9 måter å hindre migrene

Hindre migrene

Om lag 39 millioner amerikanere lider av migrene, ifølge Migrene Research Foundation. Hvis du er et av disse menneskene, vet du de noen ganger svekkende symptomene som kan forårsake, inkludert:

  • kvalme
  • svimmelhet
  • Han retched
  • Følsomhet for lys, lyd og lukt

Identifisere og unngå spesifikke utløsere, du kan minimere sjansene dine for å ha en migrene.

Fortsett å lese for å lære å unngå migrene før du starter.

1. Unngå sterke lyder og intense lys

Sterke lyder, blinkende lys (f.eks. Stroboskopiske lys) og sensorisk stimulering er vanlige utløsende faktorer for migrene. Disse stimuliene kan være vanskelig å unngå, men å vite at de oppstår i visse situasjoner og miljøer kan hjelpe. Disse inkluderer:

  • Nattstasjon
  • Å være i kinoer
  • deltakende klubber eller overfylte steder
  • Eksperimenterer med Sun Reverb

Gjør pauser fra TV eller dataskjerm for å hvile øynene dine og justere lysstyrkenivået på digitale skjermer. Lønner nøye med alle visuelle og akustiske lidelser og sørg for at du enkelt kan unngå dem i tilfelle migrene.

2. Vær oppmerksom på matvalg

Noen matvarer og drikkevarer kan forårsake hodepine, for eksempel:

  • sjokolade
  • rødvin
  • Behandlet kjøtt
  • søtningsmidler
  • ost

Finn ut hvilke matvarer og tilsetningsstoffer som gir deg hodepine og lær å hindre dem. Mat og drikke med koffein eller alkohol, spesielt røde viner eller champagne, er vanlige utløsende faktorer. Begrenser mengden vi forbruker i løpet av dagen eller unngå det helt hvis nødvendig.

3. Hold en hodepine dagbok

Holde en dagbok, kan du enkelt identifisere dine spesifikke utløsende faktorer på # 8217; migrene. Her er noen eksempler på ting du kan ta hensyn til:

  • hva du spiser og drikker
  • Rutinen og programmet for øvelsene
  • været
  • Sterke følelser og følelser du kan prøve
  • dine medisiner og deres bivirkninger
  • Tider og alvorlighetsgrad av hodepine

Dette kan hjelpe deg med å se en ordning i migrenehendelsene dine og gjøre det lettere å unngå det.

4. Oppmerksomhet til hormonelle endringer

Hormoner spiller en betydelig rolle i form av migrene. Mange kvinner har en tendens til å prøve mer migrene under eller umiddelbart før menstruasjonssyklusen. Kvinner bør være spesielt årvåken med deres kosthold og treningsvaner i denne perioden. Dette vil lindre symptomene før de starter. I følge Mayo Clinic, Orale prevensjonsmidler og substitutiv hormonbehandling (TOS) kan øke frekvensen og alvorlighetsgraden av migrene. Noen kvinner kan finne lindring ved å passere til en annen form for prevensjon, mens andre kan finne ut at de har mindre migrene under prevensjonen;.

5. Ta kosttilskudd

Selv om migrene kan helbredes med eller uten narkotika, er det viktig å oppnå tilstrekkelige næringsstoffer. L & # 8217; ansettelse av visse urter og mineraler kan bidra til å forhindre migrene. Det har blitt vist at magnesiummangel bidrar til utbruddet av migrene, så å ansette et daglig supplement kan bidra til å redusere eksplosjonene. Imidlertid, den Mayo Clinic Rapporterer at resultatene av disse studiene har vært kontrasterende. Snakk med legen din på urte rettsmidler og andre kosttilskudd uten reseptbelagte medisinske som kan lindre symptomer.

6. Vær oppmerksom på tid

Tidsendringer kan påvirke dine migreneordninger. L & # 8217; høy luftfuktighet og varme temperaturer kan stimulere hodepine og regnfulle dager. Hvis været blir ubeleilig for deg, må du kanskje gå inn og ta en pause fra # 8217; friluft. Åpenbart kan du ikke alltid unngå å gå ut av alt & # 8217; åpen, men du kan minimere tid brukt i værforhold som forårsaker hodepine.

7. Spis og sov regelmessig

Fasting eller hoppende måltider kan utløse migrene;. Pass på at du spiser i en & # 8217; nå fra å våkne opp og deretter hver tredje eller fire timer. Sult og dehydrering forårsaker både migrene. Pass på at du drikker nok vann og aldri hopper over et måltid.

Mangelen på søvn kan også forverre symptomene, så sørg for å være på minst fra syv til åtte timer. Selv sov også kan forårsake hodepine, så ikke prøv å gjenopprette tapt søvn mens du sover for lenge.

8. Unngå stress

Selv om vi ikke alltid kan kontrollere stressende situasjoner, kan vi sjekke hvordan vi reagerer på dem. Migrene er et vanlig resultat av stressende hendelser. Avslappingsteknikker som meditasjon, yoga og biofeedback kan bidra til å redusere stressnivået.

9. Velg avslappende øvelser

L & # 8217; Regular mosjon er en viktig del av en sunn livsstil. Men den intense øvelsen, som vektløfting, kan utløse hodepine.

Vær oppmerksom på kroppens svar på visse aktiviteter. Velg aktiviteter som fremmer stressreduksjon uten å overbelaste kroppen, for eksempel yoga, lys aerobic eller tai chi. L & # 8217; antatt anti-inflammatoriske stoffer før & # 8217; trening kan bidra til å lindre symptomene.

Planlegg på forhånd

Lære å unngå spesifikke utløsere og plan på forhånd er en viktig rolle for å holde migrene under kontroll. Tar dem snart, kan du unngå de mest alvorlige symptomene.

For flere forslag om hvordan du kan forebygge og administrere migrene, last ned vår gratis app, Migrene Healthline. Ikke bare kan du finne ekspertressurser på # 8217; migrene, men vi vil sette deg i kontakt med ekte mennesker som forstår hva du passerer. Still spørsmål, still råd og bygg relasjoner med andre som mottar det. Last ned L & # 8217; app for iPhone eller Android.