7 tips for å få mest mulig ut av online terapi under Covid-19 epidemien;

Online terapi kan virke pinlig. Men det er ikke nødvendig.

Del på Pinterest

For noen år siden, lenge før Covid-19 var en uheldig glimt i øynene til CDC, bestemte jeg meg for å bytte fra personterapi til telemedisin.

Å være en person som historisk har slitt seg for å åpne opp til terapeuter, var mitt håp at jeg ville finne det lettere å være sårbart hvis jeg kunne skjule seg bak en skjerm. Det jeg oppdaget er at jeg var i stand til å avsløre mer og derfor forsterket han det terapeutiske forholdet.

Ikke bare forvandlet denne terapeutiske opplevelsen, men det forberedte meg også uvitende for den enorme overgangen til telemedisin som foregår i lys av den nylige Covid-19-epidemien.

Hvis du ønsker å starte Online terapi, eller hvis din terapeut har flyttet sin praktiske til digital for en uforutsigbar fremtid, kan det være en strengere overgang.

Selv om det kan være en god justering, kan online terapi være et ekstraordinært og nyttig støttesystem, spesielt på en tid med krisen.

Så hvordan å gjøre det bedre? Vurder disse 7 forslagene under Telecapy-overgangen.

1. Skjære ut et trygt rom og en forsettlig tid for terapi

En av de mest annonserte fordelene med online terapi er det faktum at du alltid kan gjøre det overalt. Når det er sagt, anbefaler jeg ikke nødvendigvis denne tilnærmingen hvis du kan unngå det.

For det første er distraksjoner aldri det ideelle når du leter etter arbeid og terapi er en streng og vanskelig jobb noen ganger!

Den følelsesmessige terapiens følelsesmessige karakter gjør det enda viktigere å ha litt «8216; av plass og tid til side for å delta i denne prosessen fullt ut i denne prosessen.

Hvis du isolerer deg med en annen person, kan du også be dem om å bruke hodetelefoner eller ta en tur, alt du gjør terapien. Du kan også være kreativ og skape et teppe med taulamper for et mer avslappende og innholdsmiljø.

Uansett hva du bestemmer, sørg for at du prioriterer terapi og gjør det i et miljø som virker tryggere.

2. Forvent litt og forlegenhet All & # 8217;

Uansett hvilken plattform som bruker din terapeut og hvor mye teknologi som er opplevd, vil det fortsatt være en «8217; oppleve forskjellig fra det som personlig, så ikke bekymre deg hvis du ikke ser ut til deg og din terapeut er & # 8220; uerfaren & # 8221;. Synkronisering> umiddelbart.

For eksempel, når min terapeut og jeg brukte meldinger som hovedkommunikasjonsmodus, tjente jeg tid til å bli vant til å ikke motta noe svar.

Det kan være fristende å tro at noen ubehag eller forlegenhet er et tegn på at online terapi ikke virker for deg, men hvis du kan opprettholde en åpen kommunikasjonslinje med terapeuten, kan du bli overrasket over din evne til å tilpasse!

Det er også vanlig & # 8220; Rattract & # 8221; Tapet av person støtte, spesielt hvis du og din terapeut allerede har jobbet offline sammen.

Det er forståelig at det kan være frustrasjon, frykt og tristhet for tapet av denne typen tilkobling. Dette er alle ting du også kan nevne din terapeut.

3. Være fleksibel med størrelsen på terapien din

Noen terapeutiske plattformer bruker en kombinasjon av meldinger, lyd og video, mens andre er en typisk webkamera-økt. Hvis du har muligheter, er det verdt å utforske hvilken kombinasjon av tekst, lyd og video som fungerer best for deg.

For eksempel, hvis du er isolert alene med familien din, kan du stole på meldinger oftest for ikke å bli hørt av noen og har hele tiden som trengs for å skrive det. Eller, hvis du er utmattet fra jobben eksternt og løst en skjerm, registrer en lydmelding kan få deg til å føle deg bedre.

En av fordelene med Telecapy er at du har mange forskjellige verktøy tilgjengelig. Vær åpen for eksperimentering!

4. Dra nytte av de unike delene av telemedisinen

Det er noen ting du kan gjøre med online terapi som du ikke nødvendigvis gjør i person.

For eksempel kan jeg ikke ta med kattene mine til en personterapi-økt, men det var spesielt å presentere min terapeut til mine furrige følgesvenner gjennom webkameraet.

Fordi online terapi er tilgjengelig på en annen måte, er det unike ting du kan gjøre for å integrere det i ditt daglige liv.

Jeg liker å sende til mine terapeutartikler som har runnet meg til å snakke om det senere, sette små daglige sjekker i stedet for bare en gang i uken, og jeg delte Confatitude-oppføringer skrevet på tekst under spesielt stressende perioder.

Bli kreativ med måten du bruker verktøyene til din disposisjon, kan gjøre online terapi mye mer engasjerende.

5. I fravær av kroppssignaler, utøves for å nevne dine følelser mer eksplisitt

Hvis du har vært i personterapi for en PO & # 8216; du kan bli brukt til din terapeut ser på kroppsignalene dine og ansiktsuttrykk og en slags & # 8220; Intuition & # 8221; av din følelsesmessige tilstand.

Evnen til våre terapeuter å lese oss er noe vi kunne gi for gitt mens vi fokuserer på telemedisin.

Det er derfor det kan være veldig nyttig å trene for å utnevne våre følelser og reaksjoner mer eksplisitt.

For eksempel, hvis din terapeut sier noe som treffer en nerve, kan være kraftig å ta en pause og si: «8220; Når du delte dette med meg, følte jeg meg frustrert & # 8221;.

På samme måte kan læring å være mer beskrivende om våre følelser, gi nyttig informasjon til våre terapeuter i arbeidet vi gjør.

I stedet for å si & # 8220; Jeg er sliten & # 8221; Vi kunne si & # 8220; Jeg er tømt / brent & # 8221;. I stedet for å si & # 8220; Jeg føler meg nede på: Jeg kan si: Jeg prøver en blanding av angst og impotens & # 8221;.

Dette er nyttige ferdigheter for selvbevissthet uavhengig, men online terapi er en ideell unnskyldning for å begynne å bøye disse musklene i et trygt miljø.

6. Vær villig til å gi et navn til det du trenger, selv om det ser ut som det ser ut til & # 8220; dumt & # 8221;

Spesielt med Covid-19 betyr en aktiv pandemi at mange av oss, om ikke alle, sliter med å tilfredsstille noen av våre mest grunnleggende menneskelige behov.

Enten å huske å spise og drikke vann hele tiden, for å møte ensomhet eller frykt for deg selv eller for dine kjære, er dette en vanskelig tid å være en & # 8220; voksen & # 8221;.

Å ta vare på oss selv vil være en utfordring.

Du kan bli fristet til å ugyldiggjøre våre svar på Covid-19 som A & # 8220; overdreven reaksjon & # 8221; som kan gjøre oss motvillige til å avsløre eller be om hjelp.

Men din terapeut fungerer hver dag med kunder som uten tvil deler dine følelser og dine kamper. Du er ikke alene.

Hva burde jeg si?

Noen ting som kan være nyttige for å bringe til din terapeut i denne perioden:

  • Vi kan lage en brainstorming på noen måter å hjelpe meg med å holde kontakten med andre mennesker?
  • Jeg fortsetter å glemme å spise. Jeg kan sende en melding Alle’Start av dagen med min matplan for dagen?
  • Jeg tror jeg bare hadde mitt første panikkanfall. Du kan dele noen ressurser på hvordan du skal håndtere det?
  • Jeg kan ikke slutte å tenke på coronavirus. Hva kan jeg gjøre for å omdirigere mine tanker?
  • Tro at min angst om dette er fornuftig, eller det virker uforholdsmessig?
  • Personen som jeg er i karantene påvirker min psykiske helse. Hvordan kan jeg være trygg?

Husk at ingen C’Det er et problem for stort eller for lite å bringe til din terapeut. Det er verdt å snakke om noe for å få innvirkning på deg, selv om noen andre kan virke trivielle.

7. Ikke vær redd for å gi tilbakemelding til din terapeut

Mange terapeuter som bytter til telemedisin er relativt nye, noe som betyr at det nesten sikkert vil bli sobs underveis.

Den samme online-terapien er en nyere utvikling i feltet, og ikke alle leger har tilstrekkelig opplæring om hvordan man kan oversette sitt arbeid i person til en digital plattform.

Jeg forteller ham ikke å undergrave din tro på dem, men heller å minne deg på og oppfordre deg til å være din beste supporter i denne prosessen.

Så hvis en plattform er tungvint å bruke? La ham få vite det! Hvis du finner ut at deres skriftlige meldinger ikke er nyttige, eller at de føler for generiske? Fortell også ham dette.

Mens begge opplevd med online-terapi, er tilbakemelding avgjørende for å forstå hva som fungerer og hva det ikke virker for deg.

Så hvis du kan, hold kommunikasjonen åpen og gjennomsiktig. Du kan til og med bruke litt tid dedikert til hver økt for å diskutere overgangen og hva som har blitt støttet eller ikke.

Online terapi kan være et kraftig verktøy for din mentale helse, spesielt i en så stressende og isolerende periode.

Ikke vær redd for å prøve noe annerledes, vokaliser hva du trenger, og du forventer og vær villig til å møte din terapeut halvveis mens du jobber sammen.

Nå mer enn noensinne, må vi beskytte vår mentale helse. Og for meg? Jeg fant ikke den største allierte i den jobben til min online terapeut.

Sam Dylan Finch er en utgiver, forfatter og digital media strateg i Bay-området i San Francisco. Er leder av redaktøren av psykisk helse og kroniske sykdommer på Healthline. Finn det opp Twitter Og Instagramog finn ut mer om SamdylanFinch.com.