Healing av en trapesformet belastning: Øvelser, gjenopprettingstidspunkt og mer

Beskrivelse

Trapeze er en flat muskel i form av en trekant i ryggen. Strekker seg fra nakken, ned langs ryggraden opp til omtrent halvparten av ryggen og gjennom scapula. Du har en rett trapeze og en venstre. Disse flotte musklene støtter armer og skuldre og er nødvendig for å heve armene.

Bruk dette interaktive 3-D-diagrammet for å utforske venstre og høyre trapeze.

En trapeze er en vanlig skade som kan begrense bevegelsesfriheten og armenees styrke. En strekning oppstår når fibrene i en muskel eller en sene strekker seg utover deres normale grense. En belastning kan forekomme gradvis på grunn av overdreven bruk eller plutselig på grunn av en skade. Helbredelsen av en trapezestamme kan be om Nient & # 8217; annet enn hvile og is. L & # 8217; Trapeze trening kan bidra til å styrke det og holde det mer fleksibelt for å redusere risikoen for skade underveis.

Hva er symptomene?

Symptomene på en trapesformet logg varierer avhengig av årsaken til lesjonen og dens alvorlighetsgrad. Du kan høre og # 8220; knotter & # 8221; I nakke og øvre ryggmuskler. Trapeze vil føle seg sår og muskelen kan ha spasmer eller kramper. En alvorlig belastning kan også føre til hevelse og betennelse.

Selv nakke og skulder kan virke avhandling og stiv, noe som gir et begrenset bevegelsesområde. Du kan ha problemer med å snu hodet fra den ene siden alle & # 8217;. En trapezoidstamme kan også legge igjen en eller begge tinningarmer eller svake.

Vanlige årsaker

Trapeze-stammer kan forekomme på to måter: gjennom en akutt lesjon eller overdreven bruk.

Akutt skade

En akutt muskelslesjon oppstår plutselig når muskelen gjennomgår et traumer, som en voldelig vridning eller en kollisjon. Et dårlig høst kan forårsake trapeze. Når C & # 8217; Det er et vanskelig slag mot trapeze, det kan være et blåmerke og andre symptomer på muskelmasse. Smerten og stivheten som kommer fra en akutt lesjon, vil bli følt umiddelbart.

Overdreven bruk

Overdreven skader har en tendens til å oppstå når repeterende og lavpåvirkningsaktiviteter utføres i lengre tid. Men du kan også strekke trapezen gjennom en, streng og repeterende aktivitet, for eksempel tungt vektløfting. Når trapezen eller muskelen er arbeid overbelastet og ikke har tid til å ly, er en strekk eller en annen skade sannsynlig.

Hvordan det er diagnostisert

Diagnosen av en myk vevs lesjon krever vanligvis en fysisk undersøkelse og en bildebehandlingstest. Under eksamen vil legen undersøke symptomene og vil snakke om når og hvordan skaden kunne ha skjedd. Hvis ikke C & # 8217, det var en akutt skade, og du la merke til at symptomene blir gradvis forverret, prøv å huske når de startet og hvilke aktiviteter som kunne utløses.

Under eksamenen vil legen be deg om å flytte armen og nakken i forskjellige stillinger. Legen kan også bevege nakken, armen eller skulderen for å ha en & # 8217; ide om ditt utvalg av bevegelse, styrke og plassering og årsak til smerte.

En røntgenstråle kan ikke avsløre detaljerte bilder av muskelskade, men kan bidra til å avgjøre om symptomene skyldes en beinfraktur. Magnetisk resonans for bilder (MR) bruker et sterkt magnetfelt og radiobølger for å produsere bilder av myke vev (for eksempel muskler, sener og organer). En magnetisk resonans kan bidra til å identifisere den nøyaktige posisjonen til muskelspenningen, og hvis det er en komplett muskuløs lesjon eller bare en spenning.

En muskulær lesjon er generelt klassifisert i en av de tre grader:

  • En grad 1 skade er en liten muskel tretthet, som innebærer mindre enn 5% av muskelfibre.
  • En grad 2 lesjon påvirker mange flere fibre og er en mye mer alvorlig skade. Imidlertid er muskelen ikke helt revet.
  • En grad 3 lesjon er ikke en innsats, men en komplett ruptur av en muskel eller en sene.

