Distrahert foreldre: 11 måter klar over å unngå det

Del på Pinterest

«Mor, L & # 8217, du har sett? Se nå på dette! & # 8220;

& # 8220; mmmhmm. Jeg har det bra med deg, søthet. Mamma trenger bare to minutter for å sende en rask e-post. & # 8220;

Mitt 5 år gamle barn hadde lært en ny superhelt sminke som han jobbet på, og hva super viktig ting jeg gjorde? Hvem vet, men sikkert var han ikke oppmerksom på ham på den måten jeg burde vært.

Jeg føler meg som den verste moren i verden mens jeg forteller den lille scenen, selv om jeg vet at det ikke er sjeldent. Våre liv er så engasjert og C’Det er alltid noe som tiltrekker vår oppmerksomhet og distraherer oss fra de tingene som er rett foran oss & # 8211; I dette tilfellet, det viktigste.

Jeg var ikke sånn da min sønn ble født. Men fem år og et annet barn senere, jeg er mer enn desperat. C’Det er bare en av meg, to av dem og på en eller annen måte en annen 10.000 ting å gjøre. Også telefonen min ringer 9.000 ganger om dagen med varsler, tekstmeldinger, e-post og meldinger på de nyeste Facebook-nyhetene.

Det er overveldende og utmattende, og jeg føler meg alltid som om jeg er tilbake på noe. Det virker også som en syklus som er umulig å avbryte. Men det er ikke, og det kan være det viktigste jeg noensinne har gjort.

Fordi?

Fordi jeg ikke vil miste det essensielle båndet med min førskolebarns barn. Jeg vil ikke miste den nye oppdagelsen av babyen min fordi jeg overdriver med politiske memes. Jeg vil ikke lære barna mine at det er greit å ikke fullt ut nyte livet eller få dem til å tro at jeg ikke elsker dem mer enn noe annet i denne verden. Jeg vil ikke våkne en dag og spørre meg hvor det gikk hele tiden fordi mine barn plutselig vokste og på en eller annen måte savnet jeg meg.

Hvis du nikker med hodet ditt, må du sørge for at du ikke er de mødrene. Her er 11 måter å være mindre distrahert forelder og være mer tilstede med barna dine.

1. Sett telefonen under Nøkkel og # 8211; bokstavelig talt, hvis du må

Jeg vil ikke lyve: dette vil skade. Dette er fordi vi bokstavelig talt vil bli abstinert. Hver gang vi mottar en tekstmelding eller en Facebook-melding, mottar hjernen vår en dopamindose. Dette utløser en ond sirkel der vi får en slags buzz, så la oss gå tilbake for mer (og mer og mer) for å få den samme følelsen. Jeg hater å fortelle deg, min venn, men vi er avhengige.

2. Sett noen stive og raske regler for mobiltelefonen

Jeg sier ikke at du skal gå helt til kulde, og du burde ikke. Men i stedet for å utilsiktet sjekke telefonen din, prøv å se den i fem minutter på ‘8217; Start av # 8217; Nå for å sikre at ingenting viktig krever oppmerksomhet. Noen og alt kan forvente en’nå, rett? (Ikke sant.) Du kan øke intervaller uten mobiltelefon derfra og til slutt refundere hjernen din slik at du blir din nye normalitet.

3. Vær fanatisk om lister over ting å gjøre

Jeg anbefaler å lage to lister: Den første skal være en realistisk liste over ting som må gjøres i dag. Den andre skal markere langsiktige mål. Når alt er organisert på denne måten, kan du se hva som må gjøres, og når det må gjøres, og tanker om hva du potensielt glemmer, ikke bekymre deg for deg og ikke distrahere deg.

4. Bruk en gammeldags notatbok eller en post-det for å merke arbeidsideer og tilfeldige notater

Å gå til den gamle skolen, vil du ikke bli prøvd å ta telefonen og gå til kaninens hule ved å raskt sjekke e-posten din, og returnere en melding, sjekke twitter og så videre. Videre vil barna dine se deg med større regelmessighet, som kan motivere dem til å plukke opp papir og penn.

5. Vær oppmerksom

Mindfulness er et begrep som ofte brukes i disse dager, men hva betyr det egentlig? Det betyr å være til stede og virkelig eksperimentere hva du gjør. Foreldreoversettelsen: Ikke bruk autopiloten når du gjør daglige oppgaver med barna dine. All oppmerksomhet til dem og enda mer trivielle aktiviteter kan gi nye måter å komme i kontakt med barna dine. En annen fordel: Barn vil fullføre aktiviteter med mindre diskusjoner, og ditt frustrasjonsnivå vil falle.

