8 sunne skåler for kornblandinger som gjør næringsstoffer og uanstrengt måltider

I # 8217; det var noen sakte kokte potter og underverk til en pott, monokrome måltider har automatisert slik vi nyter våre måltider. Mens muligheten for å forberede middag i en vaskbar tallerken er en verdig trøst, glemmer vi ofte at komfort er tilberedt & # 8211; Ikke bare i mat og # 8211; Men også i utformingen av en bolle.

Fra å holde varmen til fest med delikatesser inneholdt alle «8217; å spise fra en bolle er som å åpne en kloden og nyte all den krydret kompleksiteten som denne verden har å tilby.

Og hvordan Francis Lam skrev For New York Times, gjelder en hveteskål ikke oppskriften, men hveteformelen, proteiner, grønnsaker og krydder som skaper en perfekt og balansert bite.

Det dekker også familien formelen

Deltakelse i en hvete bolle er også mye mer enn å spise et måltid: enkel konfigurasjon gjenspeiler en slags mest glemte nattverd.

I tillegg til en bolle for hver person og en rekke sunne mat valg, C & # 8217; er en utveksling av kunnskap som du spiser på. At det bare er en vanlig natt med barn eller romkamerater, bygger hver person en virkelig sammensatt bolle med sin egen personlighet.

Kjenn deres sympati og misliker, momentaneal strangeness og følelser av den dagen & # 8230; Og mens de forblir rundt bordet i sekunder, desto mer føler de seg rolig.

Skålene til frokostblandinger har også mindre forberedelse og stress enn et komplett måltid fordi alle sider (og derfor er kombinasjonene av smaker) arrangert slik at folk kan velge alene. Fra protein dressing, er smaken ikke avhengig av & # 8217; kokkens evne.

Har det travelt? Bruk rester eller forbereder måltid forberedelse grønnsaker. Kort av ideer? Delene utgjør alt, så jeg er ikke redd for å blande og matche!

Du kan egentlig ikke gjøre feil (med mindre du brenner maten).

Men hvis du fortsatt er ny i verden av hvete boller, har vi valgt våre åtte kombinasjoner av favorittmatvarer som alle vil tilfredsstille deg på en velsmakende måte.

1. Kamskjell + avokado + hampfrø + kål

Hvis det var en bolle med korn verdig en kveld for en avtale, ville det være dette. Par med decading scalloped kamskjell, stekte søte poteter og røde paprika, hamp frø og kremaktig avokado, denne bollen er en & # 8217; utmerket kilde til sunne fett, fibre og vitaminer av gruppe B. Få oppskriften!

2. Røkt Tempeh + Spirer + Gulrøtter + Beets + Integrert ris

Del på Pinterest

Stjernen i dette Ultra saltet ris bolle Det er uten tvil, røykfylt temperament. Marinert i flytende røyk, hoisin salsa og sirup. Integrert ris er kokt med aromaer og krydret med tempera, spirer, mange grønnsaker og et perfekt tilberedt egg. Denne fargerike bolle vil være klar og på bordet i litt mer enn en & # 8217; nå. Få oppskriften!

3. Ground Turkey + Peppers + Black Beans + Tortilla Chips

Del på Pinterest

Weelicious Lag deilige, enkle og barnevennlige retter. Denne Taco Bowl er ikke noe unntak. Hvete i denne bollen er i form av mais tortillas, som legger til knasende, konsistens og morsom faktor for barn (og voksne). Lag med fersk salat, svarte bønner, friske grønnsaker, tynn kalkun og ost kommer sammen for å skape en bolle med taco full av fiber og protein og klar på ca. 15 minutter. Få oppskriften!

4. Røkt laks + agurk + avokado + integrert ris

Del på Pinterest

Du vil ha sushi, men du vil ikke møte bryet med å rulle den? Skriv inn dette Bolle med laks sushi buddha. Denne beskrevne bollen inkorporerer alle de friske og menneskelige sushi smaker i midten av tiden. Med integrert ris, skarp agurk, kremaktig avokado og røkt laks, inneholder denne bollen 20 gram protein og vil være klar på bare 15 minutter. Få oppskriften!

5. Røkt kylling + grillet mais + krøllete kål salat + hvit ris

Del på Pinterest

Slå på rutenettet en gang for denne grillskålen, og du vil ha lunsjer forberedt for hele uken. Med 39 gram proteiner og 10 gram fibre, disse Skåler av kylling hvete Jeg er en sunnere rotasjon på grillen for å slikke fingrene dine. Røkt kylling, grillet mais og en sprø kål coleslaw drop denne bolle med frokostblandinger ut av parken. Få oppskriften!

6. Teriyaki kylling + ananas grillet + courgette + kokosnøtt ris

Del på Pinterest

For en smak av sommeren hver gang du vil, Denne Hawaiian Wheat Bowl Det dekker skuldrene dine. Lagdelt med kokosnøtt ris, grillet ananas og frostet kylling på teriyaki, dekker denne bollen alle tropiske baser for å skape en rik bolle med protein og smakbelastning. Ikke la deg bli skremt ved å forberede din Teriyaki-saus: Denne versjonen er enkel, og det er verdt det. Få oppskriften!

7. Egg + Avocado + Kraut + Bokhvete Semolina

Hvem sa hveteskålene er begrenset til den andre halvdelen av dagen? Her er bokhvete kokt i en PO & # 8216; av rosa salt og # 8217; Himalaya for å skape en base for en bolle som er all den typiske mel. Komplett med jalapeño kraut, spinat og et stekt egg for en bolle som vil mate deg hele dagen. Få oppskriften!

8. Mandler + brokkoli + edamame + quinoa

Del på Pinterest

Vi vet alle hvor flott Quinoa er for deg. Men denne bollen stopper ikke her. Lastet med mandler, chia frø, brokkoli og kål, inneholder denne bolle med velvære kornblanding tonnevis av supercibes og ikke ofre noen smak. Bytt honning med agave i dressingen og selv denne bollen er veganer. Få oppskriften!

Ikke pre-build boller

Utenfor forberedelsen av måltider, ikke lag boller før middag. I stedet anbefaler vi deg å ordne tomme boller (eller plasser kornet tilberedt i bollen) og la hver person ta sine egne deler.

Du må kanskje kjøre mindre barn for å balansere sine valg med litt og mer enn variasjon, men vi la merke til at presentasjonen av valget oppmuntrer til det største til å spise mer balansert måltider.

Også når smaken er i dressingen, er det mye lettere å integrere (og skjule) alt og ingenting.