9 måter å støtte kronisk syke mennesker under Covid-19-epidemien;

Nei, # 8217; Selvkararanten er ikke en & # 8220; staycation & # 8221; & # 8211; Det er et forebyggende tiltak som bokstavelig talt sparer skruen.

Del på Pinterest

Denne artikkelen har blitt oppdatert for å inkludere informasjon om testsett hjemme 27. april 2020.

«I utgangspunktet er det bare L & # 8217;! Det er ikke noe å snakke om.& # 8221;

«Det er hyggelig å ha litt og # 8216; av staycation. Takk Coronavirus! & # 8220;

& # 8220; Jeg har ingen symptomer & # 8230; Hvorfor skal jeg karantene?& # 8221;

Hvis du ikke lever med en kronisk tilstand (eller du ikke er immunkompromittert på noen måte), er det lett nok å gjøre ujevnte kommentarer på Covid-19 og dens potensielle innvirkning.

Tross alt, for folk & # 8220; Det er usannsynlig å kontrakt viruset gjennom alvorlige konsekvenser.

En ubehagelig selvisolasjonsperiode og noen irriterende influensalignende symptomer er ganske håndterbare. Så hva alle gikk inn i panikken?

En pandemisk som Covid-19 har en meget forskjellig innvirkning på folk hvis immunsystem er kompromittert.

Når du er kronisk syk, Selv forkjølelsen kan få deg til å gå tilbake i uker, og din normale influensesong kan være farlig og til og med dødelig.

Dette siste hjerteslag av koronavirus sykdom, deretter & # 8211; For hvilke det fortsatt er svært begrensede vaksiner og tester tilgjengelig «8211; Det er et mareritt for mange.

Så hva kan vi gjøre for våre kroniske naboer og våre kjære i denne epidemien? Hvis du ikke er sikker, er disse forslagene et flott utgangspunkt.

1. Slutte å fortelle folk som reagerer overdrevet

Ja, det er sant at panikket i en pandemi ikke nødvendigvis er nyttig.

I noen form for krisesituasjon, vil vi at folk skal forbli rolige og gjøre intelligente valg! Og mens de fleste individer & # 8220; sunn & # 8221; Det vil fortsette (og vil også forbli asymptomatisk) Hvis de kontrakter viruset, er det veldig midlertidig å se det intensiverte svaret på Covid-19 som en overdreven reaksjon.

MA & # 8211; Og du visste C & # 8217; det var en & # 8220; men & # 8221; Kommer, akkurat nå? & # 8211; Dette forutsetter at alle som har et kompromittert immunsystem, spiller ingen rolle i denne samtalen.

Dette kunne ikke være lenger unna sannheten, men det er derfor CDC anbefales til kroniske syke mennesker til å ta alvorlige tiltak for å forberede og, om mulig, selvsolat.

Selv om Covid-19 ikke har innvirkning på hver enkelt på samme måte, har hver av oss muligheten til å være en virusbærer. Derfor bør alle ta det på alvor. Vi har alle forpliktet til å gjøre ansvarlige valg, fordi våre valg har en innvirkning på alle de som omgir oss.

Alvoret som vi tar det nye coronavirus, gjelder ikke bare oss som enkeltpersoner, men slår også på våre lokalsamfunn, spesielt de mest sårbare.

Så i stedet for å fortelle folk i ikke-8220; reagere for mye & # 8221; For dette utbruddet, prøv å oppmuntre folkene rundt deg for å ta en proaktiv posisjon.

Instruer deg selv og andre på de beste forebyggingsmetodene og forpliktet seg til å støtte hverandre i din innsats.

2. Lær så mye som mulig om forebygging

CDC anbefale at alle mennesker bærer ansiktsmasker av klut på offentlige steder der det er vanskelig å opprettholde en avstand på 6 meter fra andre. Dette vil bidra til å redusere spredningen av viruset fra folk uten symptomer eller folk som ikke vet at jeg har kontraktet viruset. Ansikts stoffmasker må brukes mens du fortsetter å øve fysisk avstand. Du kan finne instruksjoner for å lage hjemmemasker her.
MERK: Det er viktig å bestille kirurgiske og respiratoriske masker N95 for helsepersonell.

