordøyelsessystemet? Det er grunner til at yoghurt annonseres som sunn mat og Lactobacillus acidophilus (l. acidophilus) er en av disse.

L. Acidophilus er en type bakterier & # 8220; nyttige & # 8221; som er naturlig funnet i kroppen, Vanligvis i:

  • tarmene
  • munn
  • kvinnelige kjønnsorganer

Regnes som nyttig for menneskers helseformål fordi det ikke forårsaker sykdommer. Det produserer også vitamin K og Lattasi, The # 8217; enzymet som bryter ned sukker i meieriprodukter.

Lactobacillus er et populært probiotisk. Probiotika er levende bakterier som hjelper kroppen å absorbere næringsstoffer og opprettholde den rette balansen mellom nyttige bakterier. De har blitt brukt til å behandle ulike medisinske forhold, for eksempel:

  • diaré
  • Laktoseintoleranse
  • astma
  • vaginale infeksjoner
  • Dell & # 8217 syndrom; irritabel tarm (IBS)

Men ikke alle typer bakterier gjør det samme. Ulike varianter har forskjellige helsemessige fordeler.

Når yoghurt er produsert, bruker produsentene disse livene, eller probiotiske avlinger, for å lage melkdenser og gi den den kjente ASPRO-smaken forbundet med yoghurt.

Hvordan kan du nytte din helse?

Noen antibiotikabehandlinger dreper gode bakterier sammen med smittsomme bakterier de har til hensikt å ødelegge. Dette kan forårsake ubehagelige symptomer, for eksempel magesmerter.

L’Inntak av probiotika kan også bidra til å gjenopprette gode bakterier og redusere disse symptomene.

Hjertehelse

Noen forskjellige typer probiotika, inkludert l. Acidophilus kan være nyttig for hjertes helse.

Forskning har vist at å spise yoghurt med disse probiotika kan bidra til å redusere lipoproteiner med lav tetthet (LDL) eller kolesterol & # 8220; dårlig & # 8221;.

Laktoseintoleranse

Til laktoseintolerante mennesker sies å unngå meieriprodukter. Yoghurt er vanligvis L’bare unntak fra regelen. Dette skyldes at yoghurt har mindre laktose av melk og andre meieriprodukter.

L. Acidophilus er en av probiotika i yoghurt som er Leder av laktoseduksjon, Gjør kroppsfordøyelsen enklere.

Sopp infeksjoner

Siden. Acidophilus er naturlig funnet i skjeden, å spise yoghurt med probiotisk er noen ganger anbefalt for kvinner som ofte bidrar gjær infeksjoner.

Forskere mener at å spise yoghurt å erstatte gode bakterier kan bidra til å opprettholde den riktige balansen og forhindre overdreven vekst av gjær.

Noen studier De har oppdaget at dagligdags forbruk av probiotika kan bidra til å forhindre gjær og andre bakterielle infeksjoner.

Hvilken yoghurt inneholder den?

L. Acidophilus kan være tilstede i forskjellige stiler av yoghurt, fra normal til frossen til gresk.

Å finne ut om en bestemt yoghurt har. Acidophilus, sjekk ingrediensetiketten. Bakterier bør være oppført.

Her er noen vanlige merker som har l. Acidophilus:

  • Chobani
  • Damnon
  • Yoplait
  • Stonyfield
  • SIGI’S

For å hjelpe folk å skille mellom varemerker som inneholder levende kulturer og de som ikke gjør det, National Association of Yoghurt (NYA) skapte en segl og sortering og aktive kulturer & # 8221;.

Produsenter må gi NYA Laboratory Tests at deres kjølte produkter inneholder minst 100 millioner avlinger per gram, og at frosne produkter har minst 10 millioner avlinger per gram på produksjonstidspunktet.

Men siden NYA ikke er en legeringsorganisasjon, er det fortsatt en god ide å kontrollere ingrediensene for å se hvilke spesifikke probiotika som er inkludert i yoghurt du har tenkt å kjøpe.

Videre, ikke alle produsenter registrerer på NYA, kan noen velge å bare liste inn slags bakterier og tall i # 8217; liste over ingredienser eller lage din egen etikett.

Det finnes i andre matvarer?

Yoghurt er ikke det eneste stedet å finne løsningen. L. Acidophilus kan også bli funnet i noen gjærede matvarer, for eksempel:

  • ost
  • Soyabønneprodukter (Miso e Tempeh)
  • Gjærede pickles

Husk at pickles laget med eddik (de fleste av pickles du finner i supermarkedet) ikke inneholder probiotika. Hvis du vil ha gjæret pickles, se i den kjølte delen av matbutikken.