Fremdrift av & # 039; reumatoid artritt: 10 måter å lindre kronisk smerte

Informasjon på # 8217; reumatoid artritt (RA)

L’reumatoid artritt (RA) er en kronisk inflammatorisk sykdom. Vanligvis starter det i de små leddene i hender og føtter. L’AR forårsaker smerte, stivhet og hevelse. Reduserer også mobiliteten og fleksibiliteten til de berørte leddene.

Med l’disse symptomene kan spre seg til andre områder, inkludert:

  • flanker
  • skuldre
  • ankel
  • albuer
  • håndledd
  • ankel

Forstå kronisk smerte

Kronisk smerte er en av de vanligste funksjonene i & # 8217;. Det gjelder ikke bare artikulasjonene som er berørt av sykdommen. Jo mer avansert er sykdommen, desto større er sjansene for å prøve kronisk smerte i ulike områder av kroppen.

For eksempel kan hodepine skyldes leddgikt som påvirker de tre første vertebrae vertebrae. Bone Spurs kan danne seg i skadede ledd, forårsaker ytterligere friksjon og smerte.

L’AR viser seg i mange former. Det meste av en strategi kan være nødvendig for å håndtere smerten knyttet til # 8217; AR.

Finn lettelse fra kronisk smerte

En rekke behandlinger kan hjelpe deg med å finne lettelse fra kronisk smerte.

Medisin på resept

Det første trinnet for å lindre kronisk smerte fra RA er lindring av betennelsen som årsaken. Det er derfor første linjebehandling for L’AR inkluderer nesten alltid reseptbelagte antiinflammatoriske stoffer kalt Antirifier Antirifctors sykdommen (DMARD).

Bench-Top Drugs (OTC)

For akutt smerte eller # 8220; Umiddelbar og benken analgetika som ibuprofen eller naproxen er det ideelle valget.

Disse stoffene kan hjelpe på forskjellige måter, som å lindre betennelse og all slags smerte, hodepine og leddsmerter til beinsporer.

Trening

Du har sikkert lagt merke til at smerte og stivhet blir verre når du har vært inaktiv i lange perioder. En delikat og lavpåvirkning kan bidra til å oppløse stive ledd, styrke de omkringliggende musklene og bekjempe smerte på en naturlig måte.

Strekker seg

Daglig strekk kan forbedre sirkulasjonen og fleksibiliteten, samt redusere smerte.

Yoga posisjoner kan også endres i henhold til dine ferdigheter og begrensninger. Sørg for å forsiktig strekke seg og ikke til det punktet hvor du føler smerte.

Ta av en last

Hvis du føler smerte når du går, kan en pinne eller en walker gjøre en stor forskjell. Disse enhetene kan kompensere for en betydelig del av kroppsvekten, og opprettholde innsatsen fra de berørte leddene.

Våt varme

Slapp av i et varmt bad eller fordypet hender og føtter i varmt vann kan virkelig bidra til å lindre smerter på # 8217;.

Våtvarmeager gir direkte og gjennomtrengende varme på en hvilken som helst del av kroppen. Du kan finne dem i mange apotek. Videre kan en paraffinbehandling fra en stue eller spa gi lettelse for noen mennesker.

Gå ned i vekt

Også å være bare litt og # 8216; overvekt kan legge til ytterligere innsats på de allerede stressede leddene. Å miste vekt hjelper ikke bare med å lindre ledsmerter, men reduserer også tretthet. Kan til og med motivere deg eller oppfordre deg til å trene.

Alternative terapier

Hvis du er interessert i å prøve alternative terapier for kronisk smerte, snakk med legen din eller fysioterapeut av disse alternativene:

  • Transkutan elektrisk nervestimulering (TENS). Tens bruker Le’lavspenning strøm for å forstyrre måten som nerver behandler smerte.
  • Akupunkturen inkluderer innføring av små nåler i huden i nærheten av nerveenden. Denne terapien har blitt brukt i århundrer for å håndtere all slags smerte.
  • Massasje kan redusere smerte og forbedre din bevegelsesfrihet. Du kan til og med lære automasseringsteknikker å kjøre på deg selv hjemme.

Daglige endringer du kan gjøre

Hvis en viss aktivitet gjør vondt, er det sannsynligvis bedre å unngå det. Dette betyr ikke at du må sette hele livet ditt. Ta deg tid til å tenke på små daglige endringer som du kan gjøre til din rutine for å være snill med de vondtede leddene.

For eksempel, vurder følgende:

  • Har håndtak av spaken dører installert hjemme for å erstatte tradisjonelle håndtak.
  • Skyv en tung gjenstand i stedet for å løfte den.
  • Hold objektene i håndflatene, i stedet for å ta dem med fingrene.

Disse og andre små justeringer kan legge til mindre smerte for deg.

Hvis kronisk smerte forstyrrer livet ditt, er du ikke alene. Pass på at du snakker med helsepersonellene dine til de ulike medisinske og ikke-medisinske måtene som du kan redusere smerte og gå tilbake til å leve.