De 15 mest usunne junk foods i Amerika

& # 8220; junk food & # 8221; refererer til bearbeidede matvarer som har liten ernæringsmessig verdi. Faktisk kan noen inneholde bestemt skadelige ingredienser.

Dessverre er disse matene generelt velsmakende, billig og allment tilgjengelig.

Forskning tyder imidlertid på at hyppig junk food-forbruk kan føre til matavhengighet, overflødig mat og fedme (1, 2).

Her er 15 av de mest usunne junk foods i Amerika.

1. Pop tarts

Pop tarts av Kellogg’S eksisterer fra årene og # 8216; 1960. Disse bakverkene har en søt fylling og er ofte frostet med et eksternt glasurbelegg.

Pop tarts kan være et attraktivt frokost valg når du har liten tid. Du kan holde dem ved romtemperatur og forberede dem raskt i brødrister.

Men til tross for deres praktiske egenskaper inneholder Pop Tarts svært bearbeidede ingredienser, inkludert soyalolje og raffinert mel.

Dessuten er de lastet med tre typer sukker: raffinert hvitt sukker, mais sirup og mais sirup med et høyt fruktoseinnhold.

Alle disse består av store mengder fruktose, et enkelt sukker som har vært knyttet til økt risiko for ulike sykdommer, inkludert diabetes og hjertesykdom (3).

Ernæringsmessige opplysninger på # 8217; Pop Tarts-etiketten refererer til mengden i en pasta. Men hver pakke inneholder to bakverk, så dette er en mer realistisk del.

To glaserte jordbærterter inneholder 400 kalorier, 76 gram karbohydrater, mindre enn 2 gram fibre og bare 4 gram protein (4).

Denne søppelmat med høyt sukker og proteininnhold er et forferdelig valg for å starte dagen.

2. Arby’s krøllete frites

Frites er en av de mest populære hurtigmatmatene i omløp.

Til tross for deres popularitet, er disse stekte potetene svært usunne.

Studier har koblet stekt mat til betennelse, hjertesykdom og redusert funksjonalitet i arteriene, blant annet helseproblemer (5, 6, 7, 8).

Dessuten er sjetongene ekstremt rike på kalorier og karbohydrater med rask fordøyelse.

Arbys krøllete frites er et perfekt eksempel. En stor ordre inneholder 650 kalorier, 35 gram fett og 77 gram karbohydrater, som bare er fibre (9).

3. Popeyes kylling anbud

Popeyes er en hurtigmatkjede som spesialiserer seg på stekt kylling. En av hans nye meny tilbud er et element som heter Handcrafted anbud.

En del av tre stykker delikate håndverkere kylling tilbud inneholder 340 kalorier og 26 gram karbohydrater (10).

Selv om kalorier i en del av tilbudene virker et beskjedent nummer i forhold til andre hurtigmat forretter, kan dette nummeret øke betydelig etter L’legge til saus, en side rett og en brus.

I tillegg til å være en annen stekt mat, inneholder disse tilbudene delvis hydrogenerte oljer, mer kjent som transfett.

Kunstige eller industrielle transfett er opprettet ved å legge hydrogen til vegetabilske oljer for å gjøre dem mer stabile.

Transfett har blitt involvert i # 8217; betennelse, hjertesykdom og # 8217; fedme, inkludert større akkumulering av abdominalfett (11, 12, 1. 3, 14).

Transfett har blitt utført i Europa og har blitt fjernet fra de fleste amerikanske restauranter og hurtigmat i påvente av et forbud som trer i kraft fra 2018.

Men på dette tidspunktet inneholder håndverkstilbudene fortsatt et gram transfett ved del.

4. Cinnabon Caramel Pecanbon

Cinnabon er kjent for den forførende aromaen og klebrig søthet av deres typiske kanelsmørbrød.

Cinnabons klassiske kanelsmørbrød er store og tette, rike på fett og karbohydrater og inneholder 880 kalorier hver (15).

Men disse er ikke engang L’det mest usunne elementet i menyen. At & ære er reservert for pecanbon karamellen.

Pecanbon karamellen inneholder 1.080 kalorier, 51 gram fett og 146 gram karbohydrater, hvorav bare 3 er fibre (15).

Videre kommer 75 av de 146 gram karbohydrater fra tilsatte sukkerarter. Det er over dobbelt mengden tilsatt sukker som American Heart Association anbefaler som en maksimal grense for hele dagen (16).

Avhengig av dine personlige ernæringsmessige behov, kan pecanbon karamellen godt gi mer enn halvparten av kalorier og daglige karbohydrater, mens de ikke har vitaminer, mineraler og andre dyrebare næringsstoffer.

