7 Husholdningsartikler for gastritt: Naturlige behandlinger og mer

Beskrivelse

Gastritt er et begrep som refererer til enhver tilstand som inflammer magebelegget. Drikk for alkohol, overdreven bruk av smertestillende midler og bakterier h. Pylori kan forårsake gastritt. Vanlige symptomer er kvalme, oppkast og en følelse av gushing i # 8217; Abdomen.

De fleste som har gastritt, er i stand til å behandle det og finne lettelse for deres symptomer. Det er øyeblikk når gastritt betyr at du må se en lege og lage en behandlingsplan, men det er også måter å behandle gastritt med hjemmemedlemmer.

Fortsett å lese for å finne ut hvordan du håndterer gastritt hjemme.

Husholdningsartikler

1. Anti-inflammatorisk diett

Gastrittet aktiveres når fordøyelsessystemet ditt er satt til testen, og mageforingen er betent. Du kan velge å spise mat som reduserer betennelsen og unngå de som utløser magenforinget irritasjon

Trigger matvarer kan variere fra person til person og holde en mat dagbok i en uke vil hjelpe deg med å identifisere nøyaktig hvilke matvarer gjør din gastritt dele.

Som en generell regel har følgende matvarer en tendens til å være inflammatorisk for slimhinnen som dekker magen:

  • Sterkt behandlet og bevaret mat
  • Høy gluten Food Foods
  • Acid mat, meieriprodukter
  • Mat rik på sukker

Forskning tyder på at de tilsatte brokkoli og friske blåbærene som er tilsatt i kostholdet ditt, kan oppmuntre kroppen til å bekjempe gastritt.

Sekund Saksrapport, Hvis det er potensielle glutenallergier, kan det være å redusere symptomene til et glutenfritt kosthold.

2. Hvitløk ekstrakt

Minst 50 prosent av verdens befolkningen har allerede H. Pylori, den bakterielle stammen som forårsaker gastritt, i fordøyelseskanalen. Når gastritt er forårsaket av H. Pylori, l & # 8217; hvitløk ekstrakt kan hjelpe deg å bli kvitt disse bakteriene. ELLERstudere Vis at hvitløkekstraktforbruk er en effektiv måte å drepe h bakterier på. pylori.

Du kan knuse den rå hvitløk og drikke det abstrakte som følge av teskje, eller du kan kjøpe hvitløkekstraktet som er i flere måneder (A & # 8217; potensielt mer effektivt alternativ).

TIL 2018 Gjennomgang Forskning viste fordeler fra # 8217; hvitløkinntaket, inkludert reduksjon av fordøyelsessystemkreft, men ikke tilstrekkelig bevis for å hevde at hvitløk har redusert bakterier h. pylori.

3. Probiotika

Probiotika kan forbedre fordøyelsen og holde intestinale bevegelser regelmessig. L & # 8217; Forutsetning om et probiotisk supplement vil introdusere gode bakterier i fordøyelseskanalen, som bør stoppe Diffusjonen av H. Pylori og bidrar til å starte helbredelsesprosessen til # 8217; tarmene.

Du kan også spise gjærede matvarer som inneholder probiotika, for eksempel:

  • Kimchi
  • Kombucha
  • Sauerkraut
  • yoghurt
  • kefir

4. Grønn te med manuka honning

Drikke grønn te med rå honning har forskjellige potensielle fordeler for gastritt helbredelse. Drikke varmt vann kan berolige fordøyelseskanalen og lette fordøyelsen av magen.

en studere viste en betydelig forskjell hos personer med gastritt som drakk te med honning bare en gang i uken. Manuka honning har også vist seg å ha antibakterielle egenskaper som effektivt holder under kontroll l & # 8217;. Pylori.

5. Essensielle oljer

Noen essensielle oljer Det har blitt funnet Å ha en effekt på overdreven H-vekst. pylori. Oljene avledet fra Citronella og av Verbena Odorosa spesielt de har blitt studert og har oppstått en positiv effekt på musens motstand til kolonisering av H. Pylori i laboratorietester.

De fleste essensielle oljer blir ikke testet av US Food and Drug Administration (FDA) for konsum, så vær forsiktig når du bruker dette middelet. Essensielle oljer må inhaleres med en diffusor eller blandet i en vektorolje og påføres huden.

Essensielle oljer er ikke ment å bli konsumert, noen er giftige.

6. Mindre måltider

Symptomene på gastritt forverres ikke bare av det du spiser; de er også forverret av hvordan man skal spise. Når du har gastritt, er det viktig å gjøre fordøyelsesprosessen så enkelt som mulig for magen og # 8217; tarmene.

Når du spiser et rikelig måltid, er fordøyelsessekventen din under stress for å konvertere all den maten til energi og avfall. Det er derfor å spise mindre måltider i løpet av dagen i stedet for å laste på karbohydrater og kalorier to eller tre ganger om dagen, kan lindre gastrittsymptomer.

7. Endringer i livsstilen

Gastritt er en risikofaktor for utviklingen av magekreft, så vær spesielt oppmerksom på dine livsstilsvalg er viktig hvis du er den ene.

Miste vekt om nødvendig. Eliminer røyk og # 8217; Alkohol bør forbedre gastritts symptomer. Unngå å bruke overskala smertestillende stoffer, som L & # 8217; ibuprofen og # 8217; fordi de kan skade magebelegget over tid.

Når du skal se legen din

Det er symptomer på gastritt du aldri bør ignorere eller forsøke å håndtere hjemme langsiktig. Hvis du har en gastritt for eksacerbasjon som varer mer enn en uke, eller hvis blodkasting eller du har blod i avføringen, bør du ringe legen din og konsultere en lege umiddelbart.

Ta bort

Finn ut hva årsakene til gastritt kan være nøkkelen til å finne ut de beste måtene å behandle det på. Gastritt kan blåse og redusere etter å ha spist rike matvarer, drikk en natt eller ta for mye aspirin.

Det kan også være en kronisk tilstand og en forløper for mer alvorlige medisinske forhold. Det vedtar tiltak for å håndtere hjemme gastritt symptomer og sørg for at du kontakter en lege dersom symptomene ikke forsvinner med hjemmebehandling.