Helsemessige fordelene med valnøttsmør

Alternativer til PB&J

Av alle valnøttbutter, er du sannsynligvis mer kjent med peanøttsmør. Han vant deg da han dukket opp for første gang i lunsjboksen i sin klissete herlighet. Fra skolen kantine til kontoret d & # 8217; hjørne, sandwich med peanøttsmør og gelé er en grunnleggende mat som aldri mister sin sjarm.

Det er imidlertid en myriade av valnøttbutter å velge mellom. Valnøttsmør basert på cashewnøtter, mandler, macadamia nøtter og mer er tilgjengelig i din lokale matbutikk og i landbruksmarkedet.

Les videre for å lære om andre valnøttbutter å prøve hvis du har peanøttallergi eller hvis du bare vil ha litt & # 8216; av variasjon alle & # 8217; lunsjtid.

Ingen peanøtter? Ikke noe problem

Valnøttallergier, spesielt peanøtter, blir stadig mer vanlige. I følge American College of Allergy, Asthma & Immunologi (Acaai), Det rapporterte antallet tilfeller av peanøttallergi har økt med over tre ganger mellom 1997 og 2008.

Peanøttallergi kan være farlig. L & # 8217; Acaai rapporterer at dette er en av matallergene mest forbundet med plutselige og seriøse reaksjoner, for eksempel den farlige anafylaksen for livet.

Heldigvis er det mange alternativer til valnøttsmør og frø som vil holde din smakfulle sandwich og allergi hos Bada.

Sjekk med docen din

Hvis peanøtter er de eneste valnøtter som utløser en allergisk reaksjon for deg, kan du prøve en alternativ valnøttsmør, men først snakk med legen din. Hvis du har en & # 8217; peanutallergi, kan du også lide av valnøttallergier som mandler, cashewnøtter eller hasselnøtter.

Smør

Hvis du ikke er allergisk mot valnøtter, kan du velge mellom en rekke sunne valnøttbutterere. Et bredt spekter av valnøttbutter gir mange helsemessige fordeler. Sjekk din matbutikk eller naturlige matvarer for å finne valnøttsmør basert på:

  • mandler
  • cashewnøtter
  • Macadamia
  • valnøtter
  • Hasselnøtter

Fordelene

Valnøttsmør inneholder en rekke viktige næringsstoffer, inkludert:

  • protein
  • Sunn fett
  • fiber
  • Vitaminer og mineraler
  • fytokjemikalier

Ernæringsmessige næringsstoffer i valnøttsmør varierer avhengig av hvilken type tørket frukt, men alle valnøtter er gode kilder til sunne fettstoffer. De Mayo Clinic Rapporterer at nøtter bidrar til å forbedre kolesterolnivået. En del av valnøttsmør er en utmerket kilde til verdifulle næringsstoffer.

Kontroll l & # 8217; etikett

Ikke alle valnøttbutteri har sunne ingredienser. Mange merker inneholder bare hakket valnøtter, men noen inkluderer tilsatt salt og sukker. Noen bruk delvis hydrogenert olje og # 8211; En kilde til transmalsani fett, i henhold til US Food and Drug Administration. Pass på at du kontrollerer etiketten før du velger et valnøttsmør.

Se på kaloriene

Mens nøtter er fantastiske kilder til vitaminer og næringsrike mineraler, er de også rike på kalorier. Hvis du spiser mye valnøtter eller valnøttsmør, reduser du kalorier i andre områder. De American Heart Association bemerker at en sunn daglig del er bare en håndfull valnøtter.

Men ikke la frykten for fett hindre deg i å prøve valnøttsmør.

Gå gal uten nøtter

Hvis allergiene dine tvinger deg til å holde avstandene fra alle valnøtter, er frøbuer og soyøtter gode alternativer. Solsikkefrø smør er rik på sunne flerumettede fettstoffer for hjertet. Soy nøtter smør (som har en smak som ligner på peanøttsmør) er rikere enn protein og mindre fett enn middels valnøttsmør. Du kan også prøve Tahini, Sesamfrøpasta, som har konsistensen av valnøttsmør og er også veldig næringsrik til tross for ingen valnøtter.

Hvis du har alvorlige allergier mot valnøtter, spør legen din om å teste potensielle soya eller frøintoleranser før du prøver disse alternativene.

Første sikkerhet

Hvis du har en familiehistorie av valnøttallergi, gå på den sikre siden. Det er viktig å sjekke med legen din hvis du eller barnet ditt også har en liten allergisk reaksjon på valnøtter. En liten passert reaksjon indikerer muligheten for en alvorlig fremtidig reaksjon.

Hvis du har en bestemt allergi mot valnøtter, snakk med legen din for å spise en alternativ valnøttsmør. Du kan bruke et alternativt valnøttsmør i favorittoppskriftene dine. Så lag en sandwich med valnøttsmør og gelé, hell et høyt glass melk og nyt denne favoritt snacken D & # 8217; barndommen!