Foreldre: Trenger en økning i mental helse? Prøv disse forslagene

Du føler deg i dårlig humør? Psykiske helsepersonell deler sine forslag til enkle endringer med store fordeler.

Del på Pinterest

Du vet at behandlingen av din mentale helse er viktig. Men som foreldre er du også begrenset når det gjelder tid og energi, ressurser som bare har blitt redusert av pandemien.

Ennå, med en bit & # 8216; av intensjon, kan du absolutt ta vare på din mentale helse, selv med en utfordrende karriere, liten eller ingen hjelp til barndommen og 1.000 andre aktiviteter du må fullføre.

Her er de beste (og helt gjennomførbare) strategiene for forbedring av mental helse, ifølge psykoterapeuter.

Ta vare på dine grunnleggende behov

Disse basene inkluderer å spise regelmessig, spise mat rik på næringsstoffer og flytte kroppen din, sier Laura Torres, LPC, psykoterapeut i Asheville, North Carolina.

For å sikre at dette skjer, antyder å bringe en matbit og en flaske D & # 8217; vann med deg hvor du går og spiser når du spiser barna dine. Du kan også delta i morsomme fysiske aktiviteter med familien din, hvordan du tar turer i naturen, spiller et aktivt spill og gjør en yoga-video, sier.

Gi prioriteten alle & # 8217; nå å gå til sengs

& # 8220; Foreldre behandler ofte godnatrutinen til sine barn med stor respekt, men forsømmer deretter sin egen & # 8221; sier Carlene Macmillan, MD, Harvard psykiater og grunnlegger av Brooklyn Minds. Mangel på søvn synker vårt humør og # 8220; er en oppskrift å øke stress for alle familiemedlemmer & # 8221; stress.

Å lage en godnattsrutine kan være veldig enkelt:

  • Juster det blå lyset som sendes ut av alle skjermer, siden & # 8220; Blått lys indikerer til hjernen din, som er på tide å være våken & # 8221; sier Macmillan. Du kan gjøre det i innstillingene til hver enhet eller laste ned A & # 8217; app for det blå lysfilteret. Du kan også få intelligente lyspærer for soverommet ditt som eliminerer blått lys om natten og avgir en større mengde lys om morgenen & # 8221; Eller bruk briller som blokkerer blå lys om kvelden.
  • Slutte å bruke enheter ca 30 minutter før du går i dvale.
  • Engasjert i en og # 8217; avslappende eller to aktivitet, hvordan å drikke en kamille og lytte til en 10 minutters guidet meditasjon.
  • Etablere grenser rundt energizapper

    Hva har en tendens til å tømme din følelsesmessige, fysiske og mentale energi på daglig basis? For eksempel kan du begrense kontrollen av nyhetene på 15 minutter hver dag og gå til sengs med 10: xnumx

    Du kan sette telefonen i en skuff når du er med barna dine. Du kan bytte ettermiddagskaffen din med et stort glass D & # 8217;. Disse små endringene kan ha stor innvirkning.

    Gjør pause for mental helse

    & # 8220; Foreldre må finne veien for å gjøre pauser & # 8221; sier Rheeda Walker, PhD, klinisk psykolog i Houston, Texas og Forfatter av & # 8220; den unpologetic guide til svart mental helse & # 8221;. En av disse måtene er å bruke tiden på skjermen strategisk.

    Tretti minutter mer tid på skjermen for barn kunne & # 8216; spiller dårlig & # 8217; men hvis 30 minutter vil forhindre at en foreldre skal miste kontroll og skrike til noen som elsker for et lite spørsmål, den ekstra tiden på Skjermen gjelder 100% & # 8221; sier .

    Tenk på de minuttene som et løft til mental helse: Nå en venn, registrer dine følelser, lytt til en morsom podcast, gjør fremgang i et kreativt prosjekt eller gjør en høy intensitets trening.

    Følg behandlingen

    MacMillan legger vekt på viktigheten av å anta noe foreskrevet psykiatrisk stoff. Hvis du har mistet forsikringen på grunn av pandemien, foreslår det å sjekke nettsteder som HoneybeeHelse.com For lavpris narkotika. Mange apotek leverer også narkotika, og leger tilbyr 90-dagers resepter for å redusere reisen, legger til.

    Selvfølgelig, hvis du tror at stoffene ikke fungerer, eller du finner irriterende bivirkninger, snakk med legen din. Fra den alltid stemmen til dine spørsmål og bekymringer.

    Sett i praksis Naturlig størrelse Behaviors

    Austin Psykoterapeut Kirsten Brunner, LPC, delte disse forslagene til små, men betydelig fordelaktige aktiviteter:

    • Gå ut for å nyte litt og 8216; frisk luft
    • Sitte i bilen for å fange pusten din
    • ta et varmt bad
    • Behandle dine følelser med partneren din
    • Se på et morsomt eller stimulerende show

    Hver morgen elsker Brunner å spille klassisk myk musikk i kjøkkenet: & # 8220; har en beroligende effekt på hele familien.& # 8221;

    Konsentrerer seg om aktivitetene som fyller deg

    Gjør det når du er alene og med barna dine.

    Dette kan bety å jobbe med din roman og lese favorittbøkene dine til sønnen din. Det kan bety å lære dem å lage brownies mens du synger Disney Songs, som du gjorde med din mor. Det kan bety å male eller lære et nytt språk sammen, fordi det er det du er interessert i.

    Finn kreative måter å koble til

    & # 8220; Det er så vanskelig for foreldrene til å justere timingen med tette forpliktelser til andre foreldre til å koble til & # 8221; sa Torres. Men dette betyr ikke at forbindelsen er umulig. For eksempel, Torres Adores L & # 8217; Marco Polo, som lar deg sende video meldinger til vennene dine som kan lytte når som helst.

    Du kan også starte en bokklubb for to personer eller programøvelsesdatoer: Yoga praksis på Zoom, møt for en sykkeltur eller ring deg mens du tar en tur rundt # 8217; isolert.

    Vær forsiktig med deg selv

    L & # 8217; Selvmedfølelse kan være en fordel for mental helse, spesielt når du er i vanskeligheter og stresset. I vanskelige dager, gjenkjenne at du går gjennom en vanskelig tid og senker dine forventninger, sier Torres, og gir deg tillatelse uten skam for å hoppe i gjerningene, spise et annet frosset måltid og øke tiden foran barnas skjerm.

    Husk deg selv at du gjør det beste du kan, legger til MacMillan. La deg prøve dine følelser og gråte når du trenger det.

    Hvis du føler deg egoistisk å ta vare på din mentale helse, husk at du er et menneske som fortjener å føle seg og føle seg bra, akkurat som noen andre.

    Og hvis du fortsatt føler deg konflikt, bør du vurdere denne analogien til Brunner: Å være foreldre & # 8220; er den lengste og anstrengende reisen det er & # 8221;.

    Så bare som å fylle bensintanken, sjekk oljen og legg til luft til dekk for en lang reise med bil, «8220, du vil sørge for at du er påfyllet mentalt og fysisk & # 8221; For et av de beste eventyrene du & # 8216; Jeg vil aldri oppleve det.

    Margarita Tartakovsky, MS, er en freelance skribent og psykisk utgiver av Psycentral.com. Skriver psykisk helse, psykologi, kroppsbilde og selvbehag i over et tiår. Han bor i Florida med sin mann og hennes datter. Du kan lære mer om WWW.margaritatartakovsky.com.