7 følelsesmessige stress symptomer: hva de er og hva du kan gjøre

Beskrivelse

Stress, definert som følelsesmessig spenning eller mental spenning, er altfor vanlig i en følelse for mange av oss.

Sekund American Psychological Association (APA), Det gjennomsnittlige stressnivået for voksne i USA i 2015 var 5.1 på en skala fra 1 til 10.

For stress kan produsere både fysiske og følelsesmessige symptomer.

Vi gir en’se på noen av de følelsesmessige tegnene på stress og hva du kan gjøre for å redusere dem og administrere dem.

1. Depresjon

De Angst og depresjonsforening av Amerika (Adaa) Definerer depresjon som en sykdom der en person opplever et seriøst og vedvarende humør.

Forskning tyder på en sammenheng mellom høye nivåer av stress og L’start av depresjon.

en studere av over 800 kvinner studerte forbindelsen mellom ulike typer stress og stor depresjon.

Under studien har forskere oppdaget at både kroniske og akutte stresshendelser har bidratt til en større forekomst av depresjon hos kvinner.

En annen observasjonsstudie Han undersøkte stressnivåene i befolkningen i arbeideralderen. Stressnivåer og generelle symptomer på deltakerne ble målt. Depresjon var mer vanlig hos personer som rapporterte høyere stressnivåer.

Behandling

  • Kontakt en psykisk helsepersonell.
  • Både psykoterapi og narkotika kan være Effektiv Behandlinger.
  • Selv støttegrupper, bevisste teknikker og den fysiske øvelsen kan hjelpe.

2. Angst

L’Angst er forskjellig fra depresjon. Det er preget av følelser av overveldende terror, i stedet for bare følelser av tristhet.

Men som depresjon har studier antydet at stress kan kobles til # 8217; angst og forstyrrelser i D’angst.

I en studere, Forskere har studert effekten av stressnivåer hjemme og arbeid på nivåene av angst og depresjon. De har oppdaget at folk som har opplevd høye nivåer av arbeidsstress, var mer sannsynlig å ha flere symptomer på angst og depresjon.

Behandling

  • Kontakt en psykisk helsepersonell.
  • Behandlingsalternativer inkludere psykoterapi og narkotika.
  • Alternativ og komplementære behandlinger er tilgjengelige for de som foretrekker en naturlig tilnærming.

3. Irritabilitet

Irritabilitet og sinne kan bli vanlige egenskaper i stressede mennesker.

I en studere, Høyere nivåer av raseri var forbundet med både mentalt stress og muligheten for et hjerteinfarkt relatert til stress.

En annen studere Han studerte forholdet mellom sinne, depresjon og stressnivå i depotene. Forskere fant A’Association mellom kronisk stress relatert til omsorg og rase nivåer.

Behandling

  • En rekke av Strategier kan hjelpe deg med å holde rabiesnivåene under kontroll. Avslappingsteknikker, feilsøking og kommunikasjon er alle gode metoder for å hjelpe Brake sinne.
  • Anger Management Techniques kan bidra til å redusere stress i situasjoner som normalt ville forlate deg frustrert, spent eller sint.

4. Lavt seksuell lyst

I noen mennesker kan for stress ha en negativ innvirkning på seksuell lyst og ønsket om å være intimt.

TIL studere Publisert i 2014 bemerket at kroniske stressnivåer har hatt en negativ innvirkning på # 8217; seksuell spenning. Forskning har antydet at både høye nivåer av kortisol og større mulighet for å bli distrahert har ført til lavere spenningsnivåer.

Mye av forskningen om stress og lav libido involverer kvinner, men kan sikkert også påvirke mennene. En Animal studie viste at sosialt stress under L’ungdomsåren påvirket mannlig hamster seksuell appetitt under voksen alder.

Behandling

  • Redusere stress kan bidra til å gjenopprette seksuell lyst og forbedre libido.
  • Selvhjelp, avslapningsteknikker og L’trening er noen måter å øke selvtilliten.
  • Forbedring av kommunikasjonen med en seksuell partner kan forbedre intimiteten og gjenopprette positive følelser mot sex.

