Hacks PMS

Advarselsskiltene er umiskjennelige. Du er hovent og kramper. Hodet ditt gjør vondt og brystet ditt gjør vondt. Du er så moody, pop gjennom alle som gir deg spørre hva som er galt.

Du kan finne mer enn 90 prosent Kvinner hevder å oppleve noen av disse symptomene og # 8211; Notater kollektivt som et premenstruelt syndrom (PMS) & # 8211; Innen en uke om før syklusen. Premenstruelt syndrom er ikke en piknik, men det er håndterlig.

Prøv disse 14 triksene for å bekjempe hevelse og lindre andre symptomer på premenstruelt syndrom.

1. Akselerere rytmen

Gå, gå sykling eller dans i soverommet ditt i 30 minutter om dagen. L’Øvelse som gjør hjerteslaget, kan forbedre symptomene på premenstruelt syndrom som tretthet, knappe konsentrasjon og depresjon, Søket viser. Trikset for en mer komfortabel pre-syklusperiode er å gjøre aerobic øvelser nesten hver dag i uken i løpet av måneden.

2. Sov godt

Premenstruelt syndrom kan sette din sovesyklus ut. Enten du slår deg selv om natten eller sover hele dagen, kan enhver avbrudd i søvnordningen få deg til å føle deg enda mer humør enn vanlig.

Å sove mer dypt, går han inn i en rutine. Gå til sengs på samme tid hver kveld og våkne samtidig hver morgen, selv i helgene. Og sørg for at du går i dvale snart nok til å sove minst åtte timers søvn hver kveld.

3. Slappe av

Stress kan øke symptomene på premenstruelt syndrom og få deg til å føle deg enda verre. Prøv avslappende terapier for å lindre problemet.

Yoga er en metode for å bekjempe stress som kombinerer søte bevegelser med dyp pusting. Søket finner som praktiserer det et par ganger i uken, kan bidra til å lindre hevelse, kramper og ømme bryster av premenstruelt syndrom.

Ikke legg dem på? Prøv å sitte i stillhet i noen minutter å puste dypt og gjenta et ord som & # 8220; ohm & # 8221;. utdanning forestilling at meditasjon er også effektiv for symptomene på premenstruelt syndrom.

4. Få mer fotball, magnesium og vitamin B-6

Noen næringsstoffer kan hjelpe deg å føle deg bedre enn uken før syklusen.

I tillegg til å være god for bein, kan fotball lindre symptomene på premenstruelt syndrom som depresjon og tretthet. Du kan få det fra matvarer som melk og andre meieriprodukter, Juice D’befestet oransje og frokostblandinger.

Magnesium og B-6 Hjelp med symptomer som depresjon, angst, hevelse og matbehov og arbeid enda bedre Når du tar dem sammen. Du kan finne vitamin B-6 i fisk, kylling, frukt og forsterkede kornblandinger. Magnesium er i grønne bladgrønnsaker som spinat, nøtter og integrert frokostblandinger.

Hvis du ikke har nok av disse næringsstoffene i kostholdet ditt, spør legen din om å ta et supplement.

5. Beitemark

Søppelmatkravene er synonymt med premenstruelt syndrom. En måte å beseire dem på er å spise seks små måltider i løpet av dagen, i stedet for tre store.

Å spise oftere vil holde stabile nivået av blodsukkeret, og forhindrer de plutselige fallene som gjør deg sult for en sjokoladebar, et stykke pizza eller en pose med sjetonger. Ha grønnsaker og dyp klar til forbruk.

6. Prøv l’akupunktur

Fest det til symptomene på premenstruelt syndrom med denne gamle kinesiske teknikken, som bruker tynne nåler som hår for å stimulere ulike punkter i kroppen din. I en revisjon av studiene reduserte akupunkturen symptomer som hodepine, kramper, ryggsmerter og brystsmerter av hvor mye 50 prosent.

7. Begrense saltet

Du vil ha sjetonger eller pretzels på dagene før din tid? Prøv å tåle disse saltede fristelsene. Natrium gjør at du holder mer vann til kroppen din, og øker den irriterende hevelsen i magen.

Videre, vær oppmerksom på supper og hermetisert grønnsaker, soyasaus og lunsjkjøtt, som er alle notorisk på høyt saltinnhold.

8. Spis mer komplekse karbohydrater

Fjern hvitt brød, hvit ris og informasjonskapsler. Erstatt dem med fullkornsbrød, integrert ris og hvete kjeks. Integrale frokostblandinger holder deg full lengre, noe som kan redusere ønsket om mat og gjøre deg mindre irritabel.

9. Se lyset

Lysterapi er en effektiv behandling for sesongmessig affektiv lidelse (SAD), og C’Begrensede tester Det kan hjelpe med en alvorlig form for premenstruelt syndrom kalt premenstrual forstyrrelse lidelse (PMDD).

Kvinner med PMDD blir spesielt trist, engstelig eller lunatic før syklusen. Det er absolutt ikke om det skal sitte under et sterkt lys i noen minutter hver dag det dårlige humøret i premenstruelt syndrom, men kan ikke skade prøve.

10. Skynd deg

Hvis du føler deg engstelig, stresset og deprimert i syklusperioden, kan en massasje være den rette tingen å roe deg. EN Den 60-minutters massasje senker kortisolnivået & # 8211; et hormon involvert i svaret på stresset i kroppen din. Serotonin øker også, et kjemikalie som gjør at du føler deg bra.

11. Redusere koffein

Hopp kjøtt Java sjokk i dagene før syklusen. Det samme gjelder for brus som inneholder koffein og te. Koffein Forbedre symptomer på premenstruelt syndrom Som irritabilitet og nervøsitet. Koffein kan øke brystsmerter og antall kramper fordi det øker produksjonen av prostaglandiner i kroppen. Også forstyrrer søvn, noe som kan få deg til å føle deg bedøvet og irritabel. Søvn bedre vil forbedre måten du føler på. Noen studier sier at en bit & # 8216; av koffein er akseptabelt, men.

12. Sparker vanen

I tillegg til å øke risikoen for sykdommer som kreft og kronisk obstruktiv bronkopati (KOL), kan røyking gjøre det sørge Symptomer på premenstruelt syndrom. Dette gjelder spesielt hvis du starter vanen under L’ungdomsårene. Røyking kan forverre symptomene på premenstruelt syndrom ved å endre hormonelle nivåer, Eksperter sier.

1. 3. Ikke drikk alkohol

Et glass eller to vin kan slappe av under normale omstendigheter, men det vil ikke ha de samme beroligende effektene når du er i bytte til premenstruelt syndrom. L’Alkohol er et depressivt av sentralnervesystemet som faktisk kan fremheve ditt negative humør. Prøv å avstå eller i det minste redusere alkoholforbruket til symptomene på premenstruelt syndrom demper.

14. Ta en pille (eller to)

Hvis resten svikter, ta en benk analgetisk som ibuprofen (Advil, Motrin) eller naprosen (Aleeve). Disse pillene kan tilby midlertidig lettelse fra symptomene på premenstruelt syndrom som kramper, hodepine, ryggsmerter og brystsmerter.