Angst fra bakrus: Hvordan håndtere L & # 039;"Bakrus angst"

Del på Pinterest

Drikk et par drinker med venner under en kveld ute eller en fest kan gjøre kvelden morsom. Men posthies av en bakrus neste dag? Det er mye mindre morsomt.

Du er sannsynligvis kjent med de vanlige fysiske symptomene på en bakrus: pounding hodepine, kvalme, behovet for å ha solbriller ved første hint av dagslys.

Men etterkant av en bakrus kan også ha psykologiske symptomer, spesielt følelser av angst. Dette fenomenet var så mye rapportert at han selv har et navn: angst.

Hvorfor det skjer?

L & # 8217; hele konseptet av tåkete angst er ganske nye og eksperter har ikke identifisert en enkelt årsak. Men de har noen teorier.

Sosial angst

& # 8220; Mange bruker alkohol som et sosialt smøremiddel og sier Cyndi Turner, LSATP, Mac, LCSW.

Hvis du bor med angst, spesielt den sosiale angsten, kan du oppdage at en eller to drinker hjelper deg med å slappe av og møte følelsene av nervøsitet eller angst før (eller under) en sosial begivenhet.

& # 8220; om to drinker, eller en konsentrasjon av alkohol i blodet av 0.055, har en tendens til å øke avslappende følelser og redusere shynness & # 8221; fortsetter Cyndi.

Men når effekten av # 8217; alkohol begynner å forsvinne, setter du seg til å gå tilbake. Symptomer på fysisk bakrus kan forverre L & # 8217; angst og få deg til å føle deg enda verre.

Detox fra # 8217; alkohol

At du har en drink eller fem, kroppen din på slutten må eliminere alkoholen fra systemet ditt. Denne avgiftningsperioden, som kan betraktes som en mild form for avholdenhet, kan ta opp til 8 timer, Ifølge Cleveland Clinic.

I løpet av denne tiden kan du føle deg rastløs, engstelig, nervøs eller nervøs, akkurat som du kunne hvis jeg hadde å gjøre med en mer alvorlig alkoholavholdenhet.

Følelsesmessig retrett

Ifølge Turner kan en type følelsesmessig tilbaketrekking også forekomme.

Forklar at når endorfiner, naturlige smertestillende og hormoner i kroppens velvære, slippes ut som svar på traumatiske hendelser, reduseres deres nivåer naturlig i en periode på flere dager.

Drikk alkohol utløser også utgivelsen av endorfiner og en mulig dråpe.

Da, All & # 8217; begynnelsen, kan drikke alkohol virke som bidrar til å dumme noen fysisk eller følelsesmessig smerte du føler. Men han vil ikke gå bort.

Dehydrering

Det er mange grunner til at badelinjen i baren er så lenge. En er at drikking har en tendens til å urinere folk mer enn vanlig. Også, til tross for din beste innsats, sannsynligvis ikke drikke hvor mye vann du burde når du drikker.

Kombinasjonen av disse to faktorene kan føre til dehydrering. Forskning & # 8211; Undersøkelser antyder at dette kan bidra til # 8217; angst og andre humørsvingninger.

Folsyre mangel på folsyre

Ikke å ansette nok av de riktige næringsstoffene kan også påvirke symptomene på humøret. EN 2011 studie På voksne med depresjon eller angst foreslår en sammenheng mellom lave nivåer av folsyre og disse forholdene.

L & # 8217; Alkohol kan også senke nivåene av folsyre, noe som kan forklare hvorfor du ikke føler deg selv neste dag.

Folk er mest sannsynlig å hengi seg til mat som også kan utløse følelser av angst.

Bruk av narkotika

Noen stoffer, inkludert noen stoffer for angst og antiinflammatorisk, kan samhandle med alkohol. Medisinene dine kan være mindre effektive, og du kan føle deg engstelig, rastløs eller agitert.

Noen stoffer innebærer også risikoen for andre bivirkninger, inkludert minneforstyrrelser eller alvorlige fysiske helseproblemer som sår eller organer.

Anger eller bekymring

L & # 8217; Alkohol bidrar til å redusere hemmingene dine, noe som gjør at du føler deg mer avslappet og på din komfort etter et par drinker. , Men mer enn tre drinker kan begynne å kompromittere L & # 8217; balanse, ord, tanke, resonnement og dømmekraft & # 8221; sier Turner.

Denne innvirkningen på din dom og resonnement kan gi deg selv si eller gjøre ting du normalt ikke ville gjøre. Når du husker (eller prøver å huske) Hva skjedde neste dag, kan du prøve forlegenhet eller tykk av anger.

Og hvis du ikke er helt sikker på hva du gjorde, kunne du føle deg nervøs mens du venter på at vennene dine skal fortelle deg hva som skjedde.

