8 matvarer som stimulerer testosteron: tunfisk, eggeplommer; egg og mer

Spis for en høyere t tee

Testosteron er et mannlig kjønnshormon som påvirker mer enn enkel seksuell lyst. L & # 8217; Hormon er også ansvarlig for helsen av bein og muskler, sædproduksjon og hårvekst.

Du kan miste testosteron med alderen og # 8217; alder og kroniske sykdommer. L & # 8217; hypogonadisme, også kalt lavt testosteron eller lavt, blir ofte behandlet fra det medisinske synspunkt for å hindre fremtidige helseproblemer. En generell balansering av hormoner er viktig for å håndtere testosteronnivåer. Dette betyr at du bruker et balansert kosthold og rik på næringsstoffer.

Vær oppmerksom på & # 8217; total rekruttering av matvarer som inneholder hormoner eller næringsstoffer som imiterer hormoner, som fytoøstrogener, anbefales å oppnå bedre testosteronnivåer. Noen studier har vist at disse næringsstoffene kan påvirke # 8217; generell hormonbalanse.

Sammen med legenes anbefalinger kan du vurdere potensielle matvarer som stimulerer testosteron som et naturlig supplement til lave T-behandlinger. To spesielt viktige næringsstoffer for kostholdet ditt er vitamin D og sink, begge forløperne av testosteronproduksjon. Denne artikkelen vil fokusere på mat som fremhever disse to næringsstoffene.

1. Tunfisk fisk

Tunfisk er rik på vitamin D, som har vært knyttet til en lengre livs- og testosteronproduksjon. Det er også en sunn mat for hjertet, rik på protein og dårlig av kalorier.

Enten du velger hermetisert eller frisk, spis denne fisken kan være en naturlig måte å øke testosteron på. En del av tunfisk møter dine daglige vitamin D-behov.

Hvis du ikke er en tunfisk fan, kan du vurdere andre kilder til vitamin D, som laks eller sardiner. Husk at moderering er nøkkelen. Mål for maksimalt to eller tre porsjoner per uke for å minimere L & # 8217; Mercury Intake, som ligger i sjømat.

Kjøp hermetisk tunfisk eller sardiner.

2. Magert melk med vitamin D

Melk er en & # 8217; utmerket kilde til protein og fotball. Barn og kvinner oppfordres til å drikke melk for bedre beinhelse, men melk kan også holde menns bein sterke. Vitamin D-innhold kan også holde testosteronnivåene under kontroll.

Pass på at du velger den forsterkede melken med vitamin D. Velg de lave fete eller kremede versjonene. De har de samme næringsstoffene av fullmælk uten alle mettede fettstoffer.

Finn forsterket skinny melk online med vitamin D.

3. Eggeplommer; egg

Eggeplommer; egg er en & # 8217; annen rik kilde til vitamin D. Selv om kolesterol har et dårlig omdømme, inneholder eggeplommen / # 8217; egget inneholder flere næringsstoffer i egghvite. Kolesterolet av eggeplommer; egg kan også hjelpe den lave t. Så lenge du har eksisterende kolesterolproblemer, kan du enkelt spise et egg om dagen.

4. Forsterket kornblandinger

Eggene er ikke den eneste maten til frokost som kan bidra til å redusere t. Hvis du trenger å sjekke blodkolesterolet ditt, er dette en spesielt god nyhet.

Noen merker av frokostblandinger er beriket med vitamin D, for ikke å nevne andre sunne næringsstoffer for hjertet. Vurder ideen om å inkorporere forsterkede korn i frokosten din for å starte dagen og testosteronnivået ditt.

5. Østers

Zink er et viktig næringsstoff under pubertet og dets effekter kan holde mannlige hormoner under kontroll under voksen alder. Menn som har lavt nytte av sin sinkinntak hvis de også er mislæringer i sink. Østers er gode kilder til dette mineral.

6. Krepsdyr

En sporadisk del av krabbe eller hummer kan øke testosteronnivået. Dette skyldes delvis sinkinnholdet i disse favorittfiskene.

Sekund Nasjonale institutter av helse, Den kongelige krabbe av & # 8217; Alaska har 43 prosent av den daglige sinkverdien i en 3-ounce-del.

7. storfekjøtt

Det er reelle helseproblemer om overdreven rød kjøttforbruk. Ikke bare noen få kutt har mer fett enn fjærfe, men å spise for mye er også knyttet til noen svulster, som kolonkreft.

Imidlertid inneholder noen biffkutt næringsstoffer som kan øke testosteron. Biffelever er en eksepsjonell font av vitamin D, mens kjøttkjøtt og # 8217; spindelsteg inneholder sink.

For å holde animalsk fett under kontroll, velg bare skinny biff kutt og unngå å spise det hver dag.

8. Bønner

Når det gjelder helse hos mannlige hormoner, kan bønner tilby flere fordeler enn du tror. De hvite, nyre og svarte bønner er alle betraktet som kilder til vitamin D og sink. Selv bakt bønner tilbyr disse næringsstoffene, men du trenger ekstra kilder i ditt daglige kosthold.

Som en bonus er disse matene rike på vegetabilske proteiner som kan beskytte ditt hjertes helse.

Amazon tilbyr et utvalg av bønner å prøve.

Flere refleksjonsideer

Endringer i sunt kosthold kan hjelpe med en lav t, men de er ikke behandling for hypogonadismen. En lege må bekrefte at du har et lavt nivå av testosteron gjennom en fysisk undersøkelse og en blodprøve på 8217.

Hvis du er diagnostisert med en lav t, kan du bli foreskrevet substituer av # 8217; testosteronhormon, for eksempel:

  • Tabletter eller piller
  • Lærpunkter
  • aktuell gel
  • injeksjon

Disse stoffene kan også innebære risikoen for alvorlige bivirkninger, så sørg for at du diskuterer dem alle sammen med legen din på forhånd.

Også, ta hensyn til å gjøre kosttilskudd for å forbedre din generelle helse, ikke bare for å behandle den lave t.