Hva du bør vite om diabetes og bønner

Om bønner

Bønnene er en diabetes Super mat.

De American Diabetes Association Anbefaler til personer med diabetes for å legge til bønnebønner eller hermetiske bønner uten natrium til forskjellige måltider hver uke. De har en lav glykemisk indeks og kan bidra til å håndtere blodsukkernivået bedre enn mange andre matvarer rik på stivelse.

Bønnene inneholder også proteiner og fibre, noe som gjør dem til en sunn ernæringsmessig komponent 2 for 1 for hvert måltid. Med så mange typer bønner tilgjengelig, vil det sikkert være en egnet for paletten din.

Mer informasjon om forståelse av Glicemic Index & # 8217.

Fordeler med bønner

Når du planlegger måltidene dine, husk at 1/3 kopp kokte bønner anses som en diabetisk utveksling av stivelse. En diabetisk bønneutveksling gir ca 80 kalorier og ca 15 gram karbohydrater.

Hvis du bruker bønner som erstatter animalske proteiner, er størrelsen på delen eller diabetisk utveksling 1/2 kopp. For hver halv kopp bønner, sørg for at du tar hensyn til en veldig tynn proteinutveksling og en stivelsesutveksling.

Ernæringsmessige opplysninger for bønner varierer litt fra en bønnebønne.

Her er ernæringsmessige opplysninger, 1/3 kopp hver, for noen bønner du kanskje vil prøve:

Type Black Bønner Lima Bønner Røde Bønner Kalorier 756073 Protein (G) 535 Karbohydrater (G) 131112 Fiber (G) 534

Bønner er et godt alternativ til kjøtt på grunn av sitt høye proteininnhold. I motsetning til kjøtt har bønner ikke mettet fett og rikelig fibre, noe som gjør dem til en sunn utveksling.

Når du ser på utvekslingslister, er bønner generelt gruppert med stivelser som brød og poteter. Men husk at bønner har en tendens til å være mye rikere enn proteiner og fibre enn andre matvarer som er rik på stivelse.

Bønner gir også betydelig løselig fiber, som nærer sunne tarmbakterieresultater Beste helse i’tarmen og redusert motstand Alle’insulin i dyreforsøk. Videre forskning på mennesker er nødvendig, men nåværende resultater er lovende.

anbefalinger

I tillegg til å være næringsrik og fettfri, er bønner også allsidige. De kan være en flott sidefat, eller du kan legge dem til salater, supper, gryteretter, integrert ris eller et hvilket som helst antall andre matvarer.

Hold styr på størrelsen på delene kan være en PO & # 8216; komplisert når bønnene er kombinert med andre matvarer, men esteem det beste du kan.

Som konturer eller komponenter i hovedretten din, kan bønner vises hvor som helst.

Svarte bønner kan legge til noen fibre og andre næringsstoffer til kylling tacos på en integrert tortilla. Chili med røde bønner (eller svarte bønner, kikærter eller en kombinasjon av bønner) er en praktisk tallerken fordi den vanligvis slutter med lett å varme rester.

Bønner kan være litt & # 8216; insipid, men vær forsiktig med å legge for mye salt eller bake bakt bønner med svinekjøttfett. Å ha diabetes øker risikoen for hjerteproblemer.

Ikke reduser bønnehelsemessige fordeler ved å legge til overdreven salt eller saltet mat. For natrium kan øke blodtrykket. I stedet eksperimentere med andre krydder, for eksempel:

  • cumin
  • hvitløk
  • salvie

Ikke bare bønner er A’lagt til sunt til kostholdet ditt, men de er også enkle å holde og billig. Hermetiserte bønner kan vare lenge, noe som gjør dem til en god base mat for en brukervennlig ingrediens og lav glykemisk indeks.

Kontakt en ekspert

For å lære mer om hvordan bønner og andre sunne matvarer kan være en vanlig del av kostholdet ditt, kan du konsultere en dietitian eller en sertifisert lærer for diabetes (CDE).

For å få sertifisering må en dietitian ha en stor utdanning i forebygging og styring av diabetes gjennom kostholdet. Mange dieters har denne sertifiseringen. Spør legen din om å foreskrive tjenestene til en CDE.

County Extension Service kan også kunne gi nyttig informasjon om måltidsplanlegging for diabetikere. Hvis du har diabetes, tror du at du er en del av en støttegruppe eller en annen lokal organisasjon, hvor du kan få informasjon og lære råd om kosthold og livsstil.

Bunnlinjen er at bønner skal være en grunnleggende mat i kostholdet ditt, spesielt hvis du har diabetes.

TIL Studere publisert i Jama Magazine Han fant at å spise flere bønner, linser og andre belgfrukter hjalp folk med Type 2 diabetes Få bedre glykemisk kontroll og redusere risikoen for hjertesykdom.