7 måter å roe barnet ditt med ADHD

For å hjelpe din sønn vokse, fremhever positive aspekter. Slik lager du sunne vaner.

Del på Pinterest

Alle barn er forskjellige, og disse forskjellene gjør dem unike og fascinerende. Som foreldre er vårt oppdrag å dyrke disse særegne egenskapene og hjelpe barna våre til å innse alle de tingene de er dedikert til.

For å hjelpe dem til å trives, markerer generelt sine positive aspekter samtidig som de minimerer negative aspekter. Problemene oppstår når vi ser disse betydelige forskjellene som underskudd.

L & # 8217; Et barns hyperaktivitet kan virke negative. Og mens hyperaktivitet og mer Symptomer på oppmerksomhetsunderskuddsforstyrrelser og hyperaktivitet (ADHD) De kan hindre produktiviteten og # 8217, oppmerksomhet, de er en del av det barnet, og hvis de forvaltes, kan de også tillate dem å vokse og blomstre.

Så hva er de beste måtene å roe sønnen din med ADHD og hjelpe deg med å få suksess?

1. Følg instruksjonene

Hvis barnet ditt er diagnostisert med ADHD og behandlingen begynner, som en forelder, er det din oppgave å følge anbefalingene.

Hvis du bestemmer deg for at barnets rusmidler er de beste for begge, er konsistensen grunnleggende. Det er viktig å vite at det er vanskelig å si om barnets behandling fungerer når den går sporadisk. Det er også viktig å kommunisere med legen din dersom du er i tvil om valget av narkotika og bivirkninger.

I løpet av denne tiden er det viktig å se etter andre tjenester som foreldreopplæring, grupper av sosiale ferdigheter og terapi for barnet ditt for å forbedre symptomene.

2. Være konsistent med foreldrene dine

Akkurat som du må være i samsvar med instruksjonene for behandling, må du være konsekvent hjemme. Barn med ADHD lykkes i miljøer som er konsekvente. Dette betyr at hjemme må det være en følelse av struktur og rutine.

Du kan legge merke til at hyperaktiviteten forverres under ustrukturerte perioder og uten tilsyn, kan hyperaktiviteten øke til et overdreven nivå. Bygg en rutine med en viss fleksibilitet, skape mindre mulighet for intensivering av hyperaktiviteten.

Over tid kan en stabil struktur bli sunn praksis. Dette vil gi barnet ditt muligheten til å håndtere din hyperaktivitet. Selv om det ikke er nødvendig å mikro-testen, må en rimelig rekkefølge implementeres.

3. Bryte oppgavene med aktiviteter

Spør en person med ADHD for å stå stille og være stille i en viss periode, det er ufølsomt. Det er bedre å dele aktivitetene som beroliger i blokker for å hjelpe deg med å lykkes.

Hvis barnet ditt kun kan tolerere noen få minutter med oppgaver, be ham om å gjøre så mye som mulig i disse minuttene. Etter jobben kan de ta en pause på tre minutter for å forlenge, hoppe eller gjøre alt de bestemmer deg for å sitte i et par minutter.

Denne tilnærmingen sikrer at deres sittegruppe er produktiv sammenlignet med å bli fylt med overdreven dimensjoner og bevegelser.

4. Danner oppførselen

Forming er en psykologisk metode som brukes i atferdsmessige og kognitive atferdsmessige terapier. Ved å forme, godtar du atferd til sin basislinje og jobber for å bringe små endringer med armeringsbruken.

Hvis jeg ønsket å legge inn formingen i # 8217; forrige eksempel på oppgavene, bør du starte seks minutter, pause, syv minutter, pause, åtte minutter, opp til ferdigstillelsen av oppgavene.

Når barnet ditt når mengden tid som er oppgitt på nivåer av vanlige aktiviteter, gi en belønning. Belønningene kan være hyggelige ord, en klem, små summer eller en «morsom aktivitet senere. Denne prosessen gjør at barnet ditt kan knytte langvarige perioder med ønskede aktivitetsnivåer med positive aspekter. Konsekvent vil tidene strekke seg og flytte.

5. La det agatere

Tillat din sønn å bli rørt mens du er opptatt i A & # 8217; aktivitet som krever mye tålmodighet. Tillat dem å leke med et lite leketøy, et stykke klær eller et fidget-verktøy (som en fidget-kube) kan bidra til å forbedre aktiviteten og konsentrasjonen, samtidig som aktivitetsnivået reduseres samtidig med aktivitetsnivåer.

6. La barnet ditt før du håndterer gode oppgaver

Barnet ditt kunne føles godt hvis han får lov til å brenne overflødig energi i løpet av spillet før han må stå stille i flere minutter.

For eksempel, hvis barnet ditt satt hele dagen og flasket hans energier, fullførte leksene sine så snart han kommer til hjemmet, kanskje ikke være svaret. I stedet finner du noen morsomme og utfordrende aktiviteter fra et fysisk synspunkt å gjøre når de kommer hjem.

Tillat din sønn å spille for Mezz & # 8217; Nå kan det gjøre konsentrasjonen på oppgaver mer effektive og effektive.

7. Hjelpe dem med å trene avslapping

Lær å vite, trene og lære barnets avslappeteknikker kan bidra til å øke bevisstheten og forståelsen av kroppene, følelsene, atferd og hyperaktivitet.

Disse kan inkludere dype pusteøvelser, progressiv muskelavslapping, bevisst meditasjon, visualisering og yoga. Det er også andre avslapningsteknikker der ute!

Å finne den beste tiden å implementere disse ferdighetene vil kreve en PO & # 8216; av eksperimentering, men det vil være verdt det.

NewLifeoutLook Målet er å styrke folk som lever med kronisk psykisk helse og fysisk helse, og oppfordrer dem til å omfavne et positivt perspektiv til tross for deres omstendigheter. Deres artikler er fulle av praktiske tips fra folk som har direkte erfaring med ADHD.