Fordi det for tiden er en vaksine for Covid-19, er den beste måten å stoppe spredningen på & # 8217; infeksjonen er å bruke så mange som mer forebyggende tiltak som er mulig.

Dette betyr selvsagt å pusse hendene ofte (i minst 20 sekunder!), Rene objekter som du bruker ofte, Ikke rør ansiktet dittog praktiserer den sosiale fjerningen.

Det kan også virke som kansellering av bokklubben som gjester, jobbe hjemmefra hvis det er mulig, motta shopping, avbryte reiseplaner og ethvert tiltak som lar deg unngå gode sammenkomster, selv om du ikke tror at du har kommet i kontakt med viruset.

Det betyr også at hvis du begynner å vise symptomene på Covid-19, er det grunnleggende grunnleggende.

Siden det for tiden ikke er kur, vurder om det er nødvendig å gå til beredskapsrommet eller presserende botemidler.

En hastig løp til beredskapsrommet betyr ofte å utsette immunkompromerte mennesker og helsearbeidere som er mindre i stand til å beskytte seg selv. Testsettet er begrenset, og mange som besøker beredskapsrommet, fjernes for å prioritere høyere risikogrupper.

I stedet, ring legen din, sjekk symptomene dine, og hvis du anbefales å gå til en klinikk eller sykehus, ring en maske på forhånd hvis det er mulig.

I april 21, den Mat og Drug Administration (FDA) Godkjent L & # 8217; bruk av det første Covid-19 innenriks testsett. Ved å bruke bomullspute som følger med, vil folk kunne samle inn en nasal prøve og sende den via post til et bestemt laboratorium for testen.

L & # 8217; Autorisasjon All & # 8217; spesifikk nødsituasjon som testsettet er autorisert til bruk av personer som helsepersonell har identifisert som mistenkelig for Covid-19.

L & # 8217; Isolasjon er en av de beste forsvarene vi har på dette tidspunktet for å sikre at Covid-19 kan være inneholdt og for å beskytte våre mest sårbare populasjoner.

3. Seriøst, selvkarakterer, selv om du ikke har symptomer

Mange ble oppfordret til selvkarantene fra folkehelse og medisinske eksperter, spesielt etter å ha kommet i kontakt med viruset.

Imidlertid har historier blitt dukket opp siden da Enkeltpersoner avbryter karantene (Selv jeg Tweeted på showet mitt Som et resultat av folk som ignorerer denne anbefalingen). Deres logikk? & # 8220; Jeg føler meg bra! Jeg viser ikke noen symptomer. & # 8220;

Problemet er at du fortsatt kan være en virusbærer uten å vise noen symptomer.

Faktisk kan symptomene ta fra 2 til 14 dager for å vises etter viruseksponeringen. Selv om risikoen for overføring er lav når symptomene ikke er til stede, er det imidlertid mulig å overføre viruset, spesielt til immunkompromitterte personer som er iboende mer utsatt.

Historiens moral? Hvis en helsepersonell eller en lege forteller deg å karantene, bør du absolutt, uavhengig av om du manifesterer eller mindre symptomer.

Og for å være klar, betyr dette at du bor hjemme og ikke forlater. Som synes åpenbart, men tilsynelatende sliter vi fortsatt for å ta tak i dette.

4. Ikke akkumulere aksjer de trenger grupper i fare (eller gi dem hvis du kan)

Barnets kluter og toalettpapir du har fjernet i butikken? I virkeligheten er de essensielle (og nå svært vanskelig å få tilgang til) for personer med fordøyelsessykdommer.

Masker for ansikt og hygienisk-sanitære produkter du kjøpte alle «8217;? De kan være forskjellen mellom noen med en kronisk sykdom som er tvunget hjemme eller ikke.

Med andre ord? C & # 8217; er en tynn linje mellom forberedelse og hoarding.

Med mindre du er en del av en gruppe i fare, er det ansvarlige valget lagret som forsyninger litt, slik at andre som trenger det mer raskt, kan fortsatt kjøpe dem.

