Force trening for leddgikt: Jeg elsket aldri kroppen min mer

Jeg hadde et abonnement på et treningsstudio i Brooklyn i syv år. Er en YMCA på Atlantic Avenue. Det var ikke luksuriøst, og det burde ikke være der: det var et ekte samfunn og super rent senter.

Jeg likte ikke yoga leksjoner fordi jeg ikke likte læreren snakket om & for lang på & # 8217; elliptic fikk meg til å slå hodet. Men jeg elsket bassenget og vektrommet. Jeg elsket virkelig styrketrening. Vanligvis et mannlig domene, jeg var ofte den eneste kvinnen i vektrommet, men jeg la ikke dette stoppet. Som en kvinne på femti var det for godt å slå maskinene.

Og med en familiehistorie av leddgikt, vil jeg beholde beinene mine og mine lykkelige muskler. Det kan virke counterintuitive, men styrkets treningsøkt som utføres riktig, forverrer ikke felles smerte og stivhet av slitasjegikt (OA). Faktisk, ikke gjør ganske fysisk trening kan faktisk gjøre leddene enda mer smertefullt og stive.

Dette må forklare hvorfor jeg følte meg så levende, kom hjem fra treningsstudioet.

Vær trening for artrose

Når jeg føler meg smerte, er alt jeg vil ha en termoform, ibuprofen og noe å se på det samme. Men medisin og # 8211; Og min kropp & # 8211; foreslå noe annerledes. I noen tilfeller, spesielt for kvinner, L & # 8217; styrketrening er svaret ikke bare for å lindre smerte, men for å få oss til å føle oss godt.

Arthritis Foundation er også enig, og legger til at øvelsen gir oss endorfiner som forbedrer generelt velvære, evnen til å kontrollere smerte og søvnvaner. TIL studere Publisert i journal klinikker i geriatrisk medisin sier at folk eller dra nytte av & # 8217; styrke trening, uavhengig av deres alder & # 8211; & # 8220; selv den eldste med OA & # 8221;.

Jeg måtte ikke engang tilbringe timer og timer for å se umiddelbare fordeler. Selv en moderat trening kan redusere symptomene på leddgikt og hjelpe deg med å holde en sunn vekt.

Føler seg sterk og vakker

Jeg pleier å være sliten og frustrert rundt. Før eller senere vet jeg at jeg må flytte. Og jeg er alltid glad for å ha gjort det. Jeg vet også at kroppen min ikke er perfekt for tradisjonelle kulturarder, men det virker ganske bra for meg.

Men da jeg gikk inn i overgangsalderen, ble jeg stadig mer misfornøyd med kroppen min, inkludert mindre stivhet til leddene. Hvem ville ikke?

Motivert til å lindre felles smerter og se bedre ut, jeg startet regelmessig L & # 8217; styrketrening.

Min regel var: Hvis det gjør vondt, ikke gjør det. Jeg forsikret deg alltid om å varme meg selv på robåmaskinen, som jeg hatet. Men uansett hva, streber jeg med å fortsette. Fordi her er det morsomme: Etter hver repetisjon, svette og pustløs, hadde jeg en kroppslig følelse så ubeskrivelig. Da jeg var ferdig, følte mine bein og musklene mine at de sang.

De tre hovedområdene i kroppsstyrken er kofferten og ryggen, overkroppen og den nedre delen av kroppen. Så jeg snudde rutinene mine for å konsentrere seg om disse individuelt. Jeg brukte lat puldown, kabel biceps bar, benpress og hengende ben heve, sammen med noen andre. Jeg gjorde 2 serie med 10 repetisjoner før jeg øker vektene mine.

Jeg har alltid avkjølt, og jeg gjorde noen strekkøvelser jeg husket fra mine yoga rutiner. Da ga jeg mitt tyrkiske bad, som var ren lykke. Jeg jobbet ikke hardt for å føle meg godt innvendig og utvendig, men jeg visste også at jeg gjorde mitt beste for å forhindre # 8217; eller.

Jeg husker en gang jeg kom tilbake fra treningsstudioet, og stoppet for et stykke spinatkake og en kopp grønn te, som jeg følte meg vakker og sterk.

Etter å ha startet denne rutinen, mistet jeg til slutt bekymringen for å miste vekt og tilpasse seg de kulturelle standarder i en perfekt kropp. L & # 8217; styrketrening, på det nivået & # 8211; Mitt nivå & # 8211; Han besto ikke i pumpingjern i flere timer.

Fotokilde: Lillian Ann Slugocki

Jeg var ikke en treningsmus. Jeg gikk tre ganger i uken i 40 minutter. Jeg konkurrerte ikke med noen. Jeg visste allerede at han var god for kroppen min; Han følte seg også veldig bra. Nå forstår jeg hva du presset folk tilbake. The & # 8220; Buzzer i treningsstudioet & # 8221; som jeg hørte etter hver økt er ekte, sier ekspertene.

; Styrke treningen trekker raskt hjernebelønningssystemet ved å stimulere de nevrale mekanismene som får folk til å føle seg bedre involverer hjernekjemikalier (føler seg bra) som serotonin, dopamin og endorfiner og forklarte Claire-Marie Roberts , Senior lærer av sportspsykologi, i A & # 8217; intervju med telegrafen.

Hold deg motivert

Som de fleste, ser etter inspirasjonen i andre når jeg trenger det ekstra push. På Instagram følger jeg Val Baker. Hans profil sier det er en 44 år gammel atletisk preparator som trener både sivile og militære som en del av US Air Force Reserve. Det er en fem år gammel mor & # 8220; hvem er stolt av hennes kropps- og strekkmerker du tjente å bringe barna hennes & # 8221;.

Baker inspirerer meg fordi hans fôr inneholder bilder ikke bare av hans søte barn, men også en kvinne som synes å omfavne sin kropp, såkalte feil og alt annet.

Jeg følger også Chris Freytag, En 49 år gammel helse trener som publiserer forslag til trening, video og inspirasjonsmeldinger. Det er en fantastisk modell for menn og kvinner i mitt band D & # 8217; tenker at styrketrening ikke er for dem. En titt på henne, og du vet at det er helt falskt! Det jeg elsker spesielt av Freytag, er det som oppfordrer sine etterfølgere til å slutte å lete etter den perfekte kroppen & # 8221; & # 8211; Som er akkurat det jeg gjorde.

Ta bort

I dag virker de ikke lenger for den perfekte kroppen, fordi jeg føler meg så bra etter treningsstudioet, det spiller ingen rolle om jeg har en størrelse 14, noen ganger en størrelse 16. Jeg liker det jeg ser i speilet, og jeg liker hvordan jeg føler .

Jeg fant vekttrening fordi jeg håpet å finne en måte å lindre ledsmerter og forhindre # 8217; eller, men jeg fikk mye mer. Mens jeg leter etter et nytt treningsstudio i utkanten, er jeg spent på å gå tilbake til en rutine. Syv års vektopplæring hjalp meg til å føle meg sterk og vakker. Han lærte meg at selv om kroppen min ikke er perfekt for sosiale standarder, virker det fortsatt godt nok.

Lillian Ann Slugocki Skriv til helse, kunst, språk, handel, teknologi, politikk og popkultur. Hans arbeid, oppkalt etter Pushcart-prisen og det beste av nettet, ble publisert i Salon, The Daily Beast, Bust Magazine, den nervøse sammenbrudd og mange andre. Han har en mester i skrive på NYU / Gallatinskolen og bor utenfor New York City med sin Shih Tzu, Molly. Finn andre egne verk på hans hjemmeside og Twittala @laslugocki