7 forslag til å møte frykten for coronavirus mens du er kronisk syk

Del på Pinterest

For mange av oss som bor med kroniske sykdommer og andre eksisterende helsemessige forhold, tilbyr begynnelsen på Covid-19 en unik serie utfordringer.

Alle som har et kompromittert immunsystem, vurderes offisielt en gruppe i fare, og den sosiale fjerningen skaper mindre kontakt med omverdenen.

Dette kan gi opp en blanding av følelser & # 8211; Fra # 8217; Angst å ønske å holde kroppen vår trygg fra dette nye viruset, for å frykte hva som kan skje hvis vi kontrakter det.

Mens du gjør ditt beste for å styre denne tidsperioden med forsiktighet, er det også viktig å bruke tid til å roe nervesystemet ditt og ta vare på ditt mentale velvære.

Her er noen forslag til å håndtere frykt og andre vanskelige følelser som kan oppstå mens de seiler i livet under en pandemi.

1. Kontakt lege

Hvis du er nysgjerrig på å vite hvilke forholdsregler du bør ta, som du kan forberede deg på en potensiell langsiktig isolasjon eller hvor trygg det er å ha sosiale kontakter akkurat nå, ta kontakt med din grunnleggende lege eller spesialist. Vil kunne svare på bestemte spørsmål som er spesifikke for deg og dine helsemessige forhold.

Å snakke med legen din er spesielt nyttig hvis du tar medisiner knyttet til tilstanden din, da de kan råde deg til å fylle opp, legge til kosttilskudd eller til og med suspendere visse stoffer avhengig av hvordan de påvirker immunforsvaret ditt.

Vær forsiktig så du ikke la spekulasjonene og hypotesene til andre (eller din) erstatte L & # 8217; å skaffe en personlig medisinsk guide fra teamet ditt.

2. Snu & # 8217; en l & # 8217; andre

Vi er ikke ment å reise alene gjennom livet, men den generelle anbefalingen for sikkerhet på dette tidspunktet er å skille oss fra hverandre, spesielt hvis vi er en del av en befolkning i fare. Dette kan virke isolerende og skummelt.

Når vi går gjennom noe vanskelig, er det siste vi trenger å føle seg alene. Så husk at det er mange måter å holde kontakten uten å være i samme rom.

Kontakt venner via sosiale medier, telefon, tekstmeldinger og videochat. Kontakt samfunnet med kroniske sykdommer gjennom nettgrupper, Hashtag Instagram og Twitter og Spesifikk tilstand applikasjoner.

Det er viktig å koble sammen med våre lokalsamfunn under denne delte utfordringen.

Snakker praktisk talt med folket i det du føler, de spørsmålene du har, om hva som skremmer deg mer og til og med små trivielle eller morsomme ting som skjer i løpet av dagen.

Ikke bare kan du tillate at samfunnet ditt er der for deg, men du kan også gi dem støtte. Å være D & # 8217; hjelp til andre er en av de beste måtene å føle seg tilkoblet og nyttig på en tid som dette.

3. Godta som du føler

Mens noen føler seg dype frykt og angst i løpet av denne pandemien, føler andre nummen og uovervåket, som om de egentlig ikke skjedde.

De fleste av oss faller et sted i spekteret mellom disse to statene.

I løpet av en uke, en dag eller til og med en & # 8217; Nå kan dine følelser på denne situasjonen endres fra frykt for å roe og gå tilbake til bekymring. Vet det C & # 8217; det er å bli forventet.

Vi gjør alle vårt beste for Beskytte oss. Dette kan manifestere seg som frykt eller som en løsrivelse.

Tenk på & # 8220; verste scenarier & # 8221; Det er en hjernefunksjon som beskytter kroppen din mot skader. Påminn deg selv om at Panic ikke hjelper & # 8221; Det er også en hjernefunksjon som prøver å beskytte deg mot # 8217; bli overveldet av følelser.

Begge disse tilnærmingene gir mening, og selv om det ikke virker, er fornuftig også ditt endrede følelsesmessige svar på utbruddet.

Så vær forsiktig med deg selv og husk at det er godt å prøve hva du prøver.

4. Koble til en terapeut

C & # 8217; Det er en nylig vignett på terapi som utgjør klokt hvordan den terapeutiske prosessen fungerer. Viser en kunde som sitter på sofaen med en tankeboble full av flerfarget og sammenflettet tråd, og hennes terapeut som hjelper henne med å organisere det tangle i tre separate baller.

Terapi er en måte for oss å gi mening om hva som skjer rundt oss og # 8211; Og i USA & # 8211; Mens vi klarer oppturer og nedturer i livet.