Hvis du tømmer butikkhyller bare for å lindre din angst, driver du risikoen for å nekte folk i mer katastrofale situasjoner bestemmelsene som de stoler på for å overleve.

I stedet, hvis du har ressurser for å spare, bør du vurdere muligheten for å kontakte samfunnet ditt for å se om noen av dine naboer har problemer med å få tilgang til det du trenger.

5. Tilbyr hjelp til å få tilgang til narkotika, dagligvarer, etc

Om å hjelpe, hvis i ditt liv er det kroniske syke mennesker, har de nesten sikkert provisjoner som unngår på grunn av risikoen for eksponering som er involvert.

De trenger hjelp til å få mat eller narkotika? De kunne bruke en heis til å jobbe for å unngå å bruke offentlig transport? De har alle forsyningene de trenger, og ellers er det noen du kan bringe dem? De trenger å trekke støpselet fra nyhetene, og i dette tilfellet er det historier som vil at du skal overvåke for dem?

Noen ganger er de enkleste bevegelsene de mest betydningsfulle.

Still spørsmål som: & # 8220; du trenger noe akkurat nå? Som deg kablene? Hva kan jeg gjøre?& # 8221; kan rapportere til dine kjære at deres velvære er viktig for deg.

Vet at de ikke er den eneste som navigerer i det som utvilsomt er et veldig skummelt øyeblikk for dem kan bety verden.

6. Ikke ta for gitt for å kunne «8221; si & # 8221; Hvis noen er immunkompromittert

Når vi tenker på folk som er mer sårbare i denne epidemien, antar mange av oss at dette bare inkluderer eldre.

Imidlertid kan alle ha en kronisk tilstand, og som sådan dette betyr at alle kan være immunkompromittert, inkludert unge mennesker, folk som ikke ser sunne og # 8221; Og selv de menneskene du kjenner.

Så hvis noen forteller deg at de er immunkompromitterte? Det er viktig å tro det.

Og like viktig? Ikke ta for gitt å vite hvem det er og de som ikke er immunkompromittert bare ved å se på dem.

For eksempel kan du jobbe i en gruppe med unge som, de ser sunne ut, men dette betyr ikke at de ikke er en del av en risikogruppe. Du kan delta på et dansekurs og anta at alle er normodede og derfor ikke særlig sårbare, men så vidt du vet, deltar noen på kurset for å hjelpe symptomene på deres kroniske tilstand!

Det er også sant at du kan komme i kontakt med en omsorgsperson som jobber med en befolkning i fare, noe som gjør det enda viktigere å ikke gjøre forutsetninger om hvem som er og hvem som ikke er sårbar.

Så hvis det er tilrådelig å isolere deg selv alene? Ikke ta for gitt for å kunne bryte reglene. Du kan fortsatt sette noen i fare selv om ingen rundt deg og # 8220, det ser kompromittert & # 8221;.

Du bør anta at når du går ut i verden, kommer nesten helt sikkert i kontakt med noen som er immunkompromittert (eller tar vare på noen som er) og oppfører deg tilsvarende.

7. Vurdere l & # 8217; påvirkning av vitsene du gjør

Nei, # 8217; Selvkararanten er ikke en & # 8220; staycation & # 8221; & # 8211; Det er et forebyggende tiltak som bokstavelig talt sparer skruen.

Undervurdere viktigheten av å beskytte sårbare mennesker er det som fører folk til å ignorere anbefalinger til selvsolat først! Gir folk inntrykk av at disse tiltakene er valgfrie og «8220; for moroa, når det i virkeligheten er en av de få pålitelige måtene vi kan inneholde diffusjonen av Covid-19.

Som en Twitter-bruker @Untonugget understreket med rette, Dette trivialiserer selv vanskelighetene med å bli tvunget hjemme & # 8211; Ikke for moro skyld, men for ren nødvendighet & # 8211; at mange mennesker med kroniske sykdommer står overfor.

På samme måte, når vi snakker om Covid-19, kan det være helt støtende for å gjøre kommentarer som: & # 8220; Vi vil dø alle!& # 8221; og sammenligne ham med A & # 8217; Apocalypse & # 8230; eller omvendt, plager folk som uttrykker en oppriktig panikk på grunn av deres sårbarheter.