5. Minne og konsentrasjonsproblemer

Hvis du skjønner at du har problemer med konsentrasjon og minne, kan stress være en del av problemet.

An Animal studie De har oppdaget at ungdomsrotter utsatt for akutt stress har hatt flere problemer med minneytelsen enn deres ikke-stressede kolleger.

En annen å gjennomgå Han studerte stressresponsbanene i hjernen og deres effekt på langsiktig minne. Forskere har oppdaget at noen hormoner som følger en stressende eller traumatisk hendelse, kan ha muligheten til å endre minnet.

Behandling

  • variert Livsstilsendringer kan bidra til å forbedre minnet.
  • Opprettholde et sunt kosthold og hold kroppen og tankene aktive kan holde deg konsentrere.
  • Unngå aktiviteter som drikking og røyking kan bidra til å holde hjernen sunt.

6. Kompulsiv oppførsel

C’En sammenheng mellom stress og avhengighetsadferd har lenge vært.

en papir Utvidet L’ide om at stressrelaterte endringer i hjernen kan spille en rolle i utviklingen av avhengighet. Ifølge forskere kan kronisk stress endre hjernens fysiske natur for å fremme atferd som skaper vane og avhengighet.

En annen studere har også oppdaget at i noen mennesker kan genetiske variasjoner spille en ytterligere rolle i stressrespons og avhengighetssårbarhet.

Behandling

  • Sunn livsvaner kan bidra til å redusere problematisk og tvangsmessig oppførsel. For mer alvorlige tvangsmessige atferd, kan det være nødvendig med profesjonell hjelp.
  • De Nasjonalt institutt på narkotikamisbruk Den har ressurser for å starte banen til utvinning. Disse inkluderer tips om livsstil for å håndtere stress.

7. Endringer i # 8217; humør

De mange følelsesmessige effektene av stress kan få deg til å føle deg som å oppleve sjokk d’humør.

en studere Siden 2014 har han undersøkt rollen som ulike typer stresstester på fysiologi, humør og kognisjon. Forskning har vist at både sosiale og fysiske stressfaktorer kan ha stor innvirkning på følelsesmessig velvære og # 8217; humør.

Med de mange andre følelsesmessige stressskiltene, er det lett å se hvor mye stress kan ha en’påvirke ditt generelle humør.

Behandling

Det er mange måter å forbedre humøret ditt, for eksempel:

  • redusere stress
  • Nyt
  • Feire med venner
  • Bevissthetsteknikker

For overheng d’mer alvorlig humør som ikke ser ut til å forlate, ta kontakt med en mental helse profesjonell for å be om hjelp.

Måter å håndtere og redusere stress på

Reduksjonen av følelsesmessige symptomer på stress begynner med reduksjon av stresskilder i livet ditt.

De American Stress Institute Forklar at selv om det finnes en rekke teknikker for å redusere stress, finn de som fungerer for deg, er viktig.

  • Fysiske aktiviteter som løp, jogging og aerobic er en fin måte å fysisk lindre stress og spenning.
  • Avslappende fysiske aktiviteter som yoga eller tai som kan hjelpe deg med å jobbe kroppen mens du slapper av sinnet. Prøv disse yoga posisjonene for å lindre stress.
  • Bevissthetsteknikker som meditasjon kan styrke dine følelsesmessige stressresponser.
  • Reduser stress i forskjellige områder av livet ditt, når det er mulig, kan bidra til å redusere eksponeringen mot kroniske stressfaktorer.
  • Mobilappene kan roe deg og tilby guidede samtaler for å hjelpe deg med å håndtere stress og # 8217; angst.

Hva er perspektivet?

Finne stressreduksjonsteknikker som fungerer for deg er et viktig skritt for å redusere følelsesmessige stress symptomer.

Over tid kan du oppleve at din bestemmelse mot stress blir sterkere og symptomene dine forbedres.

Men hvis du skjønner at du fortsatt sliter med å håndtere de følelsesmessige aspektene av daglig eller kronisk stress, kan det være bedre å kontakte en psykisk helsepersonell.

Husk at stress også kan få negative effekter på din fysiske helse. Det er viktig å få hjelp til å holde seg i din beste form, både følelsesmessig og fysisk.