6. Hold perspektivet med verdensarrangementer

Nyheten var ganske uroligende i det siste, og alt virker som en krise som på en eller annen måte vil påvirke familien din negativt. Men med mindre du bokstavelig talt er den personen som tar avgjørelser, er det ikke en umiddelbar krise for deg. Virkelig. Så ta pusten, lover å oppdatere deg på nyheten om dagen senere og vende oppmerksomheten til barna dine. Dine umiddelbare interaksjoner med dem vil ha størst innvirkning på dem, nå og i fremtiden.

7. Være produktiv og proaktiv

Dette betyr ikke at du skal la politikken skilne deg sjelen. Uansett din politiske tilknytning, gjør stemmen din hørt, med eller uten barna dine. Hvis det er det første, kan du planlegge og løpe sammen A’politisk orientert aktivitet, hvordan man lager et protestskilt eller skriver postkort til statsrepresentanter. Hvis du foretrekker å ikke involvere dem, gjør det etter at du skal gå til sengs. I begge tilfeller er det produktivt og proaktivt om hva du mener er et godt eksempel på dem. Dessuten tillater det at de kan vite at de kan være involvert i en øm alder.

8. Har & # 8220; arbeidstid & # 8221; med barna dine

Dette er en sneaky måte å sette inn litt tid på skjermen på skjermen på dagen uten å ta deg tid til barna dine. Organiserer fargestoffer, håndverk eller skriving for barnas barn og opptatt mens du trener. Det vil ta litt & # 8216; Tid til å komme inn i en rytme & # 8211; Og for de yngste ikke å slå på datamaskinen din & # 8211; men en gang gjort, vil det være verdt det. I tillegg til å tillate deg å fullføre noen ting, kan det også lette uavhengighet og en god arbeidsetikk i barna dine.

9. Hvis du har mer enn ett barn, betaler du hver av dem din oppmerksomhet selv

I forskjellige øyeblikk av barnas liv, krever man generelt mye mer oppmerksomhet til # 8217; andre. Det er bare måten livet går, men barn forstår det ikke. Kutte mors tid (og pappa) med hvert barn hver eneste dag, selv om det bare er i 15 minutter, vil du føle deg mer tilkoblet, arrangert og rolig. Og enda viktigere, ditt barn & # 8220; forsømt & # 8221; Du vil ikke føle deg så forsømt.

10. Gi deg en pause

Husk at du er et menneske, at foreldre ikke er lett, og at det bare er 24 timer i døgnet. Noen ganger skjer livet og arbeid eller familieproblemer distrahere deg mye mer enn du vil. Men ikke slå deg og la det falske skrittet distrahere deg videre. I stedet, vær som Elsa og lar det gå. Derfor hevet, støvet og prøv igjen i morgen.

11. ta vare på deg

Takle dine behov, og du vil kunne fokusere bedre på familien din uten å føle den konstante trengsel eller ønske om å lage litt og # 8217;. Og slutte å føle seg skyldig for å tilbringe tid til deg selv! La våre barn se oss som folk & # 8211; Ekte mennesker, ikke barselsparadigmer & # 8211; Det er viktig for deres velvære og deres ideer om kvinner. Gjør noe lite for deg selv, og du virkelig gjør noe enormt for dem.

Alt i alt er det viktig å huske at barna dine bare har en’barndommen. Og du vil bare leve dem en gang som din. Det er normalt å bli distrahert fra tid til annen, men det er sannsynlig at du vil miste mange spesielle øyeblikk hvis det blir en & # 8217;. Hver foreldre sliter med å holde balansen, men dette betyr ikke at du ikke kan finne den riktige måten for deg og dine barn. Hvilke nyttige forslag fungerer for deg når du prøver å unngå foreldrenes distraksjon?

Dawn Yanek bor i New York City med sin mann og deres to veldig søte barn og litt & # 8216; gal. Før han blir mor, var han en direktør for et magasin som dukket opp regelmessig på TV for å diskutere nyheter om kjendiser, mote, relasjoner og popkultur. I disse dager skriver han om de svært virkelige, gjenkjennelige og praktiske sidene av foreldre Momsanity.com. Du kan også finne den på Facebook, Twitter Og Pinterest.