Virkeligheten er at & # 8220; US & # 8221; Vi vil ikke få alle en mer seriøs form for Covid-19, men de som ikke er sannsynlig å gjøre, bør være oppmerksomme på de som kunne gjøre det.

Mange mennesker bor med den (veldig gyldige) frykten for å bli syk seriøst på grunn av deres kroniske tilstand, og vi bør ta dem seriøst og deres bekymringer.

8. Lytt i stedet for å holde leksjonene

Mesteparten av tiden, folk med kroniske sykdommer er ekstremt utdannet på egne forhold og problemer som påvirker helsen sin.

Så når du frantisk sender dem en artikkel på det nye Coronavirus og spør: Du så dette ??& # 8221; Det er sannsynlig at 8217 har lest forrige uke. Oppriktig har mange av oss vært vitne til utviklingen av denne historien mye før noen andre.

Personer med kroniske sykdommer trenger ikke leksjoner akkurat nå på hånd desinfeksjonsmiddel og pro og mot å ha på seg en ansiktsmaske.

Og med mindre noen ber deg om å hjelpe deg med å finne artikler eller ressurser? Du bør sannsynligvis ikke sende dem.

Heller enn? Vurder bare «8230; å høre. Innsjekking og spør hvordan de er. Gi dem et trygt, medfølende og ikke-dømmende rom for å dele sine ærlige følelser. La dem være trist, skremt eller sint.

Det er sannsynlig at det vil være mye mer nyttig enn segmentet som Dr. Oz gjorde på vasken av hendene.

9. Anser mental helse, ikke bare fysisk helse

C & # 8217; er en seriøs toll for mental helse om noen innstilt på nyhetssyklusen rundt Covid-19 på dette tidspunktet.

Med så mye feilinformasjon, panikk og ny informasjon som dukker opp hver dag, ville det være vanskelig å finne noen som ikke er minst en liten & # 8216; rystet på dette tidspunktet.

Men hvis du lever med en kronisk tilstand, tar en pandemisk som Covid-19 en helt ny mening.

Du har å gjøre med, vurderer hva som kan skje økonomisk hvis du kommer til intensiv omsorg. Vurder konsekvensene for hele livet av noe som lungehelbredelse for en kropp som allerede er sårbar.

Møte stykker av tanke som tyder på at du er en vekt for helsesystemet. Møter folk som er mer interessert i aksjemarkedet enn i ditt eget liv.

Se hvordan folk driver unødvendige farer som forstyrrer helsen din (og helsen til menneskene du elsker) igjen og igjen, og igjen hvorfor de følte seg låst opp & # 8221;.

Og du sitter med frustrasjonen at for alle andre, er disse forholdsregler nye, i beste fall, enda moro.

I mellomtiden, takle den imponerende trusselen om en alvorlig sykdom var ditt daglige liv lenge før noen visste hva & # 8220; Coronavirus & # 8221;.

Mental helse budsjett som kommer fra sameksistensen med en kronisk tilstand er allerede enorm

Legg til en pandemi mot blandingen, og du kan forestille deg fordi det er en spesielt vanskelig tid å være kronisk syk på dette tidspunktet.

Derfor er det så viktig å tilby nåde og medfølelse når du forplikter deg med folk som lever med kroniske sykdommer. Fordi hvis de fortsetter å kontrakt viruset eller ikke, er dette fortsatt en veldig vanskelig tid.

Derfor fremfor alt? Være ansvarlig, bli informert og vær snill. Dette er alltid en god praktisk regel, men fremfor alt nå.

Og om inches? Pass på at du vasker selv de. Vask hendene, ja, men seriøst, noen av dere har ikke vasket tommelen. Nå er det omtrent en million videoer på Tiktok for å vise deg som «8230; så ingen unnskyldninger.

Sam Dylan Finch er en utgiver, forfatter og digital media strateg i Bay-området i San Francisco. Er leder av redaktøren av psykisk helse og kroniske sykdommer på Healthline. Finn det opp Twitter Og Instagramog finn ut mer om SamdylanFinch.com.