5. Starbucks White Chocolate Frappuccino

Kaffe er en drink uten kalorier som tilbyr en rekke bemerkelsesverdige helsemessige fordeler.

Imidlertid bør sugared kaffedrikker betraktes som en flytende form for junk food.

Dette gjelder for varme kaffedrikker som moka og spottet melk, så vel som for frosne kaffeblandinger. En del & # 8220; stor & # 8221; (Media) av disse drikkene inneholder vanligvis 250 kalorier eller mer.

Det verste valget av drikkevarer Starbucks er den hvite sjokolade frappuccino med pisket krem. En stor inneholder 520 kalorier og 65 gram karbohydrater, hvorav 64 kommer fra sukker (17).

Videre har forskning vist at drikking av flytende kalorier ikke utløser de samme tegnene på fylde av faste matkalorier. Derfor, når du drikker noe søtt, er det lite sannsynlig at du kan kompensere ved å spise færre matvarer senere (18, 19).

6. Outback Steakhouse Bloomin & # 8216; løk

Selv om det meste av junk food kan bli funnet i matbutikkens snackbanen eller i hurtigmatkjeder, er det også noen sittegrupper som tilfredsstiller kriteriene for junk food.

Ta Bloomin & # 8216; Oution All’Outback Steakhouse, for eksempel.

Selv om det regnes som en forrett, er det faktisk en av de mest kalorielementene i # 8217; hele menyen.

En Bloomin & # 8216; løk består av en utrolig 1,954 kalorier og 122 gram karbohydrater. Den inneholder også 154 gram fett, inkludert mer enn 7 gram transfett, typen du bør prøve å unngå helt (20).

Mens denne svært store forretten er designet for å bli delt av to eller flere personer, vil selv konsumere en fjerdedel av denne stekte parabolen fortsatt legge til transfett og mange tomme kalorier til måltidet ditt.

7. Burger King Oreo Shake

Milkshakes er populære i hurtigmat i flere tiår.

Imidlertid er dagens smoothies mer søte og større enn noensinne, noe som oversetter til en kalori telling mye høyere enn du kanskje forventer.

Milkshake Oreo av Burger King veier 730 kalorier, som er mer enn de fleste burgere. Videre inneholder den 121 gram karbohydrater, 100 fra sukker alene (21).

Det er viktig å understreke at minst halvparten av dette sukkeret er fruktose, som har vist seg å bidra til hjertesykdom, motstand, alle «8217; fedme og andre helseproblemer (3, 22, 23).

8. Maispølse

Kornhunder er en av statlige faste favoritter i USA. De er laget av å nedsenke en wurstel i maisbrødsbredden og deretter steke den til gylden.

Kaloriverdiene og makronæringsstoffene til maishunder er ikke så bekymringsfullt som mange andre søppelmatvarer. En maishund inneholder 330 kalorier, 34 gram karbohydrater og 10 gram protein (24).

Kornhunder inneholder imidlertid arbeidet kjøtt, hvilke forskjellige studier har knyttet til økt risiko for tykktarmskreft og hjertesykdom (25, 26, 27).

Videre er kornhunder en annen stekt mat i arbeidet vegetabilsk olje.

9. Dunkin & # 8216; Donuts Glazed Jelly Stick

Selv om de fleste donuts er stekte søte søtsaker, kan noen være mye mer skadelige for andre.

En av de verste er Dunkin & # 8216; Donuts Glazed Jelly Stick, som inneholder 480 kalorier, 59 gram karbohydrater og 25 gram fett (28).

De tre første ingrediensene som er oppført, er raffinerte hvetemel, sukker og soyalolje, noe som betyr at de er til stede i større mengder.

Hyppig forbruk av raffinerte frokostblandinger har vært knyttet til noen av de samme fruktfruktosproblemene, inkludert betennelse, motstand mot insulin og fedme (29, 30).

Den geléfylling av denne doughnut inneholder også flere usunne ingredienser, som for eksempel transfett, mais sirup og mais sirup med et høyt fruktoseinnhold.

10. Brownie Blizzard av Dairy Queen Royal Reese

Dairy Queen Frosne søtsaker er legendariske.

Inkludere nedsenket kegler, iskopper og en ekstremt populær tett smoothie med blandede ingredienser kjent som snøstorm.

Alt snøstorm av Dairy Queen er rik på kalorier, karbohydrater og fettstoffer. Men A’alternativet er virkelig eksepsjonell i denne forstand.

En stor brownie Blizzard-behandling av kongelige Reese inneholder 1.510 kalorier, 189 gram karbohydrater og 72 gram fett (31).