Intoleranse alle & # 8217; alkohol

Noen ganger kalt Allergy All & # 8217; Alkohol, L & # 8217; Alkoholintoleranse kan forårsake mange symptomer som ligner de fysiske symptomene på # 8217; inkludert:

  • kvalme
  • Accelerated Heartbeat eller Heart Beats Sterk
  • hodepine
  • utmattelse

Andre symptomer inkluderer døsighet eller spenning og varm og rødmet hud, spesielt på ansikt og nakke. Det er også mulig å oppleve symptomer relatert til stemningen, inkludert følelser av angst.

Dårlig søvn

Alkoholforbruket kan påvirke søvn, selv om du ikke drikker mye. Selv om du har sovet mye, var det sannsynligvis ikke av den beste kvaliteten, noe som kan få deg til å føle deg litt og # 8216; ute av tankene.

Hvis du bor sammen med angst, er du sannsynligvis kjent med denne syklusen som oppstår med eller uten alkohol: symptomene på & # 8217; angst blir verre når du ikke sover nok, men de samme symptomene gjør det vanskelig å sove godt på natt.

Fordi det ikke skjer med alle?

Fordi noen mennesker våkner etter å ha drukket følelser avslappet og klar for brunsj, mens andre forblir innpakket i et teppe, føler seg verdens vekt? En ny forskning tyder på at veldig sjenert folk kan få større risiko for å oppleve angst med posthumes av en bakrus.

TIL 2019 Studio Han undersøkte 97 personer med forskjellige nivåer av shynness som drakk sosialt. Forskerne spurte 50 av deltakerne å drikke som vanlig og til de andre 47 deltakerne for å forbli edru.

Forskere har derfor målt nivåene av angst før, under og etter perioder med alkoholisme eller nøkternhet. De som har drukket alkohol, har sett en reduksjon i symptomer på angst når de drakk. Men de som var veldig tiste, hadde en tendens til å ha høyere nivåer av angst neste dag.

L & # 8217; Alkohol er også kjent for å forverre angsten, så du kan være mer utsatt for # 8217; angst hvis du allerede har # 8217; angst å starte.

Hvordan håndtere det

Hvis dette ikke er din første gang på Rodeo Dell & # 8217; angst, har du sannsynligvis allerede en metode for metoder for å håndtere. Men du sannsynligvis ikke føler deg i stand til å ta en tur, gjør yoga eller holde en dagbok om dine følelser hvis du har en pounding hodepine eller rommet blir når du beveger deg.

Behandle fysiske symptomer

Hodetekroppsforbindelsen vil trolig spille en viktig rolle i # 8217; angst. Følelsen fysisk vil ikke helt løse # 8217; men kan gjøre deg bedre rustet til å håndtere racing tanker og bekymringer.

Sett kroppen din på plass

Begynn å ta vare på dine grunnleggende fysiske behov:

  • Rehydrate. Drikk mye vann i løpet av dagen.
  • Spis et lett måltid basert på lette matvarer. Hvis du har å gjøre med kvalme, kan ting som kjøttkraft, soda kjeks, bananer eller tørr toast hjelpe deg med å roe magen din. Prøv å spise hele og næringsrik mat du vil spise og unngå fett eller bearbeidet mat. Du kan også prøve disse uformelle matene til en bakrus.
  • Prøv å sove litt og # 8216;. Hvis du har problemer med å sove, prøv å ta en dusj, lytte til avslappende musikk eller sprer seg litt og essensiell olje for aromaterapi. Gjør ditt miljø behagelig når du sover for å slappe av, selv om du ikke kan sove.
  • Prøv en benk smertelindring. Hvis du har en sterk hodepine eller muskel smerte, L & # 8217; ibuprofen eller andre ikke-steroide antiinflammatoriske stoffer (fans) kan bidra til å lindre smerte. Pass på at du bare ikke tar mer enn din anbefalte dose. Kombinasjonen av alkohol og fans kan føre til blødningen i magen, så du vil kanskje starte med en mindre dose og se om det hjelper før du tar mer.

Ta et dypt pust og deretter en annen

Dyp og langsom puste kan hjelpe deg med å slappe av og redusere et hjerte som går eller slår sterke.

Inhals teller opptil fire, og deretter puster ut ved å telle opptil fire. Gjør det i noen minutter, til du legger merke til at hjerteslaget senker. Du kan også prøve 4-7-8 puste teknikken.

Prøv bevisst meditasjon

Du kan meditere ved å sitte eller ligge i sengen, hvis du ikke føler deg i stand til å stå opp. Det kan være nyttig å starte med et dypt pust, og deretter ligge eller sette seg ned, lukk øynene og konsentrere deg om dine tanker og hvordan du føler deg fysisk og følelsesmessig.

Ikke prøv å dømme dine tanker, unngå dem eller pakke ut dem. Notal ganske enkelt som de går opp i din bevissthet.

Sett natten i perspektiv

Ofte er en viktig del av # 8217; angst er å bekymre seg for hva du kanskje har sagt eller gjort mens du drikker. Men husk, hva er sant for deg, er sannsynligvis sant for alle andre.

