Hodepine i dager? Prøv denne 3 dagers naturlige korreksjon

Stopp hodepine før du starter

Det er tre ting vi vet om hodepine:

Først har over halvparten av de voksne minst en hodepine til året, ifølge Verdens Helseorganisasjon.

For det andre er hodepine ofte underdiagnostisert og underbehandlet.

Og tredje, det er ganske vanskelig å finne en umiddelbar lettelse, prøvd og sant som fjerner langsiktig smerte.

Hvis du er på utkikk etter tips for en rask lettelse, har vi 18 naturlige rettsmidler. Men hvis den tilgjengelige lettelsen er bare midlertidig, vil du kanskje gi en titt nærmere til din livsstil. Hodepine kan skyldes en hel rekke ting, inkludert betennelse, brystinfeksjoner eller bare genetikk.

Trikset til Healy Cure (nesten alle) Hodepine hindrer dem til å forekomme i utgangspunktet.

Gjenkjenne forskjellen mellom migrene og andre hodepine, prøv følelser på den ene siden av hodet og prøv andre kroppssymptomer? Kan være en’migrene. Generelt kan migrene forslag hjelpe hodepine, men det kan ikke fungere motsatt. Hvis du lider av alvorlige migrene, er det viktig å snakke med legen din hvordan du kan hindre dem og behandle dem.

Så hvis du er klar til å gjenopprette dagen, se ikke lenger. Følg denne tre-dagers løsningen for å eliminere hodepine fra programmet ditt og avbryte den neste før du begynner.

Dag 1: Hodepine begynner

Del på Pinterest

Hodepine oppstår når du minst forventer det. Kommunale skaleringsfaktorer av hodepine inkluderer den åpenbare & # 8211; Som stress og for alkohol & # 8211; Men de kan også være forårsaket av dehydrering, dårlig holdning, mangel på søvn eller lukt eller sterke lukt.

Hva og hva ikke å spise

Unngå matvarer som du mistenker for å være allergisk eller intolerant. Matintoleranser, for eksempel glutenintoleranser eller alle «histamin, kan forårsake hodepine.

Sip en urtete. Ingefær Og Foreldre Begge har potensialet for behandling eller forebygging av hodepine. Nyt en av disse varme urtete teene kan være akkurat det du trenger for å finne lettelse.

Hold deg hydrert. Råd om hvor mye vann du bør drikke en dag varierer, men pek på åtte 8-unse briller om dagen.Dehydrering Det er en vanlig utløser av hodepine, men det er viktig å ikke hydrere for mye. Dør med deg en flaske D’gjenbrukbart vann for å holde deg hydrert i bevegelse og sørge for at du blir hydrert selv under treningsøktene.

Begynn å ta vitamin B-2. Vitamin B-2 (Riboflavina) kan også bidra til å forhindre hodepine, spesielt migrene. Søket viser at folk som har tatt vitamin B-2 har opplevd mindre hodepine i måneden.

Hva å gjøre

Prøv en kald pakke (eller varm). Kald terapi Det kan være nyttig for behandling av migrene, mens noen, som spennings hodepine, kan bedre svare på varme. Hvis du ikke foretrekker en på andre, prøv å veksle de to.

Oppdag dine utløsere. Løs hodepine avhenger av utløserfaktoren, så det er viktig å identifisere dem og lære å håndtere dem:

  • Prøv å ta en 30 minutters lur for å se om hodepine skyldes søvn eller stress.
  • Lukk øynene dine for å sjekke om lys eller # 8217; øyeutmattelse forårsaker smerte.
  • Masser baksiden av nakken eller nesebroen for å se om dette lindrer spenningen på hodepine.

Når du har funnet det som hjelper, ta notat.

Konsentrert på lysøvelser. En dårlig holdning er en vanlig utløserfaktor for hodepine, og deretter introdusere en liten strekning i dagen din, kan hjelpe deg med å forbedre stillingen, redusere stress og forhåpentligvis redusere risikoen for langsiktig hodepine.

