8 matvarer for å unngå med leddgikt

Inflammatoriske matvarer

& # 8220; leddgikt & # 8221; Det er et generelt begrep som inkluderer forhold som deler felles smerte og betennelse. Det er mange forskjellige typer leddgikt, inkludert reumatoid artritt, slitasjegikt og # 8217; psorialasica artritt.

Typisk behandling inkluderer intensitetsbetennelse og narkotika. Ikke C & # 8217; er en & # 8217; det eneste kostholdet som følger. Forskning tyder imidlertid inkluderer antiinflammatoriske matvarer i kosthold og begrensende matvarer som kan utløse ledsmerter.

Fortsett å lese for å lære om matvarer som forårsaker artrittet du bør unngå.

Stekt og bearbeidet mat

Forskere ved Sinai School of Medicine undersøkte forebygging av sykdommer gjennom kostholdet. I deres 2009 studie, De har oppdaget at det reduserer mengden stekt og bearbeidet mat som forbrukes kan «redusere betennelsen og faktisk bidra til å gjenopprette kroppens naturlige forsvar og» 8221;.

Hva du kan gjøre: Reduser mengden stekt og bearbeidet mat du spiser, som stekt kjøtt og frosne retter klar. Inkludere flere frukter og grønnsaker i kostholdet ditt.

Redusere alderen din

Alderen refererer ikke til hvor mange bursdager du feiret. Et sluttprodukt av avansert glycation (alder) er et toksin som vises når matvarer er oppvarmet, grillet, stekt eller pasteurisert.

Alder skade noen kroppsproteiner. Kroppen din prøver å bryte denne alderen ved hjelp av cytokiner, som er inflammatoriske budbringere. Avhengig av hvor alderen oppstår, kan de forårsake leddgikt eller andre former for betennelse.

Hva kan du gjøre: Forskning & # 8211; Undersøkelser Han har vist at redusering av mengden mat tilberedt ved høye temperaturer i kostholdet, kan potensielt bidra til å redusere alderen i blodet.

Raffinerte sukker og karbohydrater

Høye mengder sukker i kostholdet forårsaker en økning i alder, noe som kan forårsake betennelse.

Hva du kan gjøre: Eliminer Candies, Machined Foods, Baked Goods med hvitt mel og brus for å redusere artritt smerte.

Meieriprodukt

Meieriprodukter kan bidra til leddgikt smerte på grunn av typen protein de inneholder. For noen mennesker kan dette proteinet irritere stoffet rundt leddene. Andre som bor sammen med leddgikt, klarer å bytte til en vegansk diett, som ikke inneholder noe animalsk produkt.

Imidlertid A 2017 Gjennomgang Han sa at melk har antiinflammatoriske effekter, unntatt i folk som er allergiske mot kumelk. Testene er kontrasterende. Hvis du er bekymret for kroppens reaksjon på meieriprodukter, eliminere det i noen uker og deretter gjenta det for å se hvordan du svarer.

Hva du kan gjøre: I stedet for å få proteiner fra kjøtt og meieriprodukter, prøv å få de fleste av vegetabilske proteiner som spinat, valnøttsmør, tofu, bønner, linser og quinoa for å se om symptomene dine forbedres.

Alkohol og tobakk

Forbruket av tobakk og alkohol kan forårsake en rekke helseproblemer, inkludert noen som kan påvirke leddene. Hvis du røyker, er du i fare for å utvikle revmatoid artritt. Hvis du forbruker alkohol, har du større risiko for å utvikle gikt.

Hva du kan gjøre: Sunn ledd krever et balansert kosthold, fysisk aktivitet og A & # 8217; tilstrekkelig mengde hvile, alt kan kompromitteres fra # 8217; bruk av alkohol og tobakk.

Vurder ideen om å redusere alkohol og røykforbruk. Pass på at dine daglige aktiviteter inkluderer sunne måltider, regelmessig trening og kvalitets søvn.

Salt og konserveringsmidler

Vet hva c & # 8217; det er i maten din. Mange matvarer inneholder overflødig salt og andre konserveringsmidler for å fremme lengre levetid. Overdreven saltforbruk kan forårsake felles betennelse. Reduser saltinntaket til en rimelig mengde kan være D & # 8217; hjelp.

Hva du kan gjøre: Les etikettene for å unngå konserveringsmidler og tilsetningsstoffer. Mindre rom kan hjelpe deg med å håndtere leddgikt, som inkluderer unngå forberedte måltider. Selv om de er praktiske, er ferdigretter ofte veldig rike på natrium.

Maisolje

Mange bakte produkter og snacks inneholder mais eller andre omega-6 fettsyreoljer, som kan utløse betennelsen. Ifølge Mayo Clinic, noen utdanning De fant at fiskeoljen, som inneholder omega-3, kan bidra til å lindre ledsmerter.

Hva du kan gjøre: Bytt matvarer som inneholder omega-6 fettsyrer med omega-3 sunne og antiinflammatoriske alternativer som olivenolje, valnøtter, linfrø og gresskarfrø.

Bunnlinjen

Det er ingen kostholdsprogram etablert for leddgikt. Hva som fungerer for en person, kan ikke fungere for noen andre. Prøv og feil vil hjelpe deg med å finne ut hvilke matvarer du må fjerne fra kostholdet ditt.

Generelt anbefaler eksperter folk med leddgikt for å opprettholde en sunn kroppsvekt og følge et balansert kosthold.