6 urter og naturlige kosttilskudd for depresjon

Vi inkluderer produkter som vi tror på våre lesere. Hvis du kjøper lenker på denne siden, kan vi tjene en liten kommisjon. Her er vår prosess.

Alternative rettsmidler for depresjon

US Food and Drug Administration (FDA) godkjente en serie medisiner for behandling av depresjon. Hvis du lever med depresjon, men velger å ikke ta en av disse stoffene, har du fortsatt andre alternativer. Noen mennesker søker urter og naturlige rettsmidler for å finne lettelse fra deres symptomer.

Mange av disse rettsmidler har blitt brukt i medisin i århundrer som populære og alternative behandlinger. I dag markedsføres mange urter som Dell & # 8217 stimulatorer; humør for folk som prøver kroniske følelser av tristhet eller fortvilelse.

Studier prøvde å overvåke urtefordeler for behandling av depresjon. Her er flere urter som kan hjelpe deg med å avsløre humøret ditt når du lider av mild til moderat depresjon.

1. San Giovanni gress

L & # 8217; San Giovanni Gress er en plante som stammer fra Europa, Dell & # 8217; Vest-Afrika;. Europeerne tar vanligvis San Giovanni gresset som en måte å behandle depresjon, men FDA har ikke godkjent gresset for å behandle denne tilstanden.

L & # 8217; San Giovannis gress har vært forbundet med mengden serotonin i kroppen. Serotonin er et kjemikalie med velvære i hjernen der deprimerte mennesker ofte er korte av. Flere antidepressiva virker ved å øke mengden serotonin i hjernen.

Sekund Nasjonale institutter av helse (NIH), L & # 8217; St. Johns gress kan hjelpe de mest milde former for depresjon, selv om dets effekter ikke er definitivt demonstrert i begge tilfeller. EN 2008 anmeldelse av 29 studier på St. Johns gress fant at anlegget var like effektivt for behandling av mild til moderat deigen av antidepressiva, men har forårsaket mindre bivirkninger. D & # 8217; andre deler, NIH & # 8217; s Nasjonalt senter for komplementær og integrert helse Han sponset to separate studier funnet at han ikke var bedre enn en placebo for behandling av depresjon.

Det er viktig å merke seg at San Giovanni gresset er kjent for å samhandle med mange stoffer. Dette gjelder spesielt for blodfluidisering, prevensjonspiller og kjemoterapeutiske stoffer. Alltid sjekke med legen din før du tar dette gresset.

Kjøp San Giovanni’s Grass Supplements Online.

2. Omega-3 fettsyrer

Omega-3 fettsyrer er en type sunt fett som ligger i fisk som laks, ørret og sardiner. De er tilgjengelige i form av et supplement og kalles noen ganger fiskeoljekapsler. I følge Mayo Clinic, Forskere fant at folk som har lave nivåer av to hjernekjemikalier som er tilstede i fiskeolje kosttilskudd, kan være mer utsatt for depresjon. Den er ideell for å få et høyere forhold mellom DHA og EPA, som begge typer omega-3 fettsyrer.

I tillegg til å ta fiskeolje kosttilskudd for å oppnå omega-3 fettsyrer, kan du også øke mengden fisk du spiser. Å spise fisk tre ganger i uken kan øke omega-3 fettsyrene uten l & # 8217; kosttilskudd hjelpemiddel.

Husk at noen fisk kan ha høye nivåer av kvikksølv. Disse inkluderer Sverdfiskbiter, Tile Fish, Royal Makrell og Shark. Unngå dem til fordel for fisk med lavere nivåer av kvikksølv, som tunfisk i lysboks, laks, ørret D & # 8217; ferskvann og sardiner.

Kjøp Omega-3 Supplements Online.

3. Saffron

Saffronen er et krydder avledet fra en tørket del av en krokus, en blomst i Iris-familien. Ifølge en studie i Alternativ revisjonsmedisin, Tar saffronens stigning (L & # 8217; ekstreme av carpelet, eller stammen som ligner en pinne, i blomsten) har vist seg å være effektiv i behandlingen av mild til moderat depresjon.

Kjøp Saffron Online.

4. Sam

Sam-e er forkortelsen av S-adenosilmetri. Dette tillegget er utformet for å fungere som en syntetisk form for naturlige kjemiske stoffer som stimulerer kroppsstemningen. I følge Mayo Clinic, Sam-E regnes som et supplement i USA & # 8211; FDA anser det ikke et stoff.

Du bør ikke ta sam og sammen med antidepressiva. Du bør også være oppmerksom på at Sam-E kan forårsake helseeffekter som magesykdommer og forstoppelse hvis du tar for mye.

Kjøp SAM-E Supplements Online.

5. Folat

Det kan være en forbindelse Mellom lave nivåer av folsyre (den syntetiske form av folatet) og depresjon. L & # 8217; Rekruttering av 500 mikrogram folsyre var forbundet med forbedringen av # 8217; effektiviteten av andre antidepressiva medisiner.

En måte å øke folatnivået på er å konsumere folatrik mat daglig. Disse inkluderer bønner, linser, fortified frokostblandinger, mørkegrønne grønne grønnsaker, solsikke- og avokadofrø.

Kjøp Folat Supplements Online.

6. Sink

Zink er en næringsrik bundet til mentale funksjoner som L & # 8217; læring og oppførsel. Lavt nivå av sink i blodet er forbundet med depresjon, ifølge A & # 8217; analyse i Biologisk psykiatri.

Sekund NeuroSciences Nutritional, L & # 8217; Daglig inntak av et 25 milligram sink supplement i 12 uker kan bidra til å redusere depresjonssymptomer. L & # 8217; Forutsetning om sinktilskudd kan også øke mengden av omega-3 fettsyrer tilgjengelig i kroppen.

Kjøp sinktilskudd på nettet.

Urter har ennå ikke vist seg å lindre depresjon

Naturlige matbutikker kan markedsføre urter og kosttilskudd som i stand til å behandle depresjon. Men ifølge en anmeldelse publisert i Bjpsych fremskritt, Mange av disse behandlingene har ikke vist seg å være effektive i behandlingen av depresjon. Disse inkluderer følgende urter:

  • Crataegus Oxyacantha (Biancospino)
  • Californica Eschscholzia (California Poppy)
  • Ginkgo biloba
  • Lavandula Angustifolia (lavendel)
  • Recuted MatriMaria (kamille)
  • Melissa officinalis (sitronbalsam)
  • Passiflora legemliggjort (maypop, eller passiflora lilla)
  • Piper Methysticum (Kava)
  • Valeriana officinalis (Valeriana)

Hvis du velger å bruke disse eller andre urter, må du alltid konsultere legen din før du sørger for at de ikke samhandler med stoffene du kan ta.

Legg også merke til at urter og kosttilskudd ikke overvåkes av FDA, så det kan være bekymringer om renhet eller kvalitet. Kjøp alltid fra en pålitelig kilde.

Snakk med legen din

Selv om noen urter og kosttilskudd viser lovende resultater i behandlingen av depresjon, er de ikke en pålitelig eller pålitelig alternativ når en alvorlig depresjon oppstår. Ikke stole på kosttilskudd for å overvinne symptomene på alvorlig depresjon. Depresjon kan være en alvorlig sykdom. Samarbeide med legen din for å finne en behandlingsplan som fungerer for deg.