Burnout på jobb: hva skal jeg gjøre

Det er nok ting du elsker arbeidet ditt. D’Andre deler, kolleger som gir deg på nerver og lange timer på kontoret hver kveld, kan vokse fort.

Din jobb kan teste tålmodigheten på forskjellige måter. Du kan ikke alltid sjekke arbeidsmiljøet ditt, men dele plass med enkelte mennesker, og din lange liste over oppgaver kan gi deg fysisk og psykisk utmattet. Og noen ganger begrunner lønnen ikke hodepine.

En ting er å prøve det normale daglige stresset. En annen ting er å føle at jeg var på # 8217; Hemmet i en utbrenning.

Arbeidet Burnout er ekte, og det er viktig å gjenkjenne de røde flaggene før det er for sent. Hvordan vet du at det er Burnout? Svaret ligger i måten arbeidsspenningen påvirker livet ditt. Her er fem tegn du kan bli rettet til en utbrenthet på jobb.

1. Alt om arbeidet ditt begynner å irritere deg

Når du er begeistret for arbeid og de dårlige dagene er få og langt fra hverandre, kan du komme nærmere hver dag med en entusiastisk holdning. Din optimisme skinner i en kilometer unna, og du er klar til å erobre verden. Det er en annen historie når du er i nærheten av en utbrenthet.

Hvis du er på vei til Burnout, kan du miste interessen for møter, samarbeid og alt annet. Du kan oppleve at dine bidrag ikke er verdsatt og føles fanget i din nåværende jobb.

Hvis noe lignende kjent, banker Burnout til døren din. Din negative holdning går utover en dårlig dag isolert. Transport for uke til uke eller måned til måned uten avbrudd.

2. Du har null energi å gi

Når du slutter å bekymre deg for arbeidet ditt, lider arbeidsytelsen et skudd. Du trenger fortsatt en lønn, selvfølgelig, men du har lært kunsten å gjøre så mye nok til å varme den. Dagene da du gikk utover plikten og ga deg alle «8217; selskapet 200 prosent av deres energier og deres tid er nå fjernt.

Du kan hoppe over jobben eller sent. Burnout ødelegger din smak. Du kan ikke konsentrere deg og du er umotivert, og begynner følgelig å overvinne oppgavene.

3. L’balanse mellom arbeid og privatliv er ikke-eksisterende

Hvis du kommer betalt mye penger, tror noen arbeidsgivere det er rett til å spørre hele tiden og din oppmerksomhet, og du bør ikke klage.

Uavhengig av din posisjon eller hvor mye du tjener, bør du ikke la en jobb sjekke alle aspekter av livet ditt. Arbeider XNUMX timer på XNUMX utnytter din lønn, men det er absolutt ingenting å hjelpe din mentale helse. Sett alt som er viktig for deg i glemt er en oppskrift på utbrenthet.

En sporadisk sporadisk hektisk uke er normal. Men hvis arbeidet ditt forlater deg bare sliten og stresset, og hvis du ikke husker # 8217; forrige gang du hadde spist med familien din, eller du gjorde en vanlig sving, vil du kanskje gjøre endringer så snart som mulig for å unngå utbrenthet.

4. Spis, sov og drøm om å jobbe

C’Det er god stress (kort sikt) og C’er dårlig stress (langsiktig). Mens godt stress frigjør kjemikalier som hjelper deg med å forbedre ytelsen og øker hjernekraften, dårlig stress og # 8211; Stresset som er ansvarlig for Burnout & # 8211; setter deg i fare for helseproblemer.

