Gress knær? Syv måter å hjelpe deg med å ha sunne og velutstyrte knær

7 måter å miste vekt rundt knærne

Mange faktorer kan påvirke knærnes utseende. Ekstra vekt, hudavslapping på grunn av aldring eller nylig vekttap og nedgangen i muskel tone på grunn av inaktivitet eller skade kan alle påvirke utseendet på kneområdet;.

Selv om ingen spesifikk teknikk kan treffe kneet fett av seg selv, er det måter å miste fett i hele kroppen og mange øvelser som vil bidra til å forbedre benene og muskelen i bena, og derfor knærne.

1. Miste vekt generelt

Å miste vekt er en av de nærmeste benetastene og kan også bidra til å forhindre eller lindre knæresmerter. Dette inkluderer ikke bare praksisen med en kombinasjon av kardiovaskulære øvelser og muskeloppgradering, men også et sunt kosthold.

Redusere kroppsfett Generelt kan du også bidra til å effektivisere knærområdet. Ingen enkelt øvelse kan behandle fett i kneområdet eller i et annet individuelt område av kroppen.

2. Løpe eller jogge

Både løpet og joggingen er flott for å brenne kalorier. Arbeid også beina litt & # 8216; vanskeligere enn å gå og kan bidra til å styrke frontområdet rundt knærne.

Imidlertid, andre a studere På rase og vekttap kan korte racing vindkast være mer effektivt å brenne fett sammenlignet med langdistanse løp.

Før du starter, spør legen din eller trener for å strekke knærne du kan gjøre for å varme opp kroppen din og unngå skader under løpet.

3. Sykling

Sykling regnes som en kardiovaskulær trening som er bra for hjertet og generell motstand, men dets vekt på benyttelsen av bena tilbyr også et godt toningpotensial. Dette inkluderer quadriceps, lår og kalver, som også vil tonifisere kneets områder også.

Sykkelen er også et godt alternativ til lav innvirkning på løpet, spesielt hvis du har å gjøre med knesmerter eller eksisterende benskader.

Det er to måter du kan sykle på for å maksimere fordelene med toning: treningsøkter med intervaller eller lange avstander. Den første understreker spekteret av raske og vanlige gangene, mens den andre opprettholder samme hastighet i en lengre periode.

Du kan sykle til den åpne eller en sykkel i treningsstudioet ditt.

4. Lunges

Lunges målretter de fremre musklene i bena, bedre kjent som quadriceps. Når du forsterker og toner disse musklene, kan dette stramme alle benene over tid, inkludert kneområde og skinker.

Et tradisjonelt lunge løper ved å fremme et ben med en vinkel på 90 grader, holde overkroppen rett. Du kan skifte bena til du gjorde 10 på hvert ben. Over tid kan du øke repetisjonene eller holde et par dumbbells for større motstand.

5. knebøy

Squatsene målretter også quadriceps, noe som gjør dem en annen utmerket trening for å tone sine ben. (Som bonuser, squats er også nyttige for tone skinker.)

Squatsene utføres i det minste til skulderbredden og senker kroppen med ryggen til gulvet, som om de prøvde å sitte på en stol. Start med 12 knep i en serie og øker mer som ben og skinker blir sterkere.

6. Hoppetau

Hoppetauet er en annen high-calorie-brenner som kan tone og styrke benene (for ikke å nevne hjertet).

Den viktigste nøkkelen til å hoppe over tauet er din teknikk, ikke din hastighet. Konsentrere deg om hoppet med knærne litt bøyd for ikke å skade leddene under landingen. Velg også gummi overflater på betong eller asfalt.

Fordi hoppe er en høy effektøvelse, er bare noen få minutter av gangen det beste for kneledd. Du kan utføre denne øvelsen som en del av et krets treningsprogram eller til og med som oppvarming for vektløfting eller andre muskelforsterkende øvelser (for eksempel lunges og squats ovenfor).

7. Gå

Når det gjelder å redusere kroppsfett og tone bunnkroppen muskler, en god tur alle’gamle kunne gjøre sminke. Turgåing har mange helsemessige fordeler og er også med lav effekt og praktisk.

En 2000 studie av American Journal of Clinical Nutrition Bemerket l’vandring innvirkning på lårreduksjonen i postmenopausale kvinner hvis kombinert med et sunt kosthold. Annen Undersøkelser Han oppdaget også at det kan bidra til større kneestyrke generelt.

Andre muligheter for vekttap knærne

L’Øvelse, kombinert med et sunt kosthold, er den beste måten å kvitte seg med kroppsfett. Men hvis du ikke ser resultater i # 8217; kneområdet, kan du vurdere å snakke med legen din om kirurgiske alternativer. Noen av mulighetene inkluderer:

  • fettsuging
  • Criolipolyse (Coolsculpting)
  • Mesoterapi
  • Laserterapi
  • Lysterapi
  • Radiofrekvensterapi
  • ultralyd

Knehelse

Uavhengig av alternativene du velger for knefett, er det viktig å huske på at det tar tid og utholdenhet for å kvitte seg med kroppsfett fra ethvert område av kroppen.

Knærne er sannsynligvis enda mer utfordrende med mindre du allerede er superaktiv: Sett deg ned til jobb eller lek, kan øke risikoen for å samle overflødig fett i Quest & # 8217;. Kvinnen i fysisk tilstand er enda mer utsatt for # 8217; fettlagring i kroppsområder forstått knær, hofter, skinker og # 8217; Abdomen.

Styrking av benmuskulaturen går også utover estetikken. Flere forsterkninger ben, mindre knær smerte du kan prøve over tid. En studie publisert i Klinisk reumatologi De fant en større forekomst av knesmerter hos kvinner med slitasjegikt som også hadde lavere muskelmasser.

Det er også viktig å vurdere kneets generelle helse. Selv om du kanskje vil bli kvitt knærfettet, vil du ikke engang at du har skadet knærne dine. Det er mange måter å beskytte knærne under øvelsen.

Beskytt knærne under øvelsen

  • Slitne sko designet for aktivitet du gjør (løpesko for rase, tverrstrener for trening i kretsen, etc.).
  • Kjør bare høye påvirkningsøvelser på myke overflater.
  • Brett knærne, men ikke la dem gå utover tærne.
  • Hvile når det er nødvendig, spesielt hvis knærne begynner å skade.
  • Ta en gratis dag mellom øvelsene (for eksempel kan du skifte kardio- og styrking av treningsøktene).

L & # 8217;

Med den fysiske øvelsen og en sunn livsstil generelt, kan du bli kvitt overflødig kroppsfett alene hjemme.

Siden fett tap ikke er målrettet, vet du at dette kan ta tid. Som det totale kroppsfettet minker, reduseres overflødig vekt på knærne. Reduserer også risikoen for felles sykdommer knyttet til vekt og all betennelse, som leddgikt.

Hvis du ikke ser husmoren, anser du ideen om å snakke med legen din for ideer om kosthold eller fysisk trening eller målrettede prosedyrer for å tone knærne.