9 forslag for å hjelpe deg med å håndtere dagtid døsighet på jobben

Hvis du kan bli hjemme og slappe av for dagen, vær litt og # 8216; søvnig er ikke et stort problem. Men for å være sliten på jobben kan det ha betydelige konsekvenser. Du kan miste tidsfrister eller bli tilbake på arbeidsbelastningen din. Hvis dette blir en ordning, kan jobben din være i fare.

Behandle årsaken ved foten av dagtid døsighet, for eksempel nattapné, kan bidra til å forbedre nivået av energi og forbedre kognitive funksjoner. Men selv om du tar tiltak for å føle seg bedre, kan dagtid døsighet ikke bli bedre i løpet av natten.

Slik styrer du dagtid døsighet for å jobbe.

1. En dose koffein

Hvis du føler deg lat på jobb, kan en koffeindose være energiladningen du trenger for å fullføre arbeidet ditt.

Koffein er et stimulerende middel, noe som betyr at det øker hjernens aktivitet og i nervesystemet. Det kan forbedre din evne til å tenke og mental ytelse og hjelpe deg med å bekjempe døsighet. Gå til pause rom for en kaffe eller ta en kort spasertur i en lokal bar.

Vær forsiktig så du ikke overdriver. Drikker for mye koffein kan for mye stimulere og gjøre deg nervøs, noe som kan påvirke produktivitetsnivået.

2. Lur

Noen ganger, lukk øynene dine litt & # 8216; er den eneste måten å overvinne dagtid døsighet. Hvis du må lukke øynene dine, ta en rask lur under lunsjpause.

Hvis du har kontoret ditt, lukk døren og plasser hodet på skrivebordet ditt. Eller sitte i bilen og fest setet. En lur på 15 eller 30 minutter kan gi deg nok energi til å møte dagen. Ikke glem å sette alarmen eller du kan sove for mye!

3. Stå opp fra skrivebordet ditt

Sitter på et punkt for lenge kan forverre dagen døsighet. Øver seg regelmessig fra arbeidsstasjonen og går glidende blod. Det kan også hjelpe deg å holde deg våken og fokusere på arbeidet ditt.

Selvfølgelig kan du sannsynligvis ikke holde seg borte fra skrivebordet ditt for lenge. Du må kanskje være kreativ og flytte på pulten. Kanskje våkne opp eller rist beinet mens du sitter på stolen. Hvis du har kontoret ditt, gå på rommet mens du snakker med telefonen.

4. Lytt til munter musikk

Hvis du er trøtt på jobb, kan det være et ubehagelig å måtte gjøre arbeidet ditt i stillhet. Du kan ha følelsen av å sovne fra et øyeblikk ALLE & # 8217; andre. Å vekke hjernen din, lytt til munter musikk.

Først sjekk med din arbeidsgiver tillatelse. Sjefen din kan være D & # 8217; enighet med musikk som lytter så lenge det ikke påvirker produktiviteten din. Hvis du ikke kan slå på en radio, få tillatelse til å lytte til musikk gjennom øretelefoner: Jo mer musikk er munter, bedre.

5. Lag en lett lunsj

Hvis du har å gjøre med en hyppig dagtid, kan det være verre å spise en tung lunsj. Gjør ditt beste for å holde seg borte fra sukkerholdige snacks, brus eller karbohydrater som hvitt brød og hvit pasta.

Spis en lett lunsj for å holde energien høy. Du vil føle deg fornøyd, men ikke polstret. Mens du forbereder lunsj, velg kilder til sunnere energi. Dette inkluderer kokte egg, kylling, bær, valnøtter, grønnsaker og integrert frokostblandinger.

6. Hold lyset ditt

Hvis du er heldig å jobbe i et mellomrom med vinduer, åpne teltene og la det gå inn i litt og naturlig lys. Sollys på kontoret kan øke klokken og # 8217; energi.

Hvis du ikke har et vindu i nærheten av arbeidsplassen, får du tillatelse til å ta med en lysboks og plassere den i nærheten av skrivebordet ditt. Dette utsteder et lavt nivå av UV-lys og bidrar til å justere waking-syklusen for å få deg til å føle deg mindre søvnig.

7. Spray kaldt vann på ansiktet

Hvis du sliter med å holde deg våken på jobb, gå på toalettet og spray kaldt vann på ansiktet. Dette raske og enkle trikset kan gi deg en ny energi og gi mye nødvendig hjelp.

Avslutt etter å ha skissert ansiktet ditt hvis det er en blåsig dag. L & # 8217; frisk luft mot ansiktet ditt kan øke klokken din.

8. Slå på en vifte

Du vil kanskje investere i en fan for kontoret eller skrivebordet ditt hvis du må gjøre med dagtid døsighet.

Når du føler deg trøtt, pek viften i din retning og slå den på i fullt volum. Akkurat som den naturlige brisen All & # 8217; Ekstern, L & # 8217; Cool Fan Air kan øke oppmerksomheten din.

9. Ta på deg

Dagens døsighet kan intensiveres av overdreven inaktivitetstider. Avhengig av arten av arbeidet ditt, kan du ha perioder der du har mindre ansvar.

Uten mye å gjøre, kan du begynne å føle deg enda mer sliten. Spør sjefen din noen lese ansvar, hvis det er mulig. Du kan kanskje hjelpe med overløpsarbeid.

Ta bort

Lære å håndtere dagtid døsighet kan holde deg fra den gode siden av arbeidsgiveren din. Når døsighet treffer, prøv noen av disse triksene for å overvinne dagen. Utelukke et grunnleggende problem ved å besøke legen din dersom tretthet fortsetter i mer enn noen få uker.