Hva er de utløsende faktorene i hodepine? I følge American Migraine Foundation, De vanligste utløsende faktorene inkluderer endringer i søvnmodeller, daglig stress, menstruasjonsperioder og meteorologiske endringer og reiser. Du kan ikke unngå hodepine knyttet til tid, men vær proaktiv kan hjelpe deg med å redusere deres innvirkning på ditt daglige liv.

Hvordan sove

L’Du har allerede hørt: Voksne (18-64) trenger vanligvis syv-ni timers søvn per natt. Selv om det kan virke som om du gjør det i gjennomsnitt, kan det hende at du har en vare med hvile og med hodepine.

Øv god søvnhygiene. Det er ikke bare et spørsmål om å sove, men å sove av kvalitet. National Sleep Foundation antyder å eliminere stimulanter før du går i seng, etablerer en vanlig rutine for å sove og skape et avslappende miljø for å sove.

Støtt halsen. Morgenhodepine kan skyldes muskler avhandling fra en dårlig søvnposisjon. For hodepine, Sov på ryggen er bedre & # 8211; Så lenge hodet ditt støttes riktig & # 8211; Mens du sover på magen, er det dessverre ikke eksepsjonell for nakkesmerter.

Dag 2: Teller utløserne og smerten

Del på Pinterest

Hvis du har å gjøre med kronisk hodepine, er det på tide å bringe svaret ditt utover det grunnleggende. Først av alt, konsentrerer konsentrater på Trigger Management for å eliminere potensielle hodepine før de starter. Derfra handler det om å gjøre det som hjelper deg å føle deg bedre.

Hva og hva ikke å spise

Ikke drikk koffein. Prøver å unngå å drikke koffein. utdanning foreslå at for mye koffein (eller konsekvensene av # 8217; koffeinavholdenhet) kan være en oppskrift på dårlig hodepine.

Redusere junk food, mat tilsetningsstoffer (for eksempel MSG) og kunstige søtningsmidler. Noen matvarer kan utløse hodepine og migrene, så det er viktig å begrense L’ta disse matene, spesielt hvis du er mer tilbøyelig til hodepine. EN 2016 Gjennomgang konkluderte med at 8217; Msg og # 8217; abstinens fra koffein var den vanligste utløsningen av hodepine, men også L’aspartam, gluten, L’histamin og # 8217; alkohol var potensielle utløsende faktorer.

Ta magnesiumet. Magnesium er et essensielt mineral for kroppene våre og en studie antyder at å ha mangel på magnesium kan føre til hodepine. Men for magnesium har bivirkningene, så snakk med en lege før du laster.

Alternativ for mat eliminering hvis du allerede følger et ganske sunt og mistenkelig mat program som eliminerer junk food virker ikke, prøv eliminering dietten. Når du ikke er sikker på hvilke matvarer de kan bidra til hodepine, eliminere alle matene som mistenker og reintroduce dem sakte en om gangen.

Hva å gjøre

Unngå stressende aktiviteter. Mens en lysøvelse kan være nyttig for hodepine, kan anstrengende treningsøkter som løpende eller vektløfting bli verre.

Prøv å bruke essensielle oljer. Spredningen av essensielle oljer kan bidra til å kurere hodepine. Mens forskjellige oljer har forskjellige fordeler, begge deler peppermynte Og lavendel L’essensiell olje er kjent for å redusere hodepine. Unngår ukjente oljer, siden konsentrert doser kan forårsake bivirkninger som L’hudirritasjon.

Reduserer nakkesmerter. Gi nakken din litt og kjærligheten som strekker spenningen. Prøv å inkorporere disse yoga-stillingene for nakkesmerter. Du kan også klemme på baksiden av nakken og forsiktig massere for å lindre spenning.

