Du bør ta fotballfosfat?

Om fotball

Kroppen din inneholder ca 1.2-2.5 pounds kalsium. Mest 99 prosent, Det er i beinene dine og tennene dine. De resterende 1 prosent er fordelt gjennom kroppen din i cellene dine, membranene som vedlegger cellene dine, blodet og andre kroppsvæsker.

De fleste av oss vet at våre bein og tenner hovedsakelig er laget av fotball. Men det er ikke bare noe spark. De er laget av kalsiumfosfat, en forbindelse av kalsium og fosfor. Dette betyr at rekruttering av kalsiumfosfattilskudd kan gi deg sunnere bein?

Mer enn bein og tenner

Fotball gjør mye mer enn å bygge sterke bein og sunne tenner. Dette bemerkelsesverdige mineralene også:

  • Hjelpe blodkarene til å regulere blodstrømmen inn i kroppen
  • Hjelp i muskelkontraksjon
  • Hjelper kommunikasjon mellom nerveceller
  • bidrar til blodkoagulasjon

Hvor mye fotball du trenger?

Generelt trenger både menn og kvinner ca. 1000 milligram (mg) fotball om dagen.

Kvinner bør øke rekruttering på 1200 mg ca 51 år. Dette skyldes at beinforstyrrelser i postmenopausale kvinner er større enn mengden beinformasjon.

Menn bør øke sin ansettelse til 1.200 mg ca 71 år.

Babyer, barn og gravide har det største behovet for kalsium på grunn av deres eksepsjonelle ratser av bein trening og vekst.

Sekund Nasjonale institutter av helse (NIH), L’Anbefalt daglig fotballrekruttering bør være:

Nyfødte, fra fødsel til 6 måneder 200 mg nyfødte, fra 7 til 12 måneder 260 mg barn, 1-3 år 700 mg barn, 4-8 år 1000 mg barn, 9-18 år 1.300 mg voksne menn, 19-70 år 1000 mg voksne menn, 71 år og over 1200 mg voksne kvinner, 19-50 år 1000 mg voksne kvinner, 51 år og over 1200 mg

Hvor finner du fotball

De sier at melk kan gi deg sterkere bein og sunnere tenner. Men mange andre matvarer er gode fotballkilder. Prøv å legge til andre i handlelisten din:

  • Ost, yoghurt og andre meieriprodukter
  • Valnøtter og frø
  • bønner
  • brokkoli
  • Grønnsaker, som spinat, kål, rakett og kålhett
  • Black Eyed Peas
  • Fig
  • appelsiner
  • tofu
  • laks eller sardiner, hermetisert, med bein

Typer fotball

Det er ingen brikke med ren primærfotball. I naturen er fotball knyttet til andre elementer, for eksempel karbon, oksygen eller fosfor. Når en av disse fotballforbindelsene fordøyes, går tilbake til sin grunnleggende status og kroppen din samler fordelene sine.

Kalsium fra dolomitt, benmel eller østersskjell anbefales ikke fordi disse kildene kan inneholde bly og andre toksiner. Kroppen din absorberer bedre fotball når du tar den til små doser (500 mg eller mindre) med mat.

Fotballfosfat & # 8211; at du finner som et tricentisk fosfat i kosttilskudd & # 8211; Den inneholder nesten 39 prosent Elementær fotball. Dette er bare en brøkdel under kalsiumkarbonatet (40 prosent), men godt over fotballcitratet (21 prosent), fotballlaktat (13 prosent) og kalsiumglukonat (9 prosent).

L’Vitamin D Inntak vil hjelpe kroppen din bedre å absorbere fotball. Mange kalsiumtilskudd inneholder også vitamin D.

Kalsiumfosfatet er svaret?

I de fleste tilfeller gir kalsiumfosfatet ingen fordel i forhold til kalsiumkarbonatet eller i fotballcitratet & # 8221; sa Dott. Roger Phipps, assisterende professor ved HusSon University School of Pharmacy. «Imidlertid er det nødvendig med et tilstrekkelig fosfat for helsen til beinene. Så kalsiumfosfatet kan være et mer passende supplement i noen med fosfatmangel & # 8220;.

Fosfatmangel er vanligere hos personer som lider av cøliaki, Crohns sykdom, nyreproblemer, alkoholforstyrrelser og de som tar for mange antacida. Men de fleste tar ganske fosfor i American Media Diet.

De fleste som trenger kalsiumtilskudd, trenger dem på grunn av vitamin D-mangel. Faktisk er overflødig av fosfat knyttet til cola eller brusforbruk et voksende helseproblem fordi det er forbundet med Osteoporose og problemer med nyrefunksjon.

Dommen?

Følg naturlige kilder når det gjelder fotball, med mindre en lege ikke rådes ellers. Hvis du ansetter nok kalsium, er det en bekymring for deg, kalsiumkarbonat og fotballcitrat, sannsynligvis dine beste alternativer.