Dell / # 039 hjertefrekvens; atlet: Hva er trygt og hva som er for høyt?

Beskrivelse

Motstandsutøvere har ofte en lavere hvilepuls enn andre. Hjertefrekvensen måles i slag per minutt (bpm). Din hjertefrekvensfrekvens måles til det beste når du sitter eller ligger og du er i en rolig tilstand.

Den gjennomsnittlige pensjonert hjertefrekvensen er generelt mellom 60 og 80 bpm. Men noen idrettsutøvere har en hjertefrekvens i ro til Fra 30 til 40 bpm.

Hvis du er en idrettsutøver eller noen som ofte blir utøvet, er en lavere pensjonerende hjertefrekvens vanligvis ikke noe å bekymre seg for, med mindre du er bedøvet, sliten eller syk. Faktisk betyr generelt at du er i god form.

Hjertefrekvens i resten av # 8217; atleten

Hjertefrekvensen i resten av en idrettsutøver kan betraktes som lav i forhold til den generelle befolkningen. En ung og sunn idrettsutøver kan ha en hjertefrekvens mellom 30 og 40 bpm.

Dette er sannsynlig fordi øvelsen styrker hjertemuskelen. Det tillater ham å pumpe en større mengde blod til hver hjerterytme. Mer oksygen går også til musklene.

Dette betyr at hjertet slår mindre ganger per minutt enn en ikke-idrettsutøver. Imidlertid kan hjertefrekvensen til en idrettsutøver stige fra 180 bpm til 200 bpm under L’trening.

Den pensjonerte hjertefrekvensen varierer for alle, inkludert idrettsutøvere. Noen faktorer som kan påvirke det inkluderer:

  • Treningsnivå
  • mengde fysisk aktivitet
  • Dell’luft (på varme eller våte dager, hjertefrekvensen kan øke)
  • Følelser (stress, angst og spenning kan øke hjertefrekvensen)
  • Narkotika (beta-blokkere kan redusere hjertefrekvensen, mens noen skjoldbruskkjertel narkotika kan øke)

Hvor lavt det er for lavt?

Hjertefrekvensen i resten av en idrettsutøver anses generelt for lavt når det har andre symptomer. Disse kan inkludere tretthet, svimmelhet eller svakhet.

Symptomer som disse kan indikere at C’er et annet problem. Kontakt lege hvis du manifesterer disse symptomene sammen med en langsom hjerterytme.

Atletisk hjertesyndrom

Atletisk hjerte syndrom er en tilstand av hjertet som vanligvis er ufarlig. Det er vanligvis sett hos folk som trener for mer enn ett og # 8217; nå hver dag. Idrettsutøvere med hvilende hjertefrekvens mellom 35 og 50 bpm kan utvikle en arytmi eller en uregelmessig hjerterytme.

Dette kan være unormalt på et elektrokardiogram (EKG eller EKG). Vanligvis er det ikke nødvendig å diagnostisere atletisk hjerte syndrom fordi den ikke har helseproblemer. Men alltid informer en lege om:

  • Prøv brystsmerter
  • Merk at hjertefrekvensen virker uregelmessig når den måles
  • Han svimte under øvelsen

Av og til kolliderer til å kollapse på grunn av hjerteproblemer. Men det skyldes vanligvis en underliggende tilstand som medfødt hjertesykdom, ikke atletisk hjerte syndrom.

Ny forskning tyder på at idrettsutøvere med lav pensjonert hjertefrekvens kan oppleve uregelmessige hjerte mønstre senere i livet. En studere Han oppdaget at permanente motstandsutøvere hadde en større forekomst av påfølgende elektronisk pacemakeranlegg.

Forskning er fortsatt i gang på langsiktige effekter av styrke; motstandsøvelse. Forskere anbefaler ikke noen endringer i din atletiske rutine akkurat nå. Kontakt lege hvis du er bekymret for din lave hjertefrekvens.

Hvordan bestemme den ideelle pensjonsgraden

Godt trente idrettsutøvere kan ha en hvilepuls mellom 30 og 40 bpm. Men alles hjertefrekvens er forskjellig. Det er ingen hjertefrekvens i ro og # 8220; ideell & # 8221;, selv om en lavere hvilepuls kan bety at du er mer egnet.

Du kan måle hjertefrekvensen hjemme. Ta hjerterytmen din i ro Sjekk håndleddet ditt som første om morgenen.

  • Trykk forsiktig på tipsene på # 8217; indeks og medium på siden av håndleddet, like under siden av tommelen på hånden
  • Telle beats for et helt minutt (eller telle i 30 sekunder og multipliser for 2, eller teller i 10 sekunder og multipliser med 6)

Hvordan bestemme den ideelle hjertefrekvensen under L’trening

Noen idrettsutøvere liker å følge en traution basert på mål hjertefrekvens. Dette er basert på intensitetsnivået ditt i forhold til din maksimale hjertefrekvens.

Din maksimale hjertefrekvens anses som maksimal mengde som hjertet ditt kan støtte under kardiovaskulær trening. For å beregne maksimal hjertefrekvens, trekker du din alder på 220.

De fleste idrettsutøvere trener mellom 50 og 70 prosent av den maksimale hjertefrekvensen. For eksempel, hvis din maksimale hjertefrekvens er 180 bpm, vil målopplæringsområdet være mellom 90 og 126 bpm. Bruk en hjertefrekvensmåler for å holde styr på under øvelsen.

Hvilken hjertefrekvens er for høy?

Gå utover den maksimale hjertefrekvensen som er beregnet i lange perioder, kan være farlig for helse. Alltid slutte å gjøre trening hvis du føler deg bedøvet, bedøvet eller syk.

L & # 8217;

Idrettsutøvere har ofte en lavere hvilehjerte enn andre. Hvis du trener deg ofte og du er rimelig egnet, kan hjertefrekvensen være mindre enn andre mennesker.

Dette er ikke nødvendigvis en negativ ting. En lav hjertefrekvens betyr at hjertet ditt trenger mindre beats for å gi samme mengde blod gjennom hele kroppen.

Se alltid etter medisinsk hjelp i foringsrør, brystsmerter eller svimmelhet. Kontakt også en lege hvis du mistenker at din lave hjertefrekvens er ledsaget av andre symptomer som tretthet eller svimmelhet. De kan evaluere hjertet ditt for å bekrefte at du kan fortsette å trene.