Farts brenner kalorier: myte og hvordan det fungerer

Farts er intestinale gasser noen ganger kalt flatulens. Du kan frykte når jeg svelger mye luft under tygging og svelger. Du kan også frykte på grunn av bakterier i tykktarmen som hele tiden jobber for å bryte ned mat. Hvis gassen dannes i tarmen din og ikke brister, vil den reise gjennom tarmen og ut av kroppen din.

Den gjennomsnittlige personen passerer her 200 milliliter gass En dag til 10 eller 20 farts. Med all denne aktiviteten kan du spørre deg: Bekjempe brennende kalorier?

Hvor mange kalorier kan brenne frykt?

En populær 2015-internettoppgaven hevdet at en fart brente 67 kalorier og figurer 52 ganger om dagen ville brenne 1 pund fettfett. Siden da har denne uttalelsen blitt demonstrert falsk. MA C’Det er noe takket være spørsmålet?

Eksperter sier at Farring er en Passiv aktivitet, så sannsynligvis brenner det ikke i alle kalorier.

Når farts, slapper musklene og presset i # 8217; tarmene skyver ut uanstrengt gass. Brenn kalorier Når musklene fungerer, slapper du ikke til.

Hvordan kan det kjempe brenne kalorier?

L’eneste måte å brenne noen kalorier når farting er hvis jeg prøvde å gjøre det, og dette er ikke sunt eller normalt. Hvis du strever når farts, er kaloriforbruket ubetydelig, kanskje en eller to kalorier. Det er ikke nok å gjøre en forskjell for helsen din.

Sikkert bør du ikke stole på fart for å gå ned i vekt. Det bør ikke brukes til å erstatte sunt å spise og # 8217; regelmessig trening, sier eksperter.

Nøkkelen til å miste vekt brenner flere kalorier enn de du bruker. Dette betyr å spise og drikke mindre kalorier, gjør mer trening for å brenne flere kalorier eller en kombinasjon av begge.

Når du spiser for å gå ned i vekt, bør du velge lavt kalori mat, men fortsatt rik på ernæring. Dette inkluderer:

  • Friske produkter
  • Helkorn
  • Magert protein
  • meieri

Unngå mat rik på kalorier som ikke tilfredsstiller deg eller gir deg ikke næringsstoffer, som søte søtsaker og hvitt brød.

Fiberrike matvarer er ofte svært tilfredsstillende og hilsen, men vet at de kan forårsake mye gass, spesielt hvis du ikke er vant til å spise dem. Introduser fibrene sakte inn i kostholdet ditt.

Kvinner bør forbruke mellom 20 og 25 gram av fiber om dagen, mens menn burde forbruke mellom 30 til 38 gram Hver dag å gå ned i vekt.

Når det gjelder trening, bør du spille i 30 minutter til 1 time moderat fysisk aktivitet per dag. Dette kan føre til:

  • Stående
  • jogge
  • jeg svømmer
  • sykkel
  • vektløfting

Hold deg aktiv med hagearbeid eller rengjøring, kan også hjelpe deg med å brenne kalorier for å miste mer vekt.

L & # 8217;

Hvis vi ikke brenner kalorier når vi kjemper, så fordi noen ganger føler vi oss tynnere etter farting? Eksperter sier at det er sannsynligvis fordi frykt er en fin måte å redusere hevelse på.

Hevelsen kan skyldes mange faktorer, inkludert:

  • Spis fettstoffer, som senker magen tømming og kan få deg til å føle deg full ubehag
  • Drikk kullsyreholdige drikker, som frigjør gassbobler i magen
  • Spis gassformig mat som bønner, kål og brusselspirer, som induserer bakterier i magen for å utvise gass
  • Spiser mat for fort, drikker med en halm eller tyggegummi, alt dette kan gjøre deg svelge luft
  • stress eller angst, som kan føre til gassakkumulering i fordøyelseskanalen
  • Røyking, som kan få deg til å svelge overflødig luft
  • Gastrointestinale infeksjoner eller blokker, som kan indusere bakterier for å frigjøre gass
  • Dell & # 8217 syndrom; irritabel tarm som kan forårsake magesmerter, kramper, tarmproblemer og gass
  • Cøliaki eller laktoseintoleranse, som kan forårsake fordøyelsesproblemer og bringe alle 8217; gassakkumulering

Noen forslag til å redusere gassakkumuleringen inkluderer:

  • Spis og drikk sakte for å svelge mindre luft.
  • Unngå karbonatiserte drikker og øl.
  • Unngå å tygge dekk eller candies for å innta mindre luft.
  • Pass på at protesen er egnet, fordi en ikke-fit protese kan få deg til å svelge overflødig luft mens du spiser og drikker.
  • Slutte å røyke for å svelge mindre luft.
  • Spis mindre deler av mat for å lette fordøyelsen og forhindre gass.
  • Tren for å flytte gassen gjennom fordøyelseskanalen.

Gasspassasjen er normal. Kan få deg til å føle deg mindre hovent hvis du opplever en gassakkumulering i # 8217; tarmene.

C’er noe du ikke kan bli kvitt: Miste vekt. Det er ikke en’aktivitet som brenner mange kalorier. Farting er ganske passiv.

Hvis du ønsker å gå ned i vekt, følg et sunt kosthold og et vanlig fysisk treningsprogram for å brenne flere kalorier enn du spiser.