6 tips for å leve bedre med kronisk forstoppelse

Ingen sa at levende med kronisk forstoppelse ville vært lett, men det er håndterlig. Gi en titt på disse forslagene og begynn å føle deg bedre.

1. Forvandler øvelsen i en sosial aktivitet i A & # 8217

L & # 8217; Regular trening kan bidra til å normalisere tarmaktiviteten ved å øke muskulær aktiviteten i # 8217; tarmene. Så hvorfor ikke slå # 8217; trening i en sosial begivenhet? L & # 8217; Øvelse kan også redusere stress og hjelpe deg med å sove bedre, og dermed forbedre kvaliteten på livet ditt.

Du kan delta i en gymnastikkleksjon med noen venner eller prøve å få nye venner i det lokale treningsstudioet. Det finnes utallige alternativer når det gjelder fysiske aktiviteter og må ikke være høy intensitet. Ta med gym følgesvenn til et yogakurs, svømming, dans eller sykling i treningsstudioet ditt eller bli med i et lokalt sports mesterskap. L & # 8217; Vandring er en annen flott måte å trene på, nyte naturen og til og med tilbringe tid med venner.

Hvis du har liten tid, evaluer muligheten for å skape en walking club på jobben. Kjører en gruppe kolleger for å ta en 20-minutters spasertur i lunsjpause. Hvis du og dine kolleger sitter hele dagen på pulten, er du sannsynlig at du alle vil ha nytte av & # 8217 ekstra fysisk aktivitet.

2. Ta med mat til arrangementer

Det kan være vanskelig å holde seg til en diett rik på fibre når du er omgitt av alle pizza, stekte matvarer og snacks ofte servert under sosiale arrangementer. For å unngå en PO & # 8216; av fristelser, ta med snacks rik på fiber, som valnøtter og friske frukter, på ferien. Hvis du deltar i en grill, for eksempel, dør av ferske grønnsaker å kaste på grillen sammen med en pakke med integrerte smørbrød. Til de fleste, uansett at du spiser hvetebrød i stedet for hvitt brød, slik at du kan holde deg i tråd med dietten din rik på fiber uten å ødelegge planene dine.

3. Dør med deg en flaske d & # 8217; vann hvor du enn går

L & # 8217; Vann er viktig for å ha en sunn tarmbevegelse. Og hvis du tar et fibertilskudd, er det enda viktigere å drikke nok vann, slik at du ikke forverrer forstoppelsen. Hvis du ikke allerede gjør det, investerer du i en stor flaske D & # 8217; vann lett å bære med deg. Vurder å kjøpe en i en strålende farge eller fest til posen eller treningsvesen, så det er vanskelig å glemme det når du går tom for døren.

4. Redusere stress

Sosiale møter kan være stressende for deg når du lider av forstoppelse. Og stress kan faktisk forringe symptomene på forstoppelse.

For å redusere stress, kan du prøve ulike tilnærminger: fra meditasjon, yoga og pusteøvelser, rådgivning, massasje og alle «8217; selvhypnose. På telefonen er det mange apper å veilede deg på reisen din til avslapning og stressreduksjon. Bruk disse teknikkene før du går ut for å virkelig nyte øyeblikket med venner.

5. Stol på med vennene dine

De fleste som lider av kronisk forstoppelse gjemmer sine problemer og retrett fra vennene sine for ren forlegenhet. Dette er ikke en måte å leve på. Hvis du kan, snakk med noen intime og kjente venner av dine symptomer. Alle & # 8217; Start kan være vanskelig for dem å forstå at symptomene dine ikke kan løses bare med en PO & # 8216; av plommejuice, men til slutt vil de lære å empati med situasjonen din. La oss innrømme det: Vi har alle problemer med badet på et tidspunkt i våre liv.

Vennene dine vet at dine forstoppelsesproblemer ikke er en refleksjon av deg som en person. Omgir deg med positive og solidaritetsfolk, slik at du ikke føler behov for å hoppe over sosiale arrangementer på grunn av din tilstand. Hvis du finner for vanskelig å snakke med vennene dine og din familie av dine forstoppelsesproblemer, kan Internett hjelpe deg. Vurder L & # 8217; Mulighet for å bli med i en CIC Online Support Group.

6. Etablere en rutine

Stadig endring av livsvaner kan ha stor innvirkning på kroppens evne til å ha en vanlig tarmbevegelse. Spise sporadisk, reiser ofte og ikke nok søvn kan endre kroppens naturlige rytme. Etablere en god rutine kan gjøre en stor forskjell når det gjelder programmer sosiale arrangementer i din utfordrende dag. Det kan hende du finner at livet ditt er mye mindre stressende når du skaper sunne vaner, og du er mer i stand til å planlegge sosiale aktiviteter.

Her er noen forslag til å etablere en rutine:

  • Spise måltider mer eller mindre på samme tid hver dag.
  • Planlegg en uavbrutt tid hver dag for å bruke på badet, helst umiddelbart etter frokost hver morgen. Og aldri ignorere ønsket om å ha en tarmbevegelse.
  • Gå og sov på samme tid hver kveld og våknet på samme tid hver dag. Prøv å sove minst åtte timer hver natt.
  • Drikk et glass D & # 8217; vann umiddelbart etter å ha våknet opp.

L & # 8217;

Mens smerten og frustrasjonen forbundet med kronisk forstoppelse virkelig kan ta en brems på dagen din, er det handlinger du kan forplikte deg til å nyte sosiale arrangementer og holde tankene vekk fra symptomene i det minste for en PO & # 8216;. Tren med venner, hold deg til en daglig rutine og planlegge rike fibermåltider, samt finne måter å redusere stress på, gi deg den beste sjansen for et normalt sosialt liv. Finn noen venner eller familie som å confide kan også gjøre mye når det gjelder å håndtere symptomer.