Med andre ord, har du sannsynligvis ikke vært den eneste som sa eller gjort noe du pente. Det er også mulig at ingen har lagt merke til hva du sa eller gjort (eller allerede blitt glemt).

Fikse hva som skjedde for å forverre dine følelser. Hvis jeg var med en intim venn, kunne du føle deg beroliget ved å snakke med dem. Men for øyeblikket kan det være nyttig å dedikere noen få minutter og undersøke dine tanker.

Hvilke biler mest? Fordi? Noen ganger, snakk om hva du er redd og utfordre den frykten, kan hjelpe deg med å klare det.

Hvordan hindre det i gang igjen

En dårlig bakrus, selv uten angst, kan få deg til å aldri drikke mer. Dette er en måte å unngå fremtidige angstangrep, men det er andre ting du kan gjøre for å redusere risikoen for å oppleve de mindre ønskelige effektene av alkoholen.

Du drikker intelligent

Neste gang du drikker:

  • Unngå å drikke på en tom mage. Lag en matbit eller et lett måltid før du drikker. Hvis dette ikke fyller, anser det også deg å snakke mens du drikker. Føl deg en tett av sulten før du går i seng? Prøv å gjøre en annen liten matbit.
  • Matcher alkohol med vann med vann;. For hver drink som drikker, fortsett med et glass D & # 8217; vann.
  • Ikke drikk for fort. Følg en alkoholholdig drikke alle & # 8217;. Du har en tendens til ingurgy drinker? Prøv å drikke en enkel drink med mer egnet is for å sippe.
  • Etablere en grense. Når du er for øyeblikket, og du har det gøy, kan du føle deg veldig bra å fortsette å drikke. Men de drikkene til slutt kommer til deg. Vurder ideen om å etablere en grense for deg selv før du går ut. For å hjelpe deg med å beholde det, bør du vurdere ideen om å samarbeide med en venn for å kunne føle seg ansvarlig for hverandre.

Leter du etter hjelp

Drikke alkohol er ikke iboende dårlig eller problematisk. Ikke c & # 8217; det er ikke noe galt med la seg gå fra tid til annen eller til og med ha en bakrus fra tid til annen. Men moderering er vanskeligere for noen mennesker enn andre.

Hvis du skjønner at du ofte prøver angst etter å ha drukket, kan det være på tide å ta et skritt tilbake og revurdere ting.

Moderering av & # 8217; alkohol

& # 8220; hvis L & # 8217; bruk av alkohol forårsaker et problem, det er et problem & # 8221; sier Turner. I sin praksis lærer det alkohol moderasjon. Dette er en strategi som kan hjelpe noen mennesker til å unngå noen av de negative effektene av Alkohol.

Det antyder også at alkohol moderering fungerer best når:

  • vet hvorfor du bruker alkoholen
  • Utvikle alternative metoder for å møte vanskelige situasjoner
  • Hold alkoholforbruket på sikre nivåer

Husk at denne tilnærmingen ikke virker for alle.

Alkoholforstyrrelser

Alkoholforstyrrelsen kan være vanskelig å håndtere med moderering alene. Hvis du tror at moderasjon ikke virker, vurderer muligheten for å be om ekstra hjelp. Du må kanskje gjøre med alkoholforstyrrelsen (AUD).

Gjenkjenne Aud

Skiltene inkluderer:

  • Ikke vær i stand til å slutte å drikke, selv når du prøver
  • har hyppige eller alvorlige alkoholblader
  • trenger mer alkohol for å høre de samme effektene
  • Bruk av alkohol på usikre eller uansvarlige måter (mens du kjører, se barn eller arbeid eller skole)
  • Har problemer på skolen eller arbeid på grunn av alkoholforbruk
  • Har forholdsproblemer på grunn av alkoholforbruk
  • Reduser dine vanlige hobbyer og tilbringe mer tid til å drikke

Det er lett å falle i en syklus med å drikke for å redusere symptomene på angst, bare for å få dem tilbake ti ganger neste morgen. Som svar, kan du drikke mer for å møte # 8217; angst. Det er en syklus som er vanskelig å avbryte alene, men en terapeut kan hjelpe deg med å overvinne den.

I løpet av sesjonen har jeg kunder som tenker på en situasjon som forårsaker angst der de kunne bruke alkohol «, forklarer Turner. & # 8220; da analyserer vi situasjonen, trinnvis, og vi forbereder en annen måte å administrere den på.& # 8221;

Du er ikke klar til å gjøre det trinnet? Begge disse hotlines tilbyr reservert assistanse og gratis 24 timer på XNUMX:

Bunnlinjen

Som andre symptomer på bakrus, l & # 8217; angst kan være et passasjer ubehag. Men noen ganger er det et tegn på noe mer alvorlig. Hvis din angst vedvarer eller hvis du tror at du må drikke mer alkohol for å håndtere det, evaluer muligheten for å snakke med en terapeut eller en helsepersonell.

Ellers etablere grenser og sørg for at du prioriterer mat, vann og sove neste gang du drikker.