Hvordan sove

Bruk et rullet håndkle. Hvis du fortsatt prøver å få en tilpasset pute, rull opp et håndkle i en tett sylinder og legg den under nakken min, kan hjelpe musklene til å slappe av og lindre spenning.

Forbedrer kvaliteten på søvnen din. Hvis du sliter med å sovne, prøv å drikke en av disse fargerike melkbaserte oppskrifter med dessert eller før du går i seng. Du trenger andre tips for å beseire l’søvnløshet? Prøv å unngå kveldsøvelsen, for å eliminere koffein alle’start på dagen og for å minimere tiden brukt foran skjermen.

Dag 3: Konsentrere deg om helsen din

Del på Pinterest

Hvis du har passert tre dager og smerten fortsetter, kan du gjøre mer for å oppdage utløsningsfaktorene. Det er også trinn som du kan ta for å rekonstruere kroppens forsvarsbaser for å forhindre eller lindre neste hodepine.

Hva og hva ikke å spise

Unngå iskrem. Hjernefrysingen kan kobles til kronisk hodepine, så hvis du har å gjøre med frosne matvarer, kan du prøve å redusere for en PO & # 8216; for å se om dette gjør forskjellen.

Legg til anti-inflammatoriske matvarer til kostholdet ditt. Når du er stresset, A & # 8217 kan forekomme; kronisk betennelse, noe som betyr at hodepine sikkert ikke hjelper syklusen. Derfor er det viktig å unngå matvarer som kan forverre betennelsen. Spis mat som grønne bladgrønnsaker og bær. De er begge i listen over mat og # 8220; smertestillende midler & # 8221; Og de er også anti-inflammatoriske matvarer som kan bidra til å redusere stress.

Lage små og hyppige måltider. Hopp over måltider eller å spise uregelmessig kan kompromittere blodsukkernivået. Til Hold glukose nivåer, spis jevnlig hele dagen.

Hva å gjøre

Konsentrerer seg om omsorg for deg selv. Kronisk spennings hodepine kan gå og komme, og ofte forårsaket av stressPrøv å bestille en massasje, en akupunktursøkt eller A’annen avslappende aktivitet.

Øv en avslappende yoga. Forskning & # 8211; Undersøkelser antyder at yoga kan bidra til å øke melamin kroppsproduksjon, som regulerer søvn. Hvis du trenger hjelp til å sovne, prøv å inkorporere noen av disse yoga-stillingene for søvnløshet.

Hvordan sove

Prøv en pute for nakkestøtte. Tredje dag og telling med hodepine? Det kan være på tide å investere i en ny pute. Litt studere Det har oppdaget at de ortopediske puter forbedrer søvn litt bedre enn standardputer, men viktig er å finne en pute som holder nakken høy.

Ikke glem å øve gode søvnvaner. Ta et videre skritt fremover i # 8217; sovehygiene fjerner elektronikken i soverommet. De National Sleep Foundation Anbefal for å unngå skjermen A’nå før du går i seng og prøv å gå til sengs og våkne på samme tid hver dag (selv i helgene).

Går fremover

For mange av oss kan hodepine virke uunngåelig, men dette betyr ikke at vi skal la det være ødeleggende.

Selv små endringer, hvordan du skal sørge for at du våkner samtidig hver dag, kan de potensielt ha en viktig innvirkning på at du fortsetter eller kanskje ikke lider av kronisk hodepine. Og husk, migrene er ikke det samme som hodepine, hvis du forhindrer det

Og til slutt, det som er viktig er å finne forebyggingsstrategier og lettelse fra perfekte hodepine som fungerer for deg.

Jandra Sutton er forfatter, forfatter og lidenskapelig om sosiale medier. Er lidenskapelig for å hjelpe folk til å leve et lykkelig, sunt og kreativt liv. På fritiden liker jeg å løfte vekter, lese og alt relatert til iskrem. Pluto vil alltid være en planet i sitt hjerte. Du kan følge den TwitterOg Instagram.