Du vil unngå å se ut som en bakrus? Hvordan se frisk ut i det nye året

Del på PinterestDet er flere trinn du kan ta for å unngå å se på bakrus og ikke gå glipp av moroa. Getty bilder

  • Hvis du vil se frisk og duggfrisk ut på nyåret, kan det være nyttig å ta skritt under feriefesten for å beskytte huden din.
  • Å holde seg hydrert og få nok søvn kan hjelpe.
  • Eksperter sier også at det å bruke antioksidanter og unngå sukker kan bidra til å minimere effekten av for mange cocktailer.

Det nye året er rett rundt hjørnet, og med det kommer høyden av høytiden med morsomme fester, sene kvelder og generelt åpne barer.

Selv om nyttårsaften i seg selv er en flott kveld, er det sannsynligvis ikke den eneste kvelden du har feiret denne sesongen.

Helligdager er nettopp det: en hel sesong, typisk med en tilsynelatende endeløs syklus av alkoholfylte hendelser.

Og selv om en god cocktail (eller to eller tre) absolutt er morsom og velkommen i løpet av ferien, vil effekten før eller siden sees, spesielt i ansiktet.

Den gode nyheten er at det er flere trinn du kan ta for å forhindre utseendet og følelsen av en fryktet bakrus mens du fortsatt klarer å unngå FOMO og ha det gøy å feire med venner og kjære.

Hold deg hydrert

Det er det eldste trikset i boka. Dette er fordi det virkelig fungerer.

Alkohol er et vanndrivende middel, noe som betyr at det dehydrerer deg og dehydrering kan skade hud. Noen symptomer du kan legge merke til inkluderer en ujevn ansiktsfarge og utseende av fine linjer.

Det kan også være mørke ringer, innsunkne øyne og «skygger» rundt ansiktet, spesielt under øynene og rundt nesen. Å holde seg hydrert før, under og etter en natt med fest kan gjøre underverker for å bekjempe bakrus.

«Drikk sakte og få alle andre til å drikke alkoholfritt» Dr. Noah Rosen, direktør for hodepinesenteret ved Northwell Health’s Neuroscience Institute, anbefalt. «Vann er den beste erstatningen. Ikke bruk brus som erstatning, fordi koffeinholdige drikker øker hjertefrekvensen og bidrar til dehydrering.

Fyll på med antioksidanter

Alkohol er en inflammatorisk stoff, som betyr at det kan forårsake hevelse i kroppen. Etter en lang natt ute er det normalt å legge merke til hevelse og rødhet i ansiktet og andre deler av kroppen.

En mulig måte å redusere betennelseseffektene av alkohol er å spise mat rik på antioksidanter, både før du går ut og dagen etter.

Folk som regelmessig inntar antioksidanter kan allerede ha en forsvarslinje, så det kan være en god vane å gjøre mat som er rik på antioksidanter til en del av ditt vanlige kosthold.

«Antioksidanter Hjelp med betennelse,» sa han Dr. Adam Sutton, assisterende professor ved avdelingen for dermatologi ved University of Nebraska Medical Center.

«Vi kan få dem fra flere kilder, men frisk frukt som blåbær og jordbær og grønnsaker som spinat og avokado er gode alternativer,» sa han.

Unngå sukkerholdige drikker

Du har kanskje ikke noe valg når det kommer til familiefeiringer, men du kan velge hva du skal drikke til dem.

Ifølge eksperter kan det være lurt å unngå ekstra sukkerholdige drikker, som har vært knyttet til betennelse og potensielt akne.

«Hold deg unna sukkerholdige cocktailer og blandede drinker for å unngå akne-oppbluss,» sa han Dr. Brian Ginsberg, hudlege hos Chelsea Skin & Lasersenter i New York.

«Unngå mørkere alkoholer siden de inneholder flere kongener, som er giftige kjemikalier,» la Rosen til.

Disse kjemikaliene kan også bidra til irriterende bakrushodepine som gjør at vi ønsker å holde oss horisontale hele dagen etter en stor natt med fest.

Vask ansiktet ditt

«Uansett omstendighetene, sørg for å vaske ansiktet og bruke en ansiktsfuktighetskrem før sengetid,» sa hun Dr. Aimee Paik, medisinsk direktør ved Apostrophe Health.

Det er lett å hoppe over nattrutinen når du kommer hjem etter en sen kveld. Selv om en glemt natt ikke vil forårsake merkbar skade, kan sminkerester over tid tette porene, noe som vil legge til en generell matthet til huden din.

«For å gi huden din et mer fuktig utseende, bør du vurdere å bruke en fuktighetskrem med hyaluronsyre, som hjelper huden til å absorbere vann og se revitalisert ut,» sa Ginsberg.

Få en god natts søvn

Søvn kan være naturens kur. Etter en natt med drikking kan dessverre ikke kroppen få den gode søvnen den trenger.

Alkohol kan å påvirke døgnrytmen din, noe som betyr at det er vanlig å våkne midt på natten.

Det reduserer også REM-søvn, som regnes som den mest gjenopprettende delen av søvnsyklusen. Mindre REM-søvn er grunnen til at du våkner groggy og i tåken.

Alt med måte

Mens den beste måten å unngå bakrus på er å unngå bakrus helt og avstå fra alkohol, er det ingenting galt med å unne seg en og annen cocktail, spesielt i høytiden.

Som med alt, er moderasjon nøkkelen til å opprettholde en sunn balanse og en sunn livsstil.

Sekund Kostholdsretningslinjer for amerikanere, Moderat drikking innebærer opptil én drink per dag for kvinner og opptil to drinker per dag for menn.

I høytiden kan du selvsagt bli fristet til å drikke litt mer. Drikk mye o Overdreven alkoholforbruk er definert som overstadig drikking i 5 eller flere dager i den siste måneden.

Det viktige, som med alt relatert til helse, er å være trygg, holde seg hydrert og ha det gøy med måte. Å, og ha det gøy også.