Halloween: Frykt er veldig bra?

Del på Pinterest

Løft hånden din hvis du noen gang har vært i et hjemsøkt hus, lined opp for å se den siste skrikende festivalen på den store skjermen eller innrømmet å ha en «8217; uforklarlig frykt for klovn. Vi unngår vanligvis situasjoner der vi sannsynligvis er redd for. Vi kunne frykte dem, men noen eksperter sier at følelser av frykt og angst faktisk kunne være bra for deg.

Så spektrale aktiviteter på Halloween-listen kunne faktisk samle helsemessige fordeler? Svaret er for det meste ja og litt & # 8216; nei.

Når å være redd, gjør det ikke veldig bra for deg

& # 8220; Som kardiolog, når jeg tenker på frykt eller noen stressfaktorer, går jeg vanligvis til det dårlige stedet & # 8221; sier Nicole Weinberg, MD, Facc, Kardiolog på Providence Saint John’Helse sentrum av Santa Monica, CA. & # 8220; men hvis stressfaktor er noen som står bak deg og sier & # 8216; boo!& # 8217; Jeg kan ikke forestille meg at det er dårlig for deg. Så lenge du ikke allerede har en hjertetilstand, eller du har en risiko for plakkbrudd & # 8220;.

Del på Pinterest

Fordelene for psykisk helse av frykt

Nekeshia Hammond, Psy.D., Grunnlegger av Hammond Psychology & Associates, PA, ser potensielle fordeler for mental helse. Først, hvis du går til et hjemsøkt hus eller gjør en søt eller godbit i mørket, er du med vennene dine, og dette har en god sosial fordel & # 8221; sier.

& # 8220; og deretter C & # 8217, det er en hast.& # 8221;

Du har sikkert lagt merke til en liten & # 8220; Whistle & # 8221; Det gjør at hjertet ditt slår tett. Og kanskje du så at folket som kommer ut av det hjemsøkte huset, ler utover det som roper. Vi har disse vertiginøse svarene på to grunner.

Fysisk, vår kropp og vår hjerne blir bombardert med kjemikalier. L’adrenalin og dopamin akselerere hjertefrekvens og blodtrykk, flom oksygen muskler for å forberede seg på kamp eller rømme. Men siden vi forstår at disse Halloween-fryktene er trygge, kan vi nyte den følelsen av å bli pumpet i stedet for å kjempe eller rømme.

Konteksten er viktig

Det viser seg at konteksten du skremmer, er viktig. Du kan ikke virkelig sjekke kroppens reaksjon, men du kan sjekke hvordan du tenker på hva kroppen din føles.

& # 8220; når du har en’bølge av adrenalin etterfulgt av bevisstheten som er alt veldig morsomt, slapper du til å slappe av & # 8221; sier Ben Michaelis, Ph.D., Forfatterens forfatter Din neste store ting.

Del på Pinterest

Fokus og fordeler for depresjon

Selv frykt, eller i det minste bekymring, kan hjelpe deg med å konsentrere seg. EN nylig studie har overvåket erfaringene på ca 90 universitetsstudenter som har selvrapportert en rekke symptomer på depresjon og angst. Studien som er tildelt de oppgavene som er utformet for å øke sine følelser av bekymring. MR-skanninger utført under aktivitetene viste en «8217; mindre deprimert hjerneaktivitet, noe som tyder på at depresjonen var noe lindret, etter å ha blitt erstattet av & # 8220; Angsts angst eller # 8221; eller bekymring. Dette kan tyde på at bekymringen hjelper deg med å fokusere mindre på deprimerende tanker.

Så hva er den beste helse tilnærmingen til Halloween? Hvis du føler deg bra, ta en vennegruppe, gå til ditt lokale hjemsøkt hjem og nyt frekken. Hvis du hindrer deg i å lage et søtt eller et triks og å fortære mye godteri, er det enda bedre. Men hvis du har en historie med hjerteproblemer eller en predisposisjon til # 8217; angst, kanskje velg en roligere form for moro.