Alkohol og angst: årsaker, risiko og behandling

Forstå # 8217; angst

Når de står overfor stressende dager eller nerve situasjoner, kan du bli fristet til å drikke et glass vin eller en øl for å roe nervene. Men å drikke alkohol, spesielt tungt og i lang tid, kan faktisk øke din angst.

Drikke alkohol kan ha alvorlige konsekvenser hvis du er i omsorg for angsten. Drikke noe kan virke som en god måte å lindre # 8217; angst, men du kan gjøre mer skade enn godt.

& # 8220; slappe av & # 8221; med alkohol

C & # 8217; Det er sant i # 8217; ideen om at alkoholen kan redusere stress. L & # 8217; Alkohol er en beroligende og en depressiv som påvirker sentralnervesystemet.

Alle & # 8217; Start, drikker kan redusere frykt og avlede tankene dine fra problemer. Kan hjelpe deg å føle deg mindre sjenert, gi deg et løft av humør og få deg til å føle deg generelt avslappet. Faktisk kan effekten av alkoholen ligner de av anxiolytiske legemidler.

Fra tid til annen er å slappe av med alkoholen ikke nødvendigvis farlig hvis legen godkjenner det. Men når du begynner å drikke, kan du utvikle en toleranse for anti-stress-effekten av alkoholen. Dette kan gjøre det samme vanskeligere å møte angst og stress.

Drikke for store mengder alkohol kan også ha betydelige fysiske og mentale konsekvenser. Over tid kan konsumere for mye alkohol føre til blackout, minne tap og til og med skade på hjernen (spesielt hvis det forårsaker andre helseproblemer, som leverskade). Disse problemene kan skape mer angst mens de håndterer sine symptomer.

Tilleggsinformasjon: Leversykdommer knyttet til alkohol »

Ofte kan du tilskrives følelsen av avslapning du føler når du drikker Ditt alkoholinnhold i blodet (BAC). En økning i BAC-nivåer fører til midlertidige spenningssensasjoner, men depresjonens følelser oppstår når BAC-nivåene reduseres. Som et resultat er det mulig å drikke noen drinker som øker alkoholraten din og deretter går tilbake til normal kan gjøre deg mer engstelig enn før.

Som l & # 8217; alkohol forverrer # 8217; angst

L & # 8217; Alkohol modifiserer serotoninnivåer og andre nevrotransmittere i hjernen, som kan forverre # 8217;. Faktisk kan du føle deg mer engstelig etter at alkoholen har gått tom for alkohol.

L & # 8217; Angst indusert av # 8217; Alkohol kan vare i flere timer eller til og med for A & # 8217; full dag etter å ha drukket.

L & # 8217; Bruk av alkohol til å takle lidelse D & # 8217; Sosial angst kan være farlig. Ifølge L & # 8217; angst og depresjonsforening av Amerika (Adaa), omtrent 7 prosent av amerikanerne Ha denne form for angst.

Med sosial angst kan du finne uutholdelige sosiale situasjoner. Det er vanlig for folk med D & # 8217-forstyrrelser; sosial angst drikke alkohol for å møte sosiale interaksjoner. Dette kan føre til en avhengighet fra # 8217; alkohol under sosialisering, som kan forverre symptomene på # 8217;.

Ca 20% av menneskene med D & # 8217-forstyrrelser; sosial angst selv lider av alkoholavhengighet.

I tillegg til å trenge alkohol til å føle seg rolig under sosialisering, inkluderer andre tegn på avhengighet:

  • trenger en drink å starte om morgenen
  • Drikk tungt fire eller flere dager i uken
  • som krever en drink på hvert møte
  • L & # 8217; Manglende evne til å slutte å drikke
  • Drikk fem eller flere alkoholholdige drikker på en dag

For å lære mer: Alkoholavhengighet »

Overdreven alkoholforbruk kan også føre til bakrus. En bakrus kan forårsake symptomer som gjør at du føler deg mer engstelig enn deg, inkludert:

  • hodepine
  • svimmelhet
  • kvalme
  • dehydrering
  • Lavt blodsukker (sukker)

L & # 8217; Alkohol kan forårsake angst?

De langsiktige konsekvensene av alkoholmisbruk kan være en rekke helseproblemer, inkludert psykiske lidelser.

Forskning & # 8211; Undersøkelser Vis at folk med alkoholisme har problemer med å gjenopprette fra traumatiske hendelser. Dette skyldes trolig effekten av alkoholmisbruk, som faktisk kan endre hjernens aktivitet.

Sterke langsiktige drikkere kan være forberedt på å utvikle en angst d & # 8217. Imidlertid er det ikke noe bevis på at moderat forbruk kan forårsake angst.

