Atrial fibrillering: Naturlige og alternative behandlinger

Afib Oversikt

Atrial fibrillering (AFIB) er den vanligste formen for uregelmessig hjerterytme (arytmi). I følge Sentre for kontroll og forebygging av sykdommer (CDC), treffer fra 2.7 til 6.1 million mennesker i USA.

Personer med AFIB har mange medisinske og prosessuelle behandlingsalternativer. Ta vare på kroppen din, kjenn dine spesifikke utløsere og vedta en mer helhetlig tilnærming til hjertesykdom, kan hjelpe deg med å kontrollere tilstanden din.

Unngå stimulerende og irriterende

Del på Pinterest

Koffein er et stimulerende middel som stimulerer sentralnervesystemet og øker hjertefrekvensen.

En serie studier, inkludert a 2010 studio Publisert på’American Journal of Clinical Nutrition, rapporterte at det ikke er noen signifikant bånd mellom koffeinforbruk og L’AFIB.

Imidlertid, inkludert andre studier, inkludert til 2014 Studio Publisert i Journal of Atriefibrillering, rapporterte at koffeinforbruket kan være en risikofaktor for atrial fibrillering.

Denne samme studien har også bemerket at resultatene av den tilgjengelige forskningen varierer når det gjelder forholdet mellom koffein og avib og attributter denne forskjellen til metodene og variablene som brukes til hver studie.

Videre er folk forskjellige, noe som kan påvirke resultatene når de studerer effekten av koffein på kroppen.

Reduser rekrutteringen eller unngår drikker som inneholder koffein og sjokolade hvis du tror det kan hjelpe. Du vil kanskje unngå:

  • Kaffe og noen te
  • sjokolade
  • soda
  • Energidrikker
  • Noen counter medisiner (OTC), inkludert vekttap kosttilskudd
  • sigaretter

Selv sigaretter påvirker atrieflimmer. EN 2011 studie utført over en periode på 13 år fant at folkene som røyker sigaretter har to ganger sjansene for å utvikle AFIB.

De som sluttet å røyke etter at diagnosen opplevde en lavere forekomst av atriell fibrillering sammenlignet med de som fortsatte. Så gå ut til du er foran. Ditt hjerte vil takke deg.

Dyr, grønnsaker og mineraler

Del på Pinterest

Når det gjelder hjerte, må du være spesielt oppmerksom på hva du spiser. Det anbefales sterkt å følge et sunt kosthold for hjertet, rik på en rekke frukter og grønnsaker, hele korn og magert protein. Gode ​​proteinkilder inkluderer:

  • Magert kjøtt
  • laks
  • Hvit tunfisk
  • valnøtter
  • Lavfett Meieriprodukter

Det er også viktig å vite at hvis du antar stoffer for å fluidifisere blod som warfarin (Coumadin, Jantoven). Matvarer med høye nivåer av vitamin K kan forstyrre og gjøre dem mindre effektive. Du må kanskje endre medisinene hvis dietten er rik på vitamin K.

Andre legemidler for å fluidifisere blod kjent som ikke-vitamin K (noac) orale antikoagulantia er nå anbefalt i forhold til warfarin fordi de ikke har kjent matinteraksjoner. Krever heller ikke hyppige blodprøver.

Mat for fylling (lav vitamin K)

Frukt og grønnsaker skal være i midten av kostholdet ditt, spesielt de lave i vitamin K. Sunneksempler for hjertet inkluderer:

  • artisjokk
  • asparges
  • Banan
  • bønner
  • gulrøtter
  • blomkål
  • selleri
  • korn
  • grønne bønner
  • sopp
  • løk
  • Peas
  • poteter
  • gresskar
  • reddik
  • rødkål
  • tomater

Matmat i moderasjon (rik på vitamin K)

Det er mange sunne matvarer med høyt innhold av vitamin K. Disse matvarene kan fortsatt være en del av et sunt kosthold for hjertet. De bør konsumeres i moderasjon hvis du tar medisiner for å fluidifisere blod. De inkluderer:

  • Avokado
  • brokkoli
  • rosenkål
  • kål
  • gressløk
  • kål
  • kikærter (kikærter)
  • grønn te
  • kål
  • Kiwi
  • Linser
  • salat
  • lever
  • sennep
  • okra
  • Olje d’oliven
  • tang
  • soyabønner
  • spinat
  • chard
  • Wheatgrass

Snakk med legen din dersom kostholdet ditt er rik på noen av disse matene som er rik på vitamin K. Legen din kan overvåke vitamin K-nivåene dine og gi deg den rette dosen av antikoagulanter.