Mens du utforsk dagene og ukene som kommer, kontakt en terapeut om hva du går gjennom, hva som synes deg overveldende, hva er dine forhåpninger og hvordan du kan roe deg, kan være veldig nyttig.

I perioder av frykt kan det være fint å føle at du har noen i hjørnet ditt utelukkende dedikert til ditt mentale og følelsesmessige velvære.

Å finne en terapeut som praktiserer videobehandling kan være spesielt nyttig i løpet av denne tiden, da det vil tillate deg å få kvalitetsstøtte fra ditt hjem uten å måtte reise.

5. Fortsett

For mange av oss i samfunnet av kroniske sykdommer, er vanlig fysisk bevegelse en viktig del av vår omsorg. På en tid da treningsstudioer og treningsrom er stengt, kan det være vanskelig å holde rutinen.

Når vi bruker mye tid hjemme, betyr det at vi fortsatt må være mer flittige i å flytte kroppene våre med vilje. Dette, spesielt i stressperioder, har en fantastisk innvirkning på vår fysiske og følelsesmessige velvære.

Når det er mulig, ta en tur til den åpne eller tilbringe noen få minutter i sollyset. Dette kan inkludere å gå ut og sette føttene i # 8217; gress eller på fortauet, ta en tur rundt & # 8217; isolert eller til og med en liten reise på et favorittsted i naturen der det er lett å holde avstandene fra andre.

Hvis du må være hjemme, slå på en PO & # 8216; av musikk og organiserer en personlig dansefest, finn en yoga leksjon på stolen eller en annen video av bevegelse guidet online eller fortsetter øvelsene som er foreskrevet av din fysioterapeut eller medisinske team.

6. Ta ansvar l & # 8217; stressende sensorial inngang

Det er vanskelig å slå på fjernsynet eller se på våre telefoner uten nye Covid-19 oppdateringer Blinker på våre skjermer.

En konstant stimulering som dette kan aktivere nervesystemet ditt og holde deg i en mer intens følelsesmessig tilstand. For mange av oss med helseproblemer, forverrer stress ikke våre symptomer.

Prøv å administrere multimedieinngangen ved å dekke en begrenset tid i løpet av dagen for å oppdatere deg på nyheten. Hvis de sosiale medier kontoen du følger, får du deg til å føle deg engstelig eller sint, husk at det er ok, slutte å følge dem eller ta en pause fra fôret fra tid til annen.

På samme måte kan du vurdere å begrense andre stimuli som koffein, suspensjonsfilmer og mellommenneskelige interaksjoner som induserer stress, noe som kan bidra til din generelle følelse av velvære.

Merk hva som fungerer for deg og hva som ikke, og du forsettlig begrenser disse faktorene som øker din angst.

7. Bryr deg om miljøet ditt

Omgitt av lyder, lukt, interaksjoner og ressurser som gjør at du føler deg bra.

Nå er det en god tid å slå på din favorittkomedie, lage informasjonskapsler, lytte til en podcast du liker, ta kontakt med dine kjære, ta et varmt bad, les en bok du elsker eller aktivere en spilleliste som beroliger deg.

Disse forsettlige endringene i ditt miljø og i dine aktiviteter kan virke små, men i løpet av en periode som kan virke kaotisk, kan de gjøre en forskjell.

Legg merke til hva du liker, hva som hjelper deg med å koble til din vitalitet, hva som gjør at du ler og hva hjelper deg med å slappe av & # 8211; Og gjør mer. Ditt nervesystem vil takke deg.

Vi gjør det sammen

At du prøver gode følelser, små følelser eller ingen, vet at du gjør ditt beste for å surfe på en vanskelig tid i vår verden.

Hver dag kan det virke forskjellig fra & # 8217 sist, og det er greit. Vær forsiktig med deg selv, kontakt med ressurser og nyttige mennesker og hold kontakten med samfunnet ditt mens vi beveger oss sammen.

Lauren Selfridge er et ekteskap og familie terapeut autorisert i California, som jobber online med folk som lever med kroniske sykdommer og med par. Gjennomfører podcasten på Intervju & # 8220;Dette er ikke det jeg bestilte, & # 8220; fokusert på oppriktige samliv med kroniske sykdommer og helseproblemer. Lauren sameksisterte med gjentakende multippel sklerose remittent i over 5 år og levde sin del av gledelige og stimulerende øyeblikk underveis. Du kan lære mer om Laurens arbeid her, eller Følg deg Og hans Podcast på Instagram.