7 stereotyper på & # 039; angst og hvorfor de ikke gjelder for alle

Når vi snakker om angst, er det ingen gyldig beskrivelse for alle hvordan det ser ut eller føles. Men som de pleier å gjøre mennesker, vil selskapet merke det, bestemme på en uoffisiell måte hva det betyr å ha angst og sette opplevelsen i en ren boks.

Vel, hvis du har møtt # 8217; angst, som meg, vet du at jeg ikke gjør det ikke noe nytt eller forutsigbart om det. Din reise med det vil fortsette annerledes og kan være ganske tydelig i forhold til noen andre.

Når de forskjellige erfaringene som hver av oss har med angst, blir anerkjent, blir evnen til hver av oss å gjøre det på den mest nyttige måten for oss blir mye mer tilgjengelig.

Da, som vi gjør det? Identifisere angststereotyper som ikke gjelder for alle og forklare hvorfor disse forskjellene er viktige. La oss se det.

1. Drift fra et traumer

Mens L & # 8217; angst kan utlede fra en traumatisk begivenhet i livet for mange mennesker, det er ikke alltid som dette. Det burde ikke ha skjedd en stor og stygg ting for noen som sliter med angst.

& # 8220; Din angst kan ganske enkelt utløses av # 8217; å ha for mye å gjøre, endre rutine eller til og med se på nyhetene & # 8221;, Grace Suh, En autorisert psykisk konsulent forteller Healthline.

«Årsakene til dette kan ikke være dine tidligere traumatiske hendelser. Det er noe du og din mentale helsepersonell kan oppdage sammen under prosesseringsprosessen for å identifisere grunnen til at du er aktivert. & # 8220;

Personlig, arbeider med en terapeut, tillot meg å grave dypt og oppdage problemer fra fortiden og presentere at de skulle på min angst. Noen ganger er årsaken dypt i historien din, og andre ganger er det resultatet av # 8217; nå. Oppdage de underliggende utløsende faktorene kan gjøre mye for å bedre håndtere din angst.

2. Fred og ro er beroligende

Selv om du alltid kommer bort fra alt, er det alltid en fin lettelse, jeg finner at min angst har en tendens til å stige når jeg er i et rolig område og med treg rytme. På disse stedene har jeg ofte mer tid alene med mine tanker mens jeg føler meg enda mindre produktiv, ikke i stand til å bli så mye i et slikt sakte miljø. Også, jeg kan ofte føle seg isolert eller fanget i rolige områder, blokkert i langsomhet.

Og likevel, i byene, synes hastigheten med hvilke ting som beveger seg i tråd med hastigheten som mine tanker generelt synes å bevege seg.

Dette gir meg følelsen av at min rytme er justert med verden som omgir meg, noe som gir meg en større følelse av letthet. Som et resultat er min angst oftere i sjakk når jeg er i byen i forhold til når jeg besøker små land eller landskap.

3. Utløsere er universelle

«Dine nåværende og tidligere erfaringer er unike, dine oppfatninger er unike, og det er derfor din angst er unik. Det er misforståelser om at IL & # 8217; angst kommer fra vanlige faktorer, spesifikke erfaringer eller frykt, som fobs, frykt for å fly eller frykt for «8217; Height & # 8220; sier suh. Fortellingen av # 8217; angst kan ikke generaliseres, siden utløsningsfaktorene er forskjellige fra person til person & # 8221;.

Utløsere kan være alt, fra en sang til noen som avbryter med deg til en tekstur av et tv-show. Bare fordi noe utløser personlig, betyr dette ikke at det vil ha samme effekt på # 8217; Angst av A & # 8217; annen person og omvendt.

4. De samme tingene vil alltid ta deg

Mens du håndterer din angst og identifiserer hvordan visse utløsere påvirker deg, kan du legge merke til at utløserne endres.

For eksempel var jeg ekstremt engstelig når jeg var alene i en heis. Jeg følte meg umiddelbart fanget og overbevist om at L & # 8217; heis ville stoppe. Så, en dag, la jeg merke til at jeg kom inn i heiser for litt og # 8216; uten denne spenningen rebalanced. Men siden jeg kom inn i nye faser i mitt liv, og jeg hadde flere erfaringer, visse ting som først ikke bry meg, nå gjør de det.

Dette gjøres ofte gjennom skjermen. Dette er en viktig komponent i ERP, eller forebygging av & respons. Tanken er at selv om eksponeringen for utløsende faktorer kan indusere kortsiktig angst, begynner tankene dine sakte å bli vant til det som gjør at du utløser.

Jeg fortsatte å komme inn i heisene til en dag utløseren ikke har forsvunnet. At & # 8217; alarm som alltid spilte i hodet mitt, endelig forstått at han kunne være stille fordi jeg faktisk ikke var i fare.

Mitt forhold til angsten utvikler seg kontinuerlig mens du fortsetter å svinge og veve alt i utviklingen av utviklingen. Selv om dette kan være frustrerende, når jeg kan oppleve ting uten en utløser hvor C & # 8217; de var en gang, det er en virkelig overraskende følelse.

5. Terapien og medisinen vil klare det

Selv om terapi og medisin er begge gode muligheter som skal fulgte i behandlingen av # 8217; angst, er ikke en garantert løsning. For noen mennesker vil terapi hjelpe, annen medisin, noen mennesker begge, og for andre, dessverre, ingen av de to.

«Det er ingen umiddelbare behandlinger eller unike behandlinger for behandling av # 8217; angst. Det er en prosess med utholdenhet og tålmodighet som trenger en analyse og en «8217; tilstrekkelig oppmerksomhet til hensiktsmessig adressere din erfaring og dine særegne oppfatninger & # 8220; sier Suh.

Nøkkelen er å avgjøre hva som fungerer best for deg. Personlig tillater stoffinntaket meg å håndtere min angst, med sporadisk utvinning fortsatt pågår. Også gå til terapi hjelper, men det er ikke alltid en & # 8217; alternativet på grunn av Dell & # 8217; forsikring og overføringer. Ta deg tid til å utforske hvert alternativ, samt coping teknikker, tillater en bedre samliv med angst.

Ting som kan hjelpe L & # 8217; angst i tillegg til terapi og medisin:

  • Jevnlig.
  • Øv dyp pusting.
  • Skriv dine tanker.
  • Endre dietten din.
  • Gjenta en mantra.
  • Engasjert i strekking.
  • Bruk jordingsteknikker.

6. Bare den innadvendte CE L & # 8217; de har

På videregående skole fikk jeg superlative mer loquace i min førsteklasses & # 8211; Og jeg hadde en & # 8217; fryktelig angst og ikke diagnostisert så lenge jeg var på skolen.

Poenget er at ingen C & # 8217; er en type person som lider av angst. Det er en medisinsk tilstand og folk av alle personligheter og bakgrunner tar vare på det. Ja, det kan presentere seg som noen som forblir underdanig og stille, men så er det folk som meg som ofte setter lyd i verden, nesten som om det var mulig å skape en støy som kveles den.

Så neste gang noen prøver å snakke med deg om å være engstelig, ikke svare med en & # 8220; men du er så glitrende!& # 8221; O & # 8220; virkelig, du?& # 8221; Spør dem i stedet for det de trenger, selv om det bare er ett øre for å høre.

7. Gjør deg svak

Selv om det er dager når & # 8217; angst kan virke som om du finner sted & # 8211; Jeg vet at jeg hadde min del & # 8211; Det er ikke en svekkende tilstand.

Faktisk er det takket være min angst at jeg har forfulgt så mange ting jeg ønsket, gjorde ekstra og forberedte skritt for utallige situasjoner.

Også, C & # 8217; er ideen om at å ha angst i utgangspunktet betyr at en person er svak. I virkeligheten er # 8217; angst er en mental tilstand som noen mennesker står overfor og andre, som ethvert annet kroppsproblem.

Ikke c & # 8217; det er ikke noe svakt i å gjenkjenne at det er noe du har, og hvis noe, viser en kraft enda større.

Vender mot # 8217; angst tvinger en person til å bli mer i tråd med seg selv og overvinne de interne testene kontinuerlig. For å gjøre dette er det nødvendig å finne en dyp og kraftig indre kraft som å kontakte igjen og igjen, men ikke svakt.

Sarah Fielding er en registrert forfatter i New York City. Hans skrifter har dukket opp på travle, insider, menns helse, Huffpost, Nylon og Ozy, hvor han tar vare på sosial rettferdighet, psykisk helse, helse, reise, relasjoner, underholdning, mote og mat.