Hånd opp ned: effekter, risiko og fordeler

Beskrivelse

Hånden opp ned kan være en morsom aktivitet. Han kunne til og med få deg til å føle et barn igjen, spesielt hvis du prøver det på apekatterbarene. Men noen voksne i dag praktiserer å henge opp ned for en annen grunn.

Omvendt terapi er en form for fysioterapi som kan hjelpe med ryggsmerter. L & # 8217; linsen er å henge opp ned og forlenge ryggraden. Mange sverger det. Men vitenskapelig Undersøkelser Det blander alle 8217; effektiviteten av å henge opp ned for å lindre smerte.

Ytterligere studier er nødvendig for å bekrefte om å henge opp ned, gir ekte helsemessige fordeler.

Fordeler med å henge opp ned

L & # 8217; Inversion Therapy-målet er å reversere tyngdekraften komprimering på ryggraden. Det er vanligvis gjort på en fil Omvendt tabell. Disse tabellene har ankelstøtter og kan justeres i forskjellige stillinger som vipper på # 8217; tilbake, inkludert en der du er helt opp ned.

Dette kan strekke ryggraden og redusere trykket på platene og nerveøttene. Det kan også øke rommet mellom ryggvirvlene. De potensielle fordelene med å henge opp ned under omvendt terapi inkluderer:

  • Kortsiktig lettelse fra ryggsmerter, isjias og skoliose
  • Helseforbedring av ryggraden
  • Større fleksibilitet
  • Redusert behov for ryggkirurgi

Men husk at det er få tester til støtte for effektiviteten av disse fordelene. Videre har studier ennå ikke bekreftet fordelene med å holde seg på baksiden. Mesteparten av utdanning Så langt har de blitt gjort i liten skala.

Som med andre alternative terapier som akupunktur eller cupping, er resultatene av inversjonsterapien forskjellig for alle. Videre forskning er nødvendig.

Risiko

Omvendt terapi er ikke sikker for alle. Mens du henger opp og ned i mer enn noen få minutter, øker blodtrykket. Selv ditt hjerteslag bremser. C & # 8217; Det er også større press på øynene dine. Unngå reverseringsbehandling hvis du har:

  • Høyt blodtrykk
  • Tilstanden til hjertet
  • glaukom
  • Tilbake eller benbrudd
  • L & # 8217; osteoporose
  • brokk

Også henge opp ned, er ikke sikker på om du er overvektig, overvektig eller gravid. Sjekk alltid med en lege før du prøver reverseringsbehandling.

Sove opp og ned

Sove opp og ned er ikke trygt. Du bør ikke holde opp ned, selv på et reverseringsbord, i mer enn noen få minutter om gangen. Selv om det er behagelig for ryggen, sovner du i denne posisjonen i denne stillingen, og det kan føre til helsefare og til og med døden.

Ok slapp av opp ned, spesielt hvis det hjelper med ryggsmerter. Men sørg for at du har en profesjonell eller en venn i nærheten for å sørge for at du ikke sovner i denne posisjonen.

Hvor lenge du kan holde seg opp ned?

Det kan være farlig, og til og med dødelig, bli hengende opp og ned for lenge mens blodet akkumuleres på hodet. Begynn å henge i en moderat posisjon i 30 sekunder til 1 minutt om gangen. Deretter øker tiden på 2 eller 3 minutter.

Lytt til kroppen din og returnerer til en oppreist stilling hvis du ikke føler deg bra. Du kan kanskje jobbe for å bruke inversjonstabellen i 10-20 minutter om gangen.

Tydeligvis har en gren av et tre eller et annet suspendert verktøy ikke de samme nivåene for å støtte et reverseringsbord.

Du kan dø hengende opp ned?

Du kan dø stående hengende opp og ned for lenge. Det er sjeldent, men blodet kan akkumulere i hodet, som kan være ekstremt farlig for kroppen.

Hvis du er interessert i å prøve Inversion Therapy eller A & # 8217; en annen form for hengende opp ned, gjør det alltid under tilsyn av en profesjonell, som en fysioterapeut. Eller ha en venn i nærheten hvis du må komme tilbake, og du kan ikke stå opp.

Ta bort

Noen mennesker liker å holde seg opp ned. Det sverger det som en måte å lindre ryggsmerter på. Hvis du er interessert i å prøve det, prøv Inversion Therapy på et bord. Men sørg for at du har en profesjonell, en fysioterapeut eller en venn tilgjengelig for å hjelpe deg med å komme tilbake.

Du kan også prøve andre måter å henge deg opp og ned, som Plane Yoga. Pass på at du gir kroppen din tid til å tilpasse seg for å se hvordan du reagerer. Aldri heng opp ned i mer enn noen få minutter om gangen.

Hånden opp ned er ikke sikker på om du lider av hypertensjon, hjertesykdom eller andre medisinske forhold. Snakker alltid med en lege.