Bulimi for trening: Symptomer, behandlinger og mer

COS’er trenings bulimi?

Bulimi for trening er ekstrem og patologisk oppførsel. Det har noen egenskaper som ligner på bulimia nervosa. Bulimia Nervosa er en matforstyrrelse som vanligvis involverer bingeed etterfulgt av rensing. Rensing betyr å frigjøre kroppen fra inntatt mat ved oppkast eller diaré autodotti. En person med trening bulimia eliminerer ikke. I stedet trener for mye for å brenne fett og kalorier.

Legene er en gang klassifisert øvelsen bulimi som en type bulimia nervosa. Det er imidlertid ikke lenger som dette. Bulimi for trening er vanskelig å klassifisere. Kan gå tilbake til andre kategorier, for eksempel kroppsdekorasjoner, spektrumproblemer eller en kombinasjon av disse og andre.

Hva er symptomene på bulimi for trening?

L’Øvelse er et sunt tidsfordriv. Dette kan gjøre det vanskelig å identifisere en overdreven trening. Bekymre seg for mye om’trening og vekttap er et tegn. Mangelen på viktige hendelser på grunn av Dell’trening er et annet tegn.

Andre symptomer inkluderer:

  • Overvåk lukk hvor mange kalorier brenner under treningen
  • Bli engstelig og sint eller føle seg skyldig hvis du mister en programmert treningsøkt
  • Måle deg selv for å se hvor tynn du er og føler behovet for å trene mer for å nå ønsket vekt
  • Se kroppen din annerledes enn de andre
  • bli sint eller sett på defensiven hvis noen foreslår at du trener for mye

Kvinner kan også oppleve amenoré (fravær av menstruasjon) på grunn av overdreven trening. Hvis kronisk, kan dette føre til reproduktive problemer hos kvinner i fruktbar alder.

Hva er komplikasjonene forbundet med treningsbulimi?

Bulimi fra trening og overdreven trening kan ha en rekke negative effekter på kroppen din. I en studere Publisert i 2012, fant forskerne at en utøvelse av overdreven motstand kan forårsake en unormal remodeling av hjertet. Det kan også sette pasienter i fare for arytmier. Selv om det ikke er noen generell konsensus, legger denne studien vekt på at patologiske mengder trening kan føre til negative effekter på kroppen.

På samme måte kan for fysisk trening sette under stress bein og ledd. Dette kan føre til brudd fra stress, leddgikt eller kronisk felles smerte over tid.

Noen med trening bulimi kan finne at du er syk mer enn normalt. Overdreven trening kan svekke immunforsvaret. Det kan også gjøre deg utsatt for åndedrettsinfeksjoner og andre infeksjoner som en utmattet kropp kan ha problemer med å overvinne.

Kvinner som ikke har nok fett i kroppen, kan lide en stopp av det reproduktive systemet. Dette er kjent som amenoré. Kan føre til infertilitet og andre reproduktive problemer.

Hvilke behandlingsmuligheter for trening bulimi er?

Kommunisere at du kanskje har et problem, er det første skrittet i behandlingen av bulimi for trening. Snakk med legen din om treningen din og dine spisevaner hvis du er bekymret for din oppførsel. Kan lede deg til # 8217; hjelp.

En terapeut eller en psykiater kan behandle de psykologiske aspektene av treningsbulimi. De vil kunne diskutere problemene med Body Image og foreslå måter å overvinne de negative visjonene til deg selv. De kan også bruke teknikker som kognitiv atferdsbehandling for å hjelpe deg med å justere holdninger og # 8217; bilde av deg selv.

Legen din eller terapeuten din kan be deg om å holde oversikt over treningsvaner, for eksempel hvor lenge du dedikerer all’fysisk aktivitet. Det er lett å falle i overdrevne vaner. Men å snakke med en terapeut og en sunn trening rutinemessig lege vil hjelpe deg å holde seg i form uten å sette helsen din i fare.

Hva er det langsiktige perspektivet?

Øvelsen bulimi er en alvorlig tilstand, men utvinning er mulig. En god lege, psykiater eller terapeut kan hjelpe deg med å skaffe evner til å håndtere tilstanden.

L’ekstrem trening må ikke kontrollere livet ditt. Du kan ta kontroll over bulimi fra trening gjennom terapi og # 8217; engasjement for en sunn treningsrutine.