Green Bean Feed: Helseinformasjon

Beskrivelse

De grønne bønnene, også kalt grønne bønner eller grønne bønner, er en base mat i mange amerikanske kjøkken. Jeg er en elsket oversikt over familie potluck, ferie måltider og natt middager.

Enten du er blizzling, som rosoli eller spiser dem direkte fra en boks, er de grønne bønnene en «8217 ekstra næringsrik til kostholdet ditt.

Her er noen av bønnens helsemessige fordeler.

De grønne bønnene hjelper deg med å holde en sunn vekt

Del på Pinterest

En kopp rå grønne bønner har nettopp 31 kalorier, praktisk talt fettfri og bare 3.6 gram (g) sukker. Dette er en fantastisk nyhet hvis du ser på midjen din.

De grønne bønnene er gode for hjertet

Bønnene inneholder ikke kolesterol. Selv om kroppen din trenger en PO & # 8216; kolesterol for en sunn cellevekst, så vondt. Høyt kolesterol kan føre til en opphopning av fettavsetninger i arteriene. Dette kan redusere blodstrømmen til hjertet og hjernen og forårsake hjerteinfarkt eller slag.

En kopp rå grønne bønner inneholder 2.7 g fibre. Kokte bønner (kokt) de har 4.0 g fiber, hvorav noen er løselig. Oppløselig fiber kan bidra til å redusere LDL eller såkalte dårlige kolesterolnivåer og totalt kolesterol. Det kan også støtte hjertesykdom ved å senke blodtrykket og redusere betennelsen.

L & # 8217; American Heart Association anbefaler ikke å spise mer enn 1.500 milligram (mg) Natrium En dag for optimal hjertehelse. De grønne bønnene er naturlig lavt i natrium. En kopp har bare 6.6 milligram (mg).

For natrium i kostholdet kan øke blodtrykket. L & # 8217; hypertensjon er forbundet med økt risiko for hjertesykdom og hjerneslag. Men pass opp for hermetisert grønne bønner. En ikke-drenert kopp inneholder 461 mg natrium. Skyll de hermetiserte grønne bønnene før du spiser eller velger varianter uten salt tilsatt.

Bønnene er en lav fodmap mat

Del på Pinterest

Fodmaps er ungown karbohydrater som metaboliseres av bakterier i # 8217; tarmene som fører til gass, magesmerter, diaré og forstoppelse, ifølge Cleveland Clinic. Spise rik fodmap mat kan forverre fordøyelsesforholdene som syndromet til & # 8217; irritabel tarm (IBS) og acid reflux. Spis billige fodmap mat kan gi betydelig lettelse til magen din. De grønne bønnene er en lav fodmap mat og kan nytes av mange som har kroniske fordøyelsesproblemer.

De grønne bønnene inneholder protein

Kroppen din trenger protein for å opprettholde:

  • Sunn bein
  • hår
  • organer
  • muskler

Proteiner er også avgjørende for et sunt immunsystem. Vegetabilske proteiner er ikke komplette proteiner; det vil si at de mangler minst en av aminosyrene hvis kropp trenger. Men vegetabilske proteiner er fortsatt nyttige. De kan kombineres med andre proteiner i løpet av dagen for å skape komplette proteiner. En kopp rå grønne bønner inneholder nesten 2 g protein.

De grønne bønnene er en god kilde til vitaminer og mineraler

De grønne bønnene inneholder mange essensielle vitaminer, inkludert folatet. En kopp rågrønne bønner inneholder 33 mikrogram (MCG) folat, nesten 10 prosent av den anbefalte daglige verdien. Folatet er en vitamin B som bidrar til å forhindre defekter av nevrale rør og andre feil ved fødselen.

C-vitamin

Rågrønne bønner er også en god kilde til vitamin C.En kopp inneholder 12.2 mg, ca 25% av den anbefalte daglige verdien. Vitamin C er en antioksidant som bidrar til å styrke immunforsvaret. Det er også en integrert del av kollagenproduksjonen og bidrar til å beskytte huden mot oksidativt stress.

Vitamin A

En rå kopp grønne bønner gir 690 vitamin A UI, like under 15 prosent av den anbefalte daglige verdien. Vitamin A er ikke et enkelt vitamin. Det er en gruppe av forbindelser kjent som retinoider. Vitamin A er viktig for immun helse, reproduksjon og en sunn visjon.

Andre vitaminer

Noen andre vitaminer i en kopp rå grønne bønner inkluderer:

  • Vitamin K: 43 mcg
  • Tiamina: 0.1 mg
  • Niacin: 0.7 mg
  • Vitamin B-6: 0.14 mg
  • Vitamin E: 0.41 mg

Mineraler

De grønne bønnene er en god kilde til mineraler, spesielt mangan. Dette essensielle mineralene støtter stoffskiftet ditt og har antioksidantegenskaper. Det støtter også beinhelse og fremmer sårheling.

Andre mineraler i en kopp rå grønne bønner inkluderer:

  • Fotball: 37 mg
  • Jern: 1.03 mg
  • Magnesium: 25 mg
  • Fosfor: 38 mg
  • Kalium: 211 mg
  • Zink: 0.24 mg

Hvordan velge og lagre grønne bønner

Friske grønne bønner er det sunneste alternativet. Se etter bønnene i en strålende grønn og fri for svarte flekker og flekker. Bønner bør ikke være skjøre. For de store ernæringsmessige fordelene, spis ferske grønne bønner så snart som mulig etter høsting eller # 8217;.

Kokebønner kan forårsake en reduksjon av noen næringsstoffer som vitamin C, samt tining av frosne bønner. Følgelig ikke avfrost de frosne bønnene og lag dem i litt vann for den korteste tiden som trengs.

Friske grønne bønner må kjøles i en plastpose og brukes innen en uke.

Green Bean Oppskrifter

Del på Pinterest

Du kan grumble rå bønner for å fylle deg eller prøve disse ideene:

  • Blanchering eller dampende de ferske grønne bønnene og sesongen med kirsebærtomater og balsamicoeddik
  • Bland de friske grønne bønnene i olje D & # 8217; oliven, ferskt malt pepper og fersk revet parmesan og stek ved 425 ° C til det blir skarpt
  • Legg til dampet eller dampet bønner til en Green Salat
  • stek friske grønne bønner i olje d & # 8217; oliven, hvitløk og sitronsaft
  • Dyp de friske grønne bønnene i # 8217; hummus eller i tynn yoghurt smaksatt med friske urter

Bunnlinjen

De grønne bønnene kan ikke være den første maten som kommer til å tenke mens du planlegger måltidene dine, men med en PO & # 8216; av oppfinnsomhet kan være en velsmakende og referanse mat.