L & # 8217; # 8217 økning; angst er også et symptom på alkohol. Hvis du har brukt alkohol i store mengder i lang tid og plutselig slutter å drikke, kan din angst forverres av bivirkningene av alkoholen. Andre symptomer på abstinens fra alkohol inkluderer:

  • Skjelvende hender
  • svette
  • Hjertefrekvens større enn 100 slag per minutt
  • hallusinasjoner
  • kvalme
  • Han retched
  • anfall

L & # 8217; Alkohol er ikke en behandling for angst

Moderat forbruk er ikke det samme for alle kjønn og for alle aldersgrupper. I USA, & # 8220; Moderat & # 8221; Vanligvis refererer det til to drinker om dagen for voksne menn og en for kvinner. De eldre metaboliserer L & # 8217; alkohol raskere, så hvis den faller i denne aldersgruppen, begrenset til en alkoholholdig drikk om dagen. Spør legen din om alkoholens moderate forbruk er egnet for deg.

Fordelene med alkoholforbruket kan noen ganger overskrides av risikoen, som inkluderer:

  • Depresjon
  • fedme
  • Hepatiske sykdommer
  • kardiovaskulær skade

L & # 8217; Alkohol slår alle annerledes. Kan trekke deg på moral etter en hard dag eller få deg til å føle deg mer Sedato. Diskuter disse bekymringene med legen din først for å se om alkoholen er trygg for deg.

Husk at du kanskje ikke drikker alkohol i sikkerhet hvis du har:

  • En lav toleranse å drikke
  • Engstelige eller aggressive trender
  • En psykisk helseforstyrrelse

L & # 8217; Alkohol er ikke en behandling for angst. Be om hjelp til en psykisk helsepersonell hvis du lider av angst. Hvis du tror du har et problem med alkoholen, spør du umiddelbart legen din hjelp.

Tradisjonelle måter å behandle angsten på

Det er mange behandlingsmuligheter for angsten.

Behandling kan avhenge av hvilken type angst du har. Hvis du lider av sosial angst eller sosial fobi, kan terapi virke bedre for å redusere dine angstnivåer (i kombinasjon med et stoff som Sertraline eller Zoloft). Hvis du lider av D & # 8217; generalisert angst (GAD), en kontinuerlig følelse av bekymring eller stress uten en bestemt årsak, kan legen anbefale atferd eller læringsferdigheter for å hjelpe deg med å slutte å unngå aktiviteter på grunn av # 8217; angst (notat som adferdskognitiv terapi eller CBT), eller snakk om din angst med en terapeut.

Legen kan også foreskrive narkotika.

Antidepressiva BenzodiaZepine Duloxetine (Cymbalta) Alprazolam (Xanax) Escitalopram (LEXAPRO) Diazepam (Valium) Paroksetin (Paxil) Lorazepam (Ativan)

Hver type narkotika omhandler angst annerledes. Antidepressiva kan antas hver dag for å behandle angst, mens benzodiazepiner generelt brukes til å midlertidig lindre følelsene av ukontrollabel angst. Snakk med legen din for å bestemme hvilken type stoff som er bedre for deg.

Noen av disse stoffene kan samhandle med alkohol. Snakk med legen din av alkoholforbruk før du tar et av disse stoffene, siden bivirkninger kan være skadelig eller dødelig.

Endringer i livsstil for å redusere angsten

L & # 8217; Angst kan herdes, men er ikke alltid herdbar. Du kan imidlertid gjøre endringer i livsstilen for å hjelpe deg med å redusere # 8217; angst og lære å møte det.

Det er noen daglige endringer du kan gjøre for å redusere din angst.

Reduser L & # 8217; angst

  • Sov regelmessig og hele tiden, fra 6 til 8 timer i natt, avhengig av alderen din.
  • Begrenser mengden koffein og alkohol som forbruket, siden begge kan øke nivået av angst.
  • Spis Coerent og sunne måltider hver dag.
  • Dedikere tid hver dag for å konsentrere seg om avslapningsteknikker, for eksempel meditasjon eller yoga.
  • Finn været hver dag for å dedikere deg til en avslappende hobby, hvordan du lytter til musikk eller maling.

Du kan også lære å takle din angst som senker ned og hindrer dem i å øke og forårsake panikkanfall:

  • Inspirere og pust ut sakte for å roe deg når du begynner å høre deg engstelig.
  • Tenk på positive tanker når du føler at tankene dine blir for negative eller overveldende.
  • Det har sakte fra 1 til 10 eller mer til følelsen av angst begynner å forsvinne.
  • Konsentrere deg om noe som får deg til å le eller føle seg positive følelser til din angst begynner å forsvinne.