Mat å unngå

Det er viktig å følge et antiinflammatorisk kosthold når du har atrieflimmer. L’Betennelse er en av hovedårsakene til hjertesykdom. De inflammatoriske matvarer du bør unngå inkluderer:

  • Raffinerte karbohydrater
  • overdreven natrium
  • mettet fett
  • Trans
  • Msg
  • Gluten og kasein (i noen mennesker)
  • Aspartam
  • alkohol

Fra vin alle’vann

Del på Pinterest

TIL 2014 Studio Han konkluderte med at flere alkoholdrikker, desto større er risikoen for atriell fibrillering.

Ikke bare alkoholen kan øke hjertefrekvensen, men du dehydrerer deg. Dehydrering kan forårsake ubalanse i nivåene av elektrolyttene i kroppen, noe som kan utløse en unormal hjerterytme. Derfor er det svært viktig å forbli godt hydrert.

L’Vann er det mest åpenbare valget, men du kan også nyte kokosnøttvannet. Dette alternativet er rik på magnesium og kalium og dårlig natrium, en ideell kombinasjon for de med AFIB.

Kosttilskudd

Del på Pinterest

Du kan vurdere integratorintegratorene for å forbedre hjertehelsen din. Rådfør deg med legen din før du tar noen supplement.

L’Fiskolje fikk stor oppmerksomhet til sine mulige antiarytmiske effekter. Andre kosttilskudd du kan vurdere:

  • taurin
  • Coenzyme Q10
  • Hawthorn Berries
  • Kinesisk gress wenxin keli

TIL 2012 studie Investerte sier at Wenxin Keli var effektiv i å undertrykke atrieflimmer. Holder nå tittelen på første antiarytmiske stoffet basert på tradisjonell kinesisk medisin godkjent av staten.

Du er følsom for gluten?

Del på Pinterest

TIL 2011 studie gjennomført i Sverige konkluderte med at det er en sammenheng mellom cøliaki og L’AFIB. Foreslår A’Association mellom betennelse og avib, som potensielt kan unngås ved å eliminere gluten fra kostholdet.

Hvis du er allergisk mot Gluten, betyr det ikke automatisk at du har cøliaki, så det kan være nyttig å oppleve fjerning av glutenrik mat fra kostholdet ditt.

Selv om ideen om å gi opp brød og pasta kan bekymre seg, er mange nå tilgjengelige i glutenfrie varianter. Det er også mange frokostblandinger og stivelser som er naturlig fri for gluten. Disse inkluderer:

  • ris
  • korn
  • potet
  • soya
  • manioc
  • bønner
  • quinoa
  • mil
  • sengetøy
  • Chia
  • Yucca
  • valnøtt måltid
  • Glutenfri havre

Øvelse (men ikke for mye!) Og lindrer stress

Del på Pinterest

Hva du gjør med kroppen din er like viktig som det du legger inn. Noen form for trening er grunnleggende for deg, men i tilfelle av atrieflimmer, kan du ha for mange gode ting.

Finn en rutine som ikke presser hjertefrekvensen til stjernene, men det gir fortsatt en god trening. Pass på at du tar vare på deg selv når det er nødvendig.

Emosjonell helse påvirker også fysisk helse. Prøv å redusere stress hvor du enn kan. Sammen med en skreddersydd treningsrutine, bør det være tilstrekkelig å sove hver kveld i dette.

Vurdere l’ide å ta yoga leksjoner. De kan også tjene som et treningsregime. Fokuset på yoga praksis er på pusten, som kan kobles til hjertefrekvensen. Yogis-kulturen fremmer sunne spisevaner, kontinuerlig praksis og også bevissthet.

Behandler Afib på en naturlig måte

Afib er ganske vanlig. Det er mange ressurser for de som er der. Enten du velger medisinske eller naturlige alternative behandlinger, vil forholdene dine sannsynligvis forbedre med noen grunnleggende endringer i livsstilen.

Q&TIL

Spørsmål:

Hva er den viktigste endringen i livsstilen som skal gjøres etter diagnosen avib?

TIL:

Fordi det er mange forskjellige årsaker til Afib, ikke C’Det er en bestemt forandring i livsstilen som er den viktigste å gjøre. Å leve en sunn livsstil inkluderer et sunt kosthold for hjertet, regelmessig trening, opprettholde en sunn vekt, unngå tobakksprodukter, unngå koffein og alkohol og redusere stress. Alt dette vil spille en faktor i forebygging av tilbakevendende episoder av AFIB.

Elaine Luo, MD-svar representerer meninger fra våre legereksperter. Alt innhold er strengt informativt og bør ikke betraktes som et medisinsk rådgivning.