Behandlingsalternativer

Hvis du har blitt diagnostisert med en trapeze-stamme, vil du sannsynligvis bli bedt om å bruke is på det skadede området og hvile. Du kan også prøve is og hvile hvis du har lyst til å ha en trapeze-logg, men du tror ikke det er seriøst nok til å få en medisinsk vurdering.

Ris (hvile, is, kompresjon, høyde) er et godt behandlingssystem for ankler og knær, spesielt, men komprimering og # 8217; Høyde er ikke alltid realistiske for en trapeszoid.

En lege kan prøve å fylle skulderen for å komprimere trapeze for å redusere hevelse. Men dette er ofte ikke nødvendig eller praktisk, gitt at skaden kan være i den sentrale delen av den øvre ryggen.

L & # 8217; Formålet med høyden er å redusere hevelsen på stedet for lesjonen. Dette oppnås ved å øke stedet for lesjonen over hjertivået. Men siden trapeze er allerede over hjertet, trenger du kanskje ikke å gjøre flere skritt, så vel som å løfte hodet mitt og skuldrene litt som du sover.

Kinesiologisk tape er en siste behandling for muskel tårer. Det er et elastisk og elastisk bånd som er plassert på huden over en såret muskel. Båndet trekker forsiktig huden mot den, og lindrer trykket på musklene og på de andre vevene under. Du kan se basketballspillere, volleyballspillere og andre idrettsutøvere som spiller kinesiologisk bånd under konkurranser. Selv om både A & # 8217; relativt nylig innovasjon, har kinesiologi vist seg i noen tilfeller Undersøkelser For å lindre en trapesformet belastning.

Kjøp online kinesiologisk tape.

Når lesjonen går utover en innsats, og det er en komplett muskel- eller tendonferie, kan kirurgi må reparere muskelen eller reattet en sene alle og muskler som det har løsnet på.

Recovery Chronology

Din utvinning vil avhenge av alvorlighetsgraden av belastningen og fra det som er godt behandlet i utgangspunktet. Hvis du støtter Trapeze og Ice, kan en Grade Stam 1 bare be om to eller tre uker Å gjenopprette, mens en mer alvorlig skade kan ta et par måneder.

Legen din vil trolig råde deg til å gå tilbake til dine vanlige aktiviteter. Start med A & # 8217; lettvektsaktivitet og fortsett til normal arbeid eller treningsrutine.

Trapeze øvelser

Stretching og styrking Øvelser kan bidra til å forhindre fremtidige trapeze stammer.

En enkel trapeze stretching løp ser rett fram med den avslappede skulderen. Senk høyre skulder og brett nakken til venstre, som om du prøver å berøre venstre skulder med venstre øre. Hold posisjonen i 20 sekunder, og deretter rette nakken og gjør det samme på høyre side. Her er noen andre øvelser å prøve.

For å styrke trapezen, prøv en øvelse kalt en scapula justering. Ligge på magen med en pute eller et håndkle under pannen for komfort, hvis du ønsker det. Med armene dine langs hoftene dine, legg til steinblokken ned så mye som mulig, og hold posisjonen i 10 sekunder. Prøv å kjøre 1 serie på 10 repetisjoner, 3 ganger i uken. Prøv også disse andre øvelsene.

L & # 8217;

Når du har tatt opp fra en Trapeze-logg, anbefaler vi deg å ta noen forholdsregler for å unngå en lignende skade underveis. En av de viktigste trinnene for å hindre skader du kan påta seg, er riktig oppvarming før & # 8217; trening. En lett tur eller litt «8216; av rytmisk gymnastikk bidrar til å sirkulere blod i musklene. Oppvarming øvelsene løsner også musklene slik at de er mindre sannsynlige kramper eller fryser når det er nødvendig. En lignende kjøleutin er også viktig etter en treningsøkt.

Gjør øvelsene til å strekke og styrke trapeze delen av din vanlige rutine og vær forsiktig når du trener armene og skuldrene når du reiser noe tungt. En trapeze-stamme kan få deg til å dra i noen uker, men en mer alvorlig muskuløs tåre kan begrense bruken av en skulder eller arm i måneder.