Dens 1.5 gram transfett er en kombinasjon av delvis hydrogenerte vegetabilske oljer og transfett i naturen som finnes i meieriprodukter.

11. Sugary Soda

Den sukkerholdige bruset er en av de mest usunne flytende væskebunnsmatene som du kan konsumere på grunn av det høye fruktoseinnholdet.

Faktisk foreslår forskning at fruktoseforbruk i form av en drink kan være spesielt risikabelt med hensyn til hjertesykdom og fedme (32).

I et studio, overvektige og overvektige voksne som har konsumert 25% av kaloriene i form av fersk fruktosedikler i et vektvedlikeholdsdiett, har opplevd redusert følsomhet for magen insulin, en økning i magefett og en forverring i hjertes helse markører (33).

En 16-unse sodaflaske inneholder 200 kalorier og 52 gram sukker, hvorav minst halvparten er fruktose (34).

12. KFCs berømte bolle

KFC er en kjede med fastfood kjent for sin stekte kylling.

I de senere år har KFC lagt til andre elementer til menyen, inkludert kyllingpies og kyllingskåler.

Den berømte KFC-bollen inneholder stekt kylling, potetmos, mais, saus og ost. Inneholder 710 kalorier, 82 gram karbohydrater og 31 gram fett, som er ganske standard for et raskt måltid (35).

Imidlertid er dyp steking en av de mest usunne metodene for matlaging.

Også liste over ingrediensene i denne skålen avslører forskjellige usunne elementer, inkludert delvis hydrogenerte oljer og mais sirup.

1. 3. McDonald’s trippel tykt milkshake

McDonald’S er best kjent for sine burgere, inkludert den store Mac og kvart pounder med ost.

Selv om disse burgere er rike på kalorier, karbohydrater og fett, deres verdier palway enn de som finnes i en bestemt McDonald & # 8217 milkshake s.

En stor trippel milkshake inneholder ofte 1.100 kalorier, nummeret du vil finne i to store Mac. Videre inneholder den 193 gram karbohydrater, 135 sukker (36).

Dette er minst tre eller fire ganger mengden sukker du bør konsumere for hele dagen.

Den lille mengden transfett i dette produktet er naturlig funnet i melk og involverer ikke risiko for helsen til trans industrielle transfett.

Imidlertid gjør det ekstremt høye antallet kalorier og sukker i denne smoothie det en av de mest usunne junk food-valgene; hele menyen med McDonald’s.

14. Fru Field Biscuit Cups

Fru Field Cookies er et stoppspunkt for kjøpesentre i USA.

I tillegg til å gi et bredt utvalg av informasjonskapsler, har Mrs Fields kjede nylig lagt til cookie kopper til menyen.

Cup cookies er et kryss mellom en kjeks og en cupcake. L’Deigen ligner en kjeks, men har formen på en cupcake og sjenerøst dekket med ising.

Enhver smak av cookie kopper inneholder mellom 460-470 kalorier og 56-60 gram karbohydrater, hvorav de fleste kommer fra raffinert mel og sukker (37).

Men den mest bekymringsfulle tingen er transfettet på 3 gram for Cookie Cup. Dette er ganske høyt, spesielt på en tid da de fleste matprodusenter fjerner alle transfett fra sine produkter.

15. Cold Stone Mud Pie Mojo

Cold Stone Creamery er kjent for sitt blandingskonsept, hvor søt og skarp tilsatt er blandet i en myk iskrem i stedet for å sprøyte over.

Selv om blandingen kan gjøre isen enda mer velsmakende, øker antall kalorier, sukker og fett også i et ekstremt rikt produkt.

Mange av de kalde stein kreasjoner ville kvalifisere for denne listen over mer usunne søppelmat. Men mudderpai mojo & # 8211; Laget med kaffe iskrem, oreo cookies, peanøttsmør, mandler og mørk sjokolade & # 8211; Det fortjener en spesiell omtale.

En del & # 8220; må ha den & # 8221; (stor) inneholder 1.240 kalorier, 80 gram fett og 123 gram karbohydrater, hvorav 105 gram er sukker (38).

På grunn av antall blandede ingredienser, er det vanskelig å avgjøre om 1.5 gram transfett i hver del er utelukkende av typen som naturlig finnes i meieriprodukter.

Bunnlinjen

En dag d’i dag kan du finne alluring søppelmat overalt og i kontinuerlig voksende deler. Ikke c’det er måte å unnslippe dette faktum.

Noen av disse matvarene er imidlertid mye rikere enn kalorier, raffinerte karbohydrater, arbeidte oljer og andre usunne ingredienser i forhold til deres alternativer.

Hvis du fra tid til annen gir deg junk food, prøv å unngå de med større potensial for å skade helsen din.