De 10 beste tipsene for å lindre stress og holde et sunt hjerte |

De 10 beste tipsene for å lindre stress

Kroppen din er programmert til å svare på stress. Hans respons system & # 8220; kamp eller flykte & # 8221; Den er designet for å gripe inn når du står overfor en trussel. Imidlertid møter moderne mennesker en konstant utbrudd av stressfaktorer som kroppen din kan feiltette seg som truende. Dette kan oppdateres. Over tid kan stress ha en negativ innvirkning på din mentale og fysiske helse.

Følg disse 10 tipsene for å roe nervene og slapp av sinn og kropp.

Identifisere utløsere

Den harde virkeligheten er at stresset alltid vil eksistere. Finn utløsende faktorer eller stresskilder kan hjelpe deg med å håndtere det.

Se på de forskjellige områdene i livet ditt: Arbeid, økonomi, personlige forhold og så videre. Du kan ta tiltak for å redusere stresset du må møte i et av disse områdene? Det er aktiviteter, folk eller stressende steder du kan unngå? Arbeid, familie og økonomi vil fortsette å spille en grunnleggende rolle i livet ditt, men du kan endre måten de møter hverandre på.

Svette

Hvis du trenger flere grunner til å programmere L & # 8217; Trening i kalenderen din, vet du at 8217; fysisk aktivitet kan bidra til å lindre stress. L & # 8217; Regular trening kan forbedre humøret ditt, oppmuntre vekttap og hjelpe deg med å sove godt om natten.

For voksne, Sentre for sykdomskontroll og forebygging (CDC) anbefaler å utføre 150 minutter med aerob aktivitet av moderat intensitet hver uke. Oppfordrer også voksne til å gjøre muskelforsterkende øvelser minst to ganger i uken. Hvis du ser mye ut, del øvelsen i 30 minutters treningsøkter.

Noen ganger gråte

Noen studier tyder på at et fint gråt kan hjelpe deg til å føle deg bedre. Søk utgitt i Motivasjon og følelserHan fant ut at folkene som gråt da de så på en film, følte seg verre kort tid etter. Men innen 90 minutter rapporterte de å føle seg bedre enn før du så på filmen.

Slip det undertrykte stresset i en elv av tårer, er hvordan du vasker din følelsesmessige palett. Gråt kan til og med stimulere endorfiner produksjon, velværehormoner som bidrar til å forbedre humøret ditt. Så fortsett, la alt gå.

Lær å være ufullkommen

Det er sunt å ha mål, men å trene for mye press på deg selv, kan det påvirke helsen din negativt. Stikker til urealistiske forventninger er den perfekte oppskriften på feil og stress.

Prøver å akseptere at det ikke er noe som perfeksjon. Så la du gå ditt behov for å nå det. Forpliktet til å etablere realistiske forventninger, å godta dine feil og lære av dine feil. Ditt sinn og kroppen din vil takke deg.

Plan Time & # 8220; Me & # 8221;

Du har en & # 8217; stor stabel med regninger å betale, sengetøy til bøyning eller retter å rengjøre? Selvfølgelig må disse tingene gjøres. Men du kan ikke ha energi eller # 8217; entusiasme for å sjekke noe fra listen over ting å gjøre hvis du ikke engang tar litt & # 8216; av privat restauratør.

Enten det er fem minutter meditasjon å starte dagen, et avslappende bad eller en 30 minutters spasertur, er det viktig å skjære ut av tiden for deg selv. Programmet det i kalenderen din for å gjøre det til en prioritet.

Gjør en sunn ting hver dag

Ta trappene til jernbanestasjonen. Bytte din neste sjokoladebar med en frukt. Utveksle din morgenkaffe krus høyt inneholdende koffein med en kopp grønn te rik på antioksidanter. Lenta Lane Guide under reisen hjemmefra fra jobb.

Selv når kalenderen din er rotete, finn deg tid til å gjøre helsen din en prioritet. Du kan oppleve at hvert helsevalg som du motiverer deg til å gjøre mer. De fysiske og mentale fordelene å ta vare på deg selv, kan gjøre en stor forskjell i livet ditt.

Vær forberedt

Noen ganger skjer feil, ulykker og til og med tragedier. Du kan bidra til å redusere stress som forårsaker seg å forberede seg på uunngåelige eller ubehagelige hendelser.

For eksempel, lage kopier av nøklene til ditt hjem, Dell & # 8217; leilighet eller maskin å gi til et familiemedlem eller til en intim venn. Hold en lett tilgjengelig erstatning vil gi deg mindre stresset hvis du tilfeldigvis mister et sett. For øyeblikkene i hvilke uventede kontrakter oppstår, har den opptil 10 før du snakker, ta tre dype puste eller ta en tur for å frigjøre ditt sinn. Hvis du kan, vent på å føle deg rolig og samlet for å møte problemet.

Skriv det ned

Et økende antall tester antyder at innføringen i dagboken kan hjelpe deg med å bestille en rekke følelser, for eksempel sinne, tristhet og tap. Skrive av dine følelser kan til og med hjelpe deg med å helbrede fra stress og traumer, foreslår at søket rapportert i Overvåk på psykologi.

Snarere enn bare bedt om dine følelser i dagboken din, er det viktig å se etter en mening i dine erfaringer. For eksempel, spør deg selv hva du har lært eller hvordan du endret som følge av en vanskelig situasjon.

Drikke

Stresshåndtering er basert, delvis, på gjenværende hydratisert. L & # 8217; Hydrering er viktig for å holde deg frisk og bekjempe tretthet. Hvis du føler deg letegisk og irritabel, kan du være mindre produktiv og mer stresset for dagen din.

For å holde kroppen sunn, det akutte sinnet og stresset i sjakk, ikke vent på at munnen skal tørkes før du tar en drink. Drikke vann i løpet av dagen og under måltider. De Mayo Clinic Anbefaler å målrette om 13 kopper væsker om dagen hvis du er en mann og 9 kopper hvis du er en kvinne. Dette tilsvarer ca 3 liter for menn og 2.2 liter for kvinner.

Av & # 8216; nei

Det kan virke naturlig og definitivt hyggelig å si & # 8220; Ja & # 8221; til hvert prosjekt, forslag og forespørsel om at du skjer. Men akkumuleres for mye i parabolen kan føre til en seriøs sammenbrudd. Gjenkjenne og respektere grensene er avgjørende for å opprettholde kontrollen av sin egen tid og deres helse.

Vurder nøye hver forespørsel og mulighet før du godtar det. Si ja bare til alle de tingene du er i stand til og villig til å klare uten å sette din mentale og fysiske helse i fare. Så han fikk vennlig & # 8220; ingen & # 8221; i ro.

Mer informasjon

For å takle stress, kan det også hjelpe:

  • Ler litt og # 8216; hver dag
  • Redusere stimulanter, for eksempel koffein og sukker
  • Drill avslapningsteknikker, for eksempel rytmisk pust og meditasjon
  • Snakk med en venn eller et familiemedlem

Hvis stress forstyrrer din evne til å håndtere hverdagen, snakk med legen din eller terapeut. De kan gi råd til livsstilsendringer, narkotika, rådgivning eller andre strategier for å hjelpe deg med å få en følelse av avslapning og kontroll.

Bevisst bevegelser: Yoga for angst