Noen mennesker innrømmer ikke når arbeidet deres begynner å påvirke dem fysisk eller mentalt. Men det er viktig å holde D’Eye endringene i helsen din, som de kan være et tegn du går mot utbrenningen. Hvis du våkner å tenke på arbeid, gå til å sove og tenke på arbeid og drømmer relatert til arbeid, har ditt sinn aldri en pause. Det er som jeg alltid er i arbeidsmodus. At du skjønner det eller ikke, dette kan forårsake skade på helsen din, forårsaker:

  • Høyt blodtrykk
  • Hyppige forkjølelser
  • vektøkning
  • søvnløshet
  • Depresjon

5. Du er en irritabel katastrofe

Hvis du er ulykkelig på jobben og på’Burnout Hem, kan denne ulykken dryppe i ditt personlige liv. Du kan være irascible eller gretten med dine kolleger og risikere å bli en mindre vennlig versjon av deg selv ut av kontoret. Dette kan være i konflikt med venner og familie. Husk, ingen jobb er verdt å kompromittere dine personlige forhold.

Gjenoppretting av arbeid Burnout 101

Nå som du kjenner tegnene på utbrenthet, hva kan du gjøre med det?

Sett helsen din i utgangspunktet

Når du er overarbeidet og overveldet, kan du hoppe over lunsj, slutte å gjøre trening og sove bare noen få timer om natten. Å leve i dette tempoet er ikke sunt og kan forårsake utmattelse før eller senere.

Ta kontroll over helsen din. Uansett hva som skjer i løpet av dagen, sørg for at du tar en lunsjpause og spiser sunne snacks. Eliminer koffein og sukker: de kan gjøre deg nervøs og øke # 8217;. Følg fett og sunne proteiner for å justere blodsukkeret og holde seg rolig.

Planlegg minst 150 minutters fysisk aktivitet per uke. Og enda viktigere, ikke la arbeidet røve deg fra retten til å nyte fra syv til ni timers søvn en natt.

Ta med disse enkle endringene, og du vil begynne å føle deg bedre.

Vær realistisk

Identifiserer stressfaktorene i arbeidet som gjør livet ditt uutholdelig. Til tross for hva du kunne tenke på sjefen din, er du ikke en robot. Og late som å være superhuman kan drepe deg sakte.

Hvis du føler deg overveldet og engstelig for litt & # 8216; ikke forvent at problemet forsvinner mirakuløst. Det kan være på tide å snakke med sjefen din.

Hvis du gjør mange ekstraordinære eller jobber utenfor din jobbbeskrivelse, diskuter du å gå tilbake til et vanlig program. Sjefen din kan tildele 10 timers arbeid som skal fullføres på en dag på 8 timer. Selvfølgelig vil du gjøre et godt inntrykk, men det er ikke din jobb å løse problemet med mangelen på selskapets ansatte.

Du bør bli eller du skal gå?

Bare du kan gjøre denne samtalen. Til din arbeidsgiver kan ikke påvirke for å prioritere helsen din, og sette deg i en vanskelig situasjon. Når alt har blitt sagt og gjort, sjekk om jobben skyver deg utover grensen. Å trekke seg fra en jobb er skummelt og skremmende, og ikke C’er en garanti for at du kan leve en’bedre opplevelse andre steder. Tydeligvis vil du ikke vite før du vurderer andre alternativer.

Ta ferie

Noen mennesker forlater de betalte ferien på bordet. Av en eller annen grunn føler de ikke behovet for å unnslippe fra kontoret. Hvis du er en av disse menneskene, kan dette forklare hvorfor du er på vei til Burnout.

I motsetning til hva du kanskje tror, ​​vil arbeidsplassen din ikke bryte i ditt fravær. Ikke å undergrave den rollen du spiller på kontoret, men med mindre du er «L & # 8217, Company, din sjef kan trolig spare deg selv i noen dager.

Det er prisverdig å prøve en følelse av lojalitet til arbeidsgiveren din, men du bør også være lojal med deg selv. Selv om du ikke reiser et sted, bruk ledig tid til å slappe av, sove eller gjenoppdag din kreative side under et opphold.

Bunnlinjen

Å gjenkjenne tegnene på utbrenthet kan være vanskelig, og du kan tilskrive symptomene på normal stress. Men Burnout er mer enn en dårlig dag eller en dårlig uke. Påvirker måten du føler om arbeidet ditt, livet ditt og hvordan du skal behandle andre. Prøv noen av de ovennevnte praksisene for å overvinne Burnout. Hvis ingenting hjelper, kan det være på tide å gå videre.