7 ting å vite om 500 kalori dietten

Hypokalor dietter

En 500 kalori diett er en ekstrem form for et svært lavt kalori diett (VLCD). Det tar opp å dramatisk redusere mengden mat du spiser, vanligvis opp til maksimalt 800 kalorier om dagen.

VLCDS bruker måltidsubstitutter som drinker, smoothies og matbarer i stedet for måltider for minst to måltider om dagen. Vlcds er designet for folk som er veldig overvektige og har ikke vært i stand til å gå ned i vekt etter å ha prøvd mange diettplaner.

Denne dietten kan være farlig og krever medisinsk sjekk. Fortsett å lese for å lære mer om risikoen og målene til kostholdet på 500 kalorier.

1. Ikke gjør det alene

En lege vil foreskrive et 500 kalori diett hvis han har bestemt at det er grunnleggende for deg å gå ned i vekt. De gjør det til å evaluere dine generelle helseproblemer mot risiko og potensielle komplikasjoner av en drastisk reduksjon i kalorier.

Hvis legen din ikke har anbefalt en 500 kalori diett, bør du ikke prøve denne dietten. En diett som dette har risiko og forholdsregler knyttet til det. En lege bør sjekke ut under denne dietten.

2. Kosthold 5: 2

Noen mennesker bruker en 500-kalori diett som en del av det intermitterende kostholdet 5: 2 nylig gjort populære. Basert på dette programmet, spis en diett balansert i en middelhavsstil på ca 2000 kalorier i fem dager i uken, og så begrenser du deg til 500 lavkarbohydratkalorier per dag for de to andre dagene. De to dagene med & # 8220; rask & # 8221; de er generelt ikke-påfølgende.

Det er svært få tester til støtte for fordelene med det intermitterende dietten 5: 2 sammenlignet med den daglige kalorireduksjonen.

3. Hvor mange 500 kalorier er?

Du kan ha en & # 8217; Hvor mange ideer (eller så få) er 500 kalorier hvis du vurderer kaloriene til de populære matkaloriene. De USDA Beregn at to håndfulle peanøtter eller et stykke paprika med paprika inneholder ca 250 kalorier. Et eple inneholder mindre enn 80 kalorier, mens to stykker stekt kylling inneholder ca 400 kalorier.

Du kan også vurdere hvor mange kalorier brent på en dag. I følge Harvard Medical School, En person på 185 pounds brenner 72 kalorier bare å sitte på et møte med en & # 8217;.

4. Du trenger fortsatt ernæring

Et av problemene med et 500 kalori diett er at det ikke angir grenser for fett og karbohydrater som forbruket. En del av sjokoladekake og et glass melk legger opp til ca 500 kalorier. Imidlertid nærmer det såkalte måltidet ikke engang deg for å gi deg næringsstoffene du trenger, selv om du bare sitter på et møte.

Uavhengig av antall kalorier, inkluderer en rund-til-allsidig diett frukt og grønnsaker, magert proteiner og integrert frokostblandinger. Å være sunn er mye mer enn et enkelt nummer.

5. Fare for mangler

De store farene som er forbundet med en 500 kalori diett, angår manglene i vitaminer og mineraler. Manglene i vitaminer og mineraler kan føre til mange helseproblemer. Faktisk kan de fleste ikke tilfredsstille sine egne vitaminer og minerals krav hvis du spiser mindre enn 1200 kalorier om dagen.

For eksempel, ifølge Mayo Clinic, Hvis dietten din mangler mineralsink, lokalisert i gresskar og bifffrø, kan du lide av hårtap.

Et lavt jerninntak kan bringe til anemi, mens et lavt kronisk kalsium og vitamin D-inntak kan bringe til osteoporose senere i livet. Hvis du ikke tar nok av vitamin Niacin, ligger i tunfisk og datoer, kan du være i fare for hjerteinfarkt på grunn av at arteriene hindres. Vær alltid oppmerksom på den komplette ernæringsmessige sammensetningen av maten du spiser, ikke bare deres kalorier.

6. Muskel tap

En 500 kalori diett kan også sette deg i fare for muskel tap. Sharon Palmer, RD, dietitian og forfatter av & # 8220; anstrengt-powered for Life & # 8221; Stressing: & # 8220; Når kroppen din har konsumert dine fete reserver, begynner å brenne sunne muskler & # 8221;.

Alle & # 8217; Start, muskel tap kan virke som om du mister mer vekt, men husk at ikke all vekt er negativ. For å holde kroppen din sunn, må du kunne bygge muskler. Et sunt kosthold brenner fett, ikke musklene.

7. Metabolske endringer

En annen helserisiko for å huske på når man vurderer en 500 kalori diett er at stoffskiftet ditt vil endres når du reduserer mengden kalorier du spiser i lang tid. En alvorlig kaloribegrensning i lengre tidsperioder vil føre til en langsommere metabolisme. Dette kan ta deg til å brenne mindre kalorier. Også, når du går ned i vekt, trenger du mindre kalorier for å holde din egen vekt av de som trengs for din opprinnelige vekt.

Dr. Mindy Haar, Ph.D., RD, CDN, New York Institute of Technology School of Health essensions, sier: Mange tror at de kan følge en kortsiktig diett, gå ned i vekt og deretter gå tilbake for å spise som de var før. Men hvis de gjør det, vil de ta vekt til de når sin opprinnelige vekt & # 8220;. Folk mister ofte både fettmasse som magert masse, men hovedsakelig gjenvinne fett, og dette er hvordan dietter kan ende opp med å gjøre oss fett langsiktige.

Ta ut mat

Du bør bare følge et 500 kalori diett under det nære tilsynet med en lege. Selv om du kan gå ned i vekt, er du i fare for underernæring, noe som kan forårsake mange helseproblemer. Et sunt vekttap inkluderer L & # 8217; ansette en rekke næringsstoffer fra ulike matkilder, begrensningen av matdeler og forbruket av flere kalorier enn de du spiser. Attellite til det & # 8217; tilnærming til å ta bort pundene og holde dem unna.