6 skjulte vaner som har personer med depresjon

Vi har alle vaner som vi pleier å gjøre hver dag, og noen av disse aktivitetene har mer mening enn andre. Her er seks vaner jeg gjør når jeg er deprimert.

1. Ønsker ikke å forlate hjemmet

Noen deprimerte mennesker kan bli tvunget hjemme i uker eller mer. Det er mange grunner til dette, avhengig av hvem du spør. For noen er det hat for seg selv. For andre, overveldende tretthet. Depresjon har denne kraften til å rive av ikke bare din vilje, men også din fysiske evne til å forlate hjemmet.

L’energi som trengs for å handle er utenfor rekkevidde. Frykten for at hver person du møter, hater du er ekte. Denne syklusen for å tenke på usikkerhet skaper et miljø der det nesten er umulig å forlate hoveddøren.

2. Alltid føler deg skyldig

Skyld er en helt normal følelse. Hvis du gjør noe du pