Beat Body Lukt: 11 Livshavler

Vi passerte alle. Et raskt pust av kropps lukt (BO) gjør nesen krøll før de blir rammet av bevisstheten synker den 8217; støtende lukt kommer fra deg.

Disse hackene vil forhindre at du desperat prøver å rense deg med papirservietter på badet på jobben.

1. Den rette deodorant for deg

Løft hånden din hvis du noen gang har hatt en ineffektiv deodorant. Å tenke på det, la de blitt lukket.

Finn den rette deodoranten kan være frustrerende, men hvis ditt nåværende valg ikke virker for deg, er det på tide å kaste den på fortauet. Du er bedre enn en deodorant som knapt klarer å overleve til lunsj.

Noen forsøk kan være nødvendig for å finne en deodorant som fungerer bra med biokjemi og dine daglige behov. Du trenger ikke å prøve alle deodoranter på hyllen for å finne den rette. Vær oppmerksom på aktive ingredienser: Hvis deodoranter som bruker natriumbikarbon eller meleucaolje som en aktiv ingrediens for å bekjempe lukten, er de irriterende eller ikke virker for deg, du kan hoppe over noen deodorant lister dem som en aktiv ingrediens (eller enn dem listen På toppen av listen over ingredienser).

Ikke glem å holde D’Jeg ser noen irritasjon mens du opplever. Lukt som roser er ikke verdt det å ha argumentert.

2. Hjemme deodorant

Sliter med å finne en deodorant som jobber for deg? Hopp over apoteket og formelen din som passer perfekt til dine preferanser og biokjemi. Hjem Deodorant vil ikke hindre deg i å svette, men det vil hjelpe deg å stoppe kilden til’bakteriene er.

Det er mange forskjellige oppskrifter der ute, som dette for en pinne deodorant av hjemmelaget krem. Trikset er å finne det som fungerer for deg. Noen mennesker er følsomme for natriumbikarbonat og kan kontrakt kontakt dermatitt. Ved irritasjon, stopp straks bruken og forlater huden for å roe seg før du bruker en annen deodorant. Vær også oppmerksom på at hvis løsningen din er for fet, kan du ende opp med D & # 8217-flekker; olje på klærne dine.

Hvert håp er ikke tapt hvis natriumbikarbonat ikke virker for deg, eller hvis du hater pulver deodoranter.

«Bruk en Blanding av epler og vann eddik For min deodorant & # 8220;, sa han Erin Rhoads fra Den rogue ingefæren. & # 8220; l’Apple eddik bidrar til å drepe bakterier som forårsaker kropps lukt. Jeg kan ikke bruke den etter barbering, men det er greit, fordi barbering fortsatt hjelper til å fjerne bakteriene, så jeg sjelden føler meg luktet i disse dager. & # 8221; Bruk Apple eddik forsiktig, siden det kan forårsake kjemiske forbrenninger og dermatitt fra irriterende kontakt.

3. Stinkende føtter

Vokser opp, min mor fikk meg ofte til å forlate skoene ut fordi han ikke kunne stå lukten. Jeg har alltid vært ganske aktiv og føttene mine svelger som havene selv når jeg sitter. De stinkende føttene var min største kilde til selvbevissthet. Jeg hatet å ta bort skoene med andre mennesker.

Denne sko spray var et vendepunkt. Det viser seg at problemet ikke er føttene mine, de er mine sko. Når du ofte sprayer skoene (daglig til lukten er oppløst og deretter ukentlig som vedlikehold), har føttene mine ingen lukt. Bruk L’denaturert alkohol (isopropylalkohol) og spray med en sprøyteflaske. Spray dem når de kommer hjem om kvelden og er lett tørr og klar til bruk om morgenen, uansett hvordan jeg legger dem på badet.

Merk: Den denaturerte alkoholen tørker utrolig og kan forårsake irritasjon og peeling. Pass alltid på å spray bare skoene, ikke huden. Bruk strømper og sørg for at skoene er helt tørre før de bærer dem igjen.

4. Vask

Riktig rengjøring kan gjøre mye. Hvis du er utsatt for BO, vasket oftest, spesielt i støtende områder.

Mens du er der, tenker du på det to ganger før du setter tilbake den skjorten. Ikke alle klær må vaskes etter hver bruk, men hvis du har en tendens til å svette mye, må du kanskje vaske dem oftere.

Skjorter og andre klær som berører armhulene, må vaskes etter hver bruk hvis BO oppstår, har et grunnlag som en kortærmet skjorte for å dekke armhulene og forhindre svette og bakterier spredt seg til gensere og ytre lag. Hvis du gjør det, trenger du ikke å vaske dem med samme frekvens. Også, du og din genser vil ha en bedre lukt.

5. Gå naturlig

Med vev, dvs. Materialet du har på deg mye. EN nylig studie har vist at dine fantasifulle trenings klær og andre kunstige vev som polyester og spandex er paradiset av bakterier. De unaturlige fibrene er fruktbare grunnlag for bakterier. Du er bedre med en naturlig fiber som bomull, sengetøy eller ull.

6. Spike Klesvask

Hvis klærne lukter som bunnen av treningsvesen, ikke bekymre deg. Legg til en kopp eddik på vasken og kommer ut av ferske duftende. Du kan også bruke opptil 1 kopp natriumbikarbonat eller natriumbikarbonat for å bekjempe stinken. Bare ikke bland bikarbonatet av natrium / natriumbikarbonat, da de avbryter hverandre.

For virkelig stinkende situasjoner (som klærne jeg har glemt i min varme bil, eller drypp leggings etter varm yoga), legger jeg klærne mine i 1-2 eddik kopper for 2 liter varmt vann før de vasker dem. Du kan gjøre det i vaskemaskinen med innstillingen & # 8220; Soaking & # 8221; eller i en bøtte før vask.

Tips: Vri klærne oppe før du vasker dem. På denne måten blir det lettere å fjerne oljer og svette fra stoffet, og klærne dine vil virke nye lenger.

For virkelig stinkende klær og alle tekniske vev, hopper tørketrommelen;. Vil gjøre & # 8220; kokk & # 8221; L’lukt og vil gjøre det vanskeligere å frigjøre.

7. Eliminerer stoffmykneren, for alltid

Hvis du noen gang har slitt en ren skjorte og du luktet mindre enn frisk selv før du ankommer på kontoret, kunne feilen være Dell’mykner. Myknere er plassert på overflaten av klærne fibre og forhindrer luftstrømmen og luften og fordampningen.

Dette betyr at du ikke mottar luften du trenger for å holde bakteriene som forårsaker lukt i sjakk. Det gjør det også vanskelig for vaskemiddel å komme inn i fibrene og fjerne svette, bakterier og kroppslige lukt. Myknere kan også være irriterende for huden.

8. Strip

Ta av de svette klærne så snart du er ferdig med trente. Endre din børstede skjorte etter en varm dag. Bringe en bytte av klær for å ha på seg selv sykling på kontoret. Du hadde # 8217;.

9. Lagre hva du spiser

Gjør det i happy hour, og du kan passere hele dagen neste dag ved parfying saus og margarita. Det kommer ikke bare fra pusten din. Hva du spiser direkte påvirker kroppen din lukt. Matvarer som inneholder svovel, som brokkoli, blomkål og kål, kan påvirke lukten. Løk og hvitløk er hyppige delinvents. Selv karri og andre intense krydder kan komme inn i din BO. Vær oppmerksom på hva du spiser. Hopp eller redusere maten som gjør at du lukter.

10. Lag din parfyme

En lett og frisk duft kan gjøre mye. Lag din parfyme eller kolonivannet ditt med en lett vektorolje, som L’søte mandelolje og essensielle oljer. Start med 5-10 dråper per unse oljevektor og øker til du liker parfymen. En vals fungerer best å bruke parfymen, men du kan også bruke en flaske for å sette et par berører på fingertuppene og bruke den der du foretrekker.

& # 8220; Jeg gjør min parfyme for å redusere mengden plastemballasje, og også for min helse & # 8221; sa Rhoads. & # 8220; parfyme produsenter trenger ikke å avsløre ingrediensene i sine produkter og finne det litt & # 8216; skummelt. Jeg vil vite at det jeg legger på kroppen min er trygg. & # 8221;

11. Ikke svett svette

Svette er bra! Det er en helt normal funksjon som bidrar til å justere temperaturen og fjerne avfall fra kroppen din. Og ikke glem at vi ikke er duftende født av roser eller gammelt krydder.

& # 8220; Vi har blitt så vant til å lukte som et par’annet enn å glemme lukten av kroppen vår og # 8221; sa Kellogg. & # 8220; C’er en forskjell mellom måten du naturlig føles som lukten og boksen med Bo & # 8221;

Bunnlinjen

Det er helt normalt å ha en lukt. En lett duft er ikke noe å bekymre seg for. Din genetikk, bakterier som tiltrekker huden din, generell helse og # 8217; personlig hygiene påvirker deg karakteristisk duft. La dine feromoner løpe fri.