Fordeler for biotin Helse: Hvilken vitenskap sier?

Cos’er biotinet?

Også kjent som vitamin H, er biotin en av B-vitaminene som hjelper kroppen til å konvertere mat til energi.

Ordet & # 8220; biotin & # 8221; stammer fra # 8217; det gamle greske ordet & # 8220; Biotos & # 8221;, som betyr & # 8220; Life & # 8221; O & # 8220; SENDERING & # 8221;. Gruppe B-vitaminer, og spesielt biotinet, bidrar til å holde huden, håret, øynene, leveren og nervesystemet. Biotin er også en Fundamental næringsstoff Under graviditet, siden det er viktig for embryonisk vekst.

De fleste mottar biotin som han trenger fra et sunt kosthold, men det var mange uttalelser som ansette mer biotin kan justere nivået av blodsukkeret, fremme hår, hud og sunne negler og hjelpe gravide mødre å ha sunneste barn. Hvor mye biotin er nok, hvor du kan få det og hva som virkelig kan gjøre for deg?

Anbefalt daglig godtgjørelse

Mellom 30 og 100 mikrogram (MCG) per dag med biotin er Ofte anbefalt For ungdom og voksne.

Siden det er vannløselig, vil den ekstra biotin bare passere gjennom kroppen din når urin. Mens de fleste kan håndtere biotin kosttilskudd, rapporterer noen mennesker små bivirkninger som kvalme og fordøyelsesproblemer. Ingen toksisitet Symptomer forbundet med for mye biotin.

Kosttilskudd og diabetes

Noen Undersøkelser, Inkludert dette Animal studie, antyder at personer med type 2 diabetes kan dra nytte av # 8217; ansette biotintilskudd for å bidra til å regulere blodsukkernivået. Søket så langt er ikke avgjørende, men.

Ifølge en annen studere utført på dyr, kan biotinet bidra til å forhindre skade på nyrene i mennesker med type 1 insulinavhengig diabetes. Igjen er det behov for videre forskning for å støtte dette.

Hår, hud og sunne negler?

Biotin-mangler er sjeldne. Men fordi folk med mangel De viser ofte Symptomer på hårtap eller squamous rødt utslett, noen leger og kosttilskudd selskaper anbefaler å øke rekruttering.

Imidlertid, den Nasjonale institutter av helse Rapporter at det ikke er nok tilstrekkelige data for å støtte integrasjonsanbefalingen.

Føtal utvikling

Selv om sjelden, Gravide kvinner kan bli mangler i biotin. For å bidra til å fremme barns helse, ta et prenatalt vitamin som inneholder biotin og folsyre under graviditeten. Høye doser av biotin kan imidlertid være farlig for barnet, så det anbefales ikke A’ytterligere biotinintegrasjon.

Kjøp Prenatal Vitamins Online.

Naturlige kilder til biotin

Biotinet kan også bli funnet i en serie matvarer, inkludert:

  • eggeplomme d’egg
  • Kjøtt D’organ (lever, rene)
  • valnøtter, som mandler, peanøtter, pecan nøtter og valnøtter
  • valnøttsmør
  • Soya og andre belgfrukter
  • Integrert frokostblandinger og frokostblandinger
  • blomkål
  • bananer
  • sopp

Fordi matbehandlingsteknikker som matlaging kan gjøre biotin ineffektive, rå eller mindre forseggjorte versjoner av disse matvarene inneholder mer aktiv biotin.

Det er alltid bedre å få næringsstoffer fra naturlige kilder. Hvis du ikke er i stand til å ansette en tilstrekkelig mengde biotin på en naturlig måte, kan legen foreslå et supplement. Husk at kosttilskudd ikke overvåkes av FDA for sikkerhet, renhet, dosering eller kvalitet, så søk etter dine merker før du kjøper.

Ta bort

Selv om biotinet er nødvendig for normal kroppsoperasjon og kosttilskudd kan hjelpe gravide og noen mennesker med diabetes, er det fortsatt ikke nok data for å støtte sunt hår, lær eller neglintegrasjon.

Når det er sagt, er det alltid en god ide å spise et balansert og sunt kosthold av ubehandlet eller minimalt forvandlet mat til din optimale helse.

Kjøp Biotin Supplements Online.