8 Diabetes-Fit Breakfast Ideas: Havregryn, Egg og annet mel

Beskrivelse

Start dagen med en sunn frokost kan være til nytte for nesten alle. Denne sunne vanen er spesielt viktig for personer med diabetes. C & # 8217; er også rettssaken Å foreslå at en sunn frokost kan fremme vekttap, noe som kan forbedre blodsukkerkontrollen positivt og følsomhet for insulin.

& # 8220; Noen studier oppdager at de som har frokost, er tynnere, har generelle dietter med større ernæringsmessig kvalitet og har mindre motstand alle «8217; insulin & # 8221;, Jill Weisenberger, MS, RDN, CDE, Fand, fortalte Healthline. Weisenberger er en registrert dietitian basert i Virginia, sertifisert lærer om diabetes og forfatter av & # 8220; vekttap av diabetes uke per uke & # 8221;.

Hopper over frokost kan være forbundet med en betydelig økt risiko for type 2 diabetes, andre til Meta-analyse Publisert på folkehelse ernæring i 2015. Regelmessig frokostforbruk kan også brukes som forebyggende taktikk.

Kjenn dine (karbohydrat) tall

Alle som lider av diabetes, bør kjenne sitt antall eller mengde karbohydrater som skal sikte på å spise hvert måltid. Siden dette er så personlig, snakk med legen din hvis du ikke allerede kjenner tallene dine. Legen og dietikeren kan gi indikasjoner. Disse målmålene kan uttrykkes som gram karbohydrater for måltid eller som en rekke handel for måltid.

Å vite tallene dine er viktig når du planlegger måltidene dine. & # 8220; Noen ganger er folk med type 2 diabetes mer motstandsdyktige om morgenen om morgenen i forhold til andre øyeblikk av dagen, men dette er ikke alltid tilfelle & # 8221; sa Weisenberger. [8220; [karbohydratmål er] tilpasset basert på preferanser, blodsukkerkontroll, blodsukkermål, narkotika og mer.& # 8221;

Når du kjenner tallene dine, fyll maten din grunnleggende matkoker egnet for diabetes. Selv om frokost er viktig, velg en & # 8217; Helsealternativ når du har liten tid, kan være vanskelig. Hold kjøkkenet som følger med sunne matvarer, kan hjelpe deg med å unngå å spise impulsivt.

Egg

De kokte eggene er et utmerket alternativ å ta bort. For å spare tid om morgenen, forberede du mye av uken. Alt du trenger å gjøre om morgenen er å ta en mens du kommer ut av døren.

Selv om folk med diabetes har høyere risiko for hjertesykdom, viste forskning at å spise seks eller mindre egg En uke har ingen betydelig innvirkning på kolesterol. Kjøp rike egg av omega-3 anti-inflammatorisk er enda bedre.

Buer d & # 8217; havre

D & # 8217 mel; usøtet havre er en annen utmerket base mat til frokost. Ikke bare er det raskt og enkelt å lage, men utdanning Foreslå også at det kan bidra til å redusere motstanden mot motstanden ALL & # 8217; insulin i enkelte individer. Tilsett nøtter eller frø, en skje med naturlige greske yoghurt eller bær for å inkorporere noen ekstra matgrupper. Disse krydderene øker også fibre og proteiner, som bidrar til å gi en tynnest glykemi økning enn en topp.

For enkel forberedelse, bruk en komfyr for å forberede nok i flere dager, deretter porter det i enkeltdosebeholdere.

null

L & # 8217; rå havre, som müsli, er et ekstra godt valg for frokost. De har en ytterligere fordel, sa Weisenberger. «[Inneholder] resistent stivelse, derfor kommer mindre karbohydrater i blodet. Også, L & # 8217; Holdbar stivelse er god ved tarmen og tarmbakterier og motstand mot insulinet & # 8220;.

Muffin Alle & # 8217; Engelsk

En integrert engelsk muffin er en & # 8217; et annet raskt alternativ. Fullfør det med en skje med ett av følgende:

  • peanøttsmør
  • Mandel smør
  • Avokado
  • skinny ricotta

Du kan kjøpe ekstra britiske muffins og lagre dem i fryseren. Thaw thaw en og varm den inn i brødristeren når du er klar.

gresk yogurt

Gresk yoghurt uten sukker lavt fett eller fettfri blandet med frukt er en annen god måte å starte om morgenen. Gresk yoghurt har mer protein og mindre karbohydrater enn tradisjonell yoghurt. Er en & # 8217; utmerket alternativ for personer med diabetes.

Tenk på single-dose yoghurt kjøp for å kontrollere deler. Hvis ferske produkter ikke er praktiske for din livsstil, fyll ut fryseren med frossen frukt. Pass på at du bare velger produkter uten tilsatt sukker og hopper fruktjuice.

Omelett

En omelett er en & # 8217; utmerket valg for frokost, spesielt hvis du spiser i en restaurant. Et stort egg inneholder i det minste 6 gram protein. Når du forbereder din omelett, hopper du over bacon, pølse og ost. I stedet, legg til l & # 8217; avokado og dine favoritt grønnsaker.

Toast eller franske pannekaker

Hvis du vil ha toast eller fransk pannekake mens du er ute på frokost, spør om det kan gjøres med hele brød. Du kan også forberede dem hjemme med dine integrerte alternativer hjemme. Husk bare å se på størrelsen på delen og krydderene. Fullfør din franske toast eller pannekaker med en spiseskje peanøttsmør eller frukt uten sukker tilsatt i stedet for sukkerholdig sirup.

Melkflak

Ricotta er en & # 8217; andre gode muligheter til frokost. Som med yoghurt, kan du legge til frukt eller valnøtter for å skape et mer balansert måltid.

L & # 8217;

Uansett hva du spiser, er det viktig å måle blodsukkeret enten før du spiser det to timer senere for å lære om effekten av mat eller måltid. Hvis morgenfarget blodsukkeret er høyt, kan det skyldes en rekke andre faktorer, som dårlig søvnkvalitet, stress eller # 8217; inntak av utilstrekkelige legemidler.

Men et høyt nivå av blodsukker om morgenen betyr ikke at du skal hoppe over frokost. Det er mange deilige måter å forberede en sunn frokost som vil hjelpe deg med å håndtere blodsukkernivået ditt. Hvis et måltid ikke virker for deg, ha det gøy å utforske andre alternativer.