Cashewnøtter er bra for deg?

Fordelene med cashewn

Cashewnene har en burrous, søt og salt smak, en umiskjennelig form og jeg er en god kilde til mange vitaminer og mineraler. Vokse på cashew trær, med opprinnelse i subtropiske klima.

Rå og unoterte cashewnøtter brukes ofte i vegansk oppskrifter, så vel som i indisk mat. Mange av oss spiser cashewnøtter etter at de var stekt og salte, noe som gjør dem til en deilig matbit.

Ernæring Fakta

Cashewnøtter, rå, 1 oz (ca 18 middels, heltall cashewnøtter)

Calorie Antall157 CalorieCarboidRati9.2 g protein5.1 ggrass12.4 gfibra1 gvitamina e0.3 mgvitamin K9.5 McGVitamine B-60.1 mgcalcio10.4 mgsodio3.4 mgpotassio187 mgmagnesio83 mgfolato7 ug

Selv om cashews er en av valnøtter med laveste fiber og karbohydrat, er de rike på vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Disse inkluderer vitaminer og K og B-6, sammen med mineraler som kobber, fosfor, sink, magnesium, jern og selen, som alle er så viktige for en rekke kroppsfunksjoner som vi ikke kan gjøre uten det.

Sunn egenskaper for hjertet

Forskning viser at å spise flere valnøtter, som cashewnøtter, kan redusere risikoen for kardiovaskulær sykdom. Dette kan oppstå ved å redusere blodtrykk og kolesterolnivå.

I en studie, Cashewnøtter redusert blodtrykk og økt kolesterolnivåer & # 8220; Voucher & # 8221;.

Noen vitaminer og mineraler som finnes i tørkede frukter, som kalium, vitaminer og B-6 og L & # 8217; folsyre, bidrar også til å bekjempe hjertesykdommer.

Optimaliser blods helse

Kobber og jern i cashewnøtter jobber sammen for å hjelpe kroppen form og bruke røde blodlegemer. Dette i sin tur holder sunne og arbeider blodkar, nerver, bein og immunsystemet riktig.

Bra for øyehelse

Vi har alle hørt at gulrøtter er gode for syn, men kan bli overrasket over at de også er cashewnøtter.

Cashewnøtter inneholder høye nivåer av lutein og zeaxanthin, som virker som antioksidanter. Hvis det forbrukes daglig, kan disse antioksidantforbindelsene beskytte øynene mot den type skade som kan føre til blindhet med alderen i alderen.

De kan også bidra til å redusere risikoen for grå stær.

Administrer vekttap

Ifølge Harvards søk er to porsjoner av valnøtter om dagen nyttig for å bekjempe kardiovaskulære sykdommer, diabetes og kreft.

Og fett?

Cashewene inneholder mange vitaminer og næringsstoffer, men inneholder også mange fettstoffer.

Fett i cashewnøtter er FAT & # 8220; Voucher & # 8221;, som antas å forhindre hjertesykdom og redusere risikoen for hjerneslag. Fettet hjelper deg med å føle deg full og fornøyd og kan bidra til å håndtere vekten din.

L & # 8217;

Cashewnøtter er en konsentrasjon av vitaminer, mineraler og andre fordelaktige næringsstoffer.

Mens andre valnøtter, som mandler, kan være rikeste i proteiner og fibre, har spiser valnøtter som cashews vært knyttet til kreftforebygging, hjertehelse og vektvedlikehold.

Svaret på spørsmålet er selvfølgelig: Ja, cashewnøtter gjør det bra.