8 matvarer som hjelper deg med å helbrede

Få et løft fra energimat

Legene anbefaler ofte sunne endringer i livsstil, uansett om du kjemper tretthet, ser etter måter å styrke immunforsvaret eller helbrede fra en sykdom. Mat du ofte spiser, kan bidra til å forhindre og håndtere symptomer betydelig. Det er alltid bedre å få næringsstoffer direkte fra mat, i stedet for å ansette kosttilskudd.

Les videre for å finne ut hvor energiske matvarer bidrar til å helbrede kroppen.

1. Kelp stiger l & # 8217; jodinntaket

Del på Pinterest

Jod er avgjørende for skjoldbrusk, sommerfuglformet kjertel i nakken. Lave nivåer av jod kan forårsake treghet, vektøkning og dårlig humør.

Alger er rike på kalsium, magnesium, kalium og, viktigere for lavt skjoldbruskkjertel, jod. Men husk at selv jods overdrevne forbruk kan skape problemer. Nøkkelen er en moderat mengde for å øke energinivået og hjernens drift.

Annen grønn kraft inkluderer:

  • kål
  • Bok Choy
  • spinat
  • persille
  • grønne bønner
  • alfalfa

2. Ginger reduserer kvalme

Del på Pinterest

Du kan gjenkjenne ingefær som et kjøkken krydder, men dets sekulære bruksområder går fra & # 8217; hjelpe fordøyelsen og rolige magesykdommer til behandling av leddgikt. Ginger er nå anerkjent for sin evne til å redusere kvalme, spesielt kvalme og oppkast (PONV).

Gingerkilder inkluderer ingefærrot (tilberedt som te), mat og drikke som inneholder ingefær og i form av urter i ekstrakter, kapsler og oljer.

3. Mushrooms fremme helse

Del på Pinterest

Sopp er verdsatt for deres helseegenskaper. De vanlige typer sopp inkluderer:

  • Hvit knapp
  • shiitake
  • Rack
  • Cremini

Studier fortsetter å undersøke hvordan shiitake sopp kan kjempe kreft ved å stimulere immunsystemet gjennom den lentinanske forbindelsen, som er forsinket med langsom tumorvekst. I følge American Cancer Society, «Minst en randomisert klinisk studie av Lentinan har vist seg å forlenge livet til pasienter med avansert og tilbakevendende mage og kolonisert kreft»;.

4. God vs dårlig fett

Del på Pinterest

Tellerende kalorier fører ofte til drastisk reduksjon av fett fra kostholdet. Fett er imidlertid viktig for den korrekte funksjonen i hjernen. Helt kuttet fett kan føre til depresjon.

Sunn, enumettet og flerumettet fett kan redusere risikoen for hjertesykdom. Gode ​​fettstoffer med gode fettstoffer inkluderer:

  • Fett fisk, som fisk d & # 8217; kaldt vann, for å øke omega tre fettsyrer
  • Avokado
  • Olje d & # 8217; oliven
  • Noen valnøtter, som valnøtter, mandler og pecan nøtter

5. Beetsene gir deg energi

Del på Pinterest

Karbohydrater gir deg energi. Men i dagens hektiske verden, vender mange av oss ofte til bearbeidede karbohydrater som ikke gir andre næringsstoffer. Beetsene er et naturlig energiinntak rik på følgende:

  • karbohydrater
  • Fotball
  • jern
  • Vitaminer A og C

Beets kan også tilfredsstille et ønske om sukker i midten av ettermiddagen uten skyld. Videre publiseres studier i magasinet mat de avslører at rødbeter kan bidra til å bekjempe kreft og beskytte mot hjertesykdom.

6. Probiotika kjemper sykdom

Del på Pinterest

Probiotika er levende mikroorganismer (venner bakterier) som kroppen din trenger for å beskytte mot sykdommer. De kan bli funnet i matvarer, inkludert:

  • yoghurt
  • kefir
  • Soyabaserte drinker

Probiotika kan også oppnås i form av et supplement. Pågående studier fortsetter å utforske potensialet for probiotika for behandling av sykdommer som inkluderer:

  • Dell / # 8217 syndrom; irritabel tarm
  • Hudinfeksjoner
  • Noen typer kreft

En rapport fra Nasjonalt senter for tilleggsmedisin og alternativ Støtter l & # 8217; bruk av probiotika til å behandle diaré og forhindre urinveisinfeksjoner.

7. Fotballen helbreder ødelagte bein

Del på Pinterest

Spis matrik mat (sammenlignet med fotballpiller) er et anbefalt skritt mot ødelagte bein helbredelse. Det neste trinnet består i # 8217; inkorporere vitamin D, som hjelper kroppen å absorbere kalsium. Kildene inkluderer:

  • Meieriprodukter (som yoghurt og melk)
  • Grønne grønnsaker (som svartkål)
  • Valnøtter og bønner
  • Egg, meieriprodukter og fettfisk (s. es., Sardiner og laks)

8. Charden har mange fordeler

Del på Pinterest

Beetle relativ, chard er en & # 8217; utmerket kilde til vitaminer C, og og k, pluss fibre, sink og fotball. Charden har brede grønne blader med stammer som spenner fra farge fra hvitt til rødt til gul. Smaken er en kombinasjon av bitter og salt.

Denne grønnsaken rik på næringsstoffer:

  • Støtter beinhelse
  • Bekjemp stressrelaterte sykdommer
  • Den har antiinflammatoriske egenskaper

Saltaller, tilstand i A & # 8217; salat eller erstatte dem med spinat i en hvilken som helst plate.

Forebygging og ledelse

Helbredelse og et sunt liv krever balanse. Unngår eller begrenser de tomme kalorier og matvarer som frarøver deg energi og ødelegger helsen din. Valget av næringsstoffer for å mate dagen din vil bidra til å forhindre sykdommer og forbedre utvinning ved ulykke.