Behandle hverdagen din med ankyloserende spondylitt

Livet med ankyloserende spondylitt (som) kan være, vel, for å si minst tungt. Lære å tilpasse seg din progressive sykdom kan ta tid og bringe til en hel rekke dilemmaer. Men å dele ledelsen av’som i delvis deler, kan du også leve et produktivt liv.

Her er tre tips for ledelsen av andre med som om hvordan man skal komme til vilkår og håndtere livet med sykdommen.

1. Lær alt du kan på betingelse

Den ankyloserende spondylitt er så vanskelig å uttale hva som skal forstå. Alle opplever forskjellige symptomer og utfordringer, men å vite så mye som mulig i denne forbindelse, kan gi en følelse av lettelse. Gjør din forskning og rikdom av kunnskap frigjøring. Det setter deg i føreren av livet ditt og din tilstand, og gir deg verktøyene du trenger for å føle deg bedre, og enda viktigere, til og med å leve bedre.

2. Bli med i en støttegruppe

Siden det ikke er kjent årsaken til sykdommen, er det lett for de som har blitt diagnostisert, vet hvordan de skal klandre seg selv. Dette kan utløse A’bølge av følelser, inkludert følelser av tristhet, depresjon og generell dårlig humør.

Å finne en støttegruppe av andre pasienter som opplever lignende utfordringer, kan være både stimulerende og stimulerende. Snakker med andre, vil du være i stand til å møte din tilstand direkte mens du lærer råd fra andre. Spør legen din om lokale grupper eller kontakt A’National Organization som Spondylitt Association of America Å finne en gruppe som online. Sosiale medier er en annen måte å koble til med andre pasienter.

3. Sjekk revumatologen regelmessig

Ingen liker virkelig å gå til legen. Men når du har som, blir det raskt en viktig del av livet ditt.

Din revmatolog spesialiserer seg på leddgikt og relaterte sykdommer, så forstår virkelig som og hvordan å behandle det og administrere det til det fulle. Å se din reumatolog regelmessig, vil de ha en bedre oppfatning av sykdomsprogresjonen din. De kan også dele med deg ny forskning og lovende studier om behandling av «8217; som og foreslår noen styrkingstreninger for å opprettholde eller øke mobiliteten din.

Så, uansett hvor fristende kan unngås en overhengende avtale, vet at å holde det er det beste du kan gjøre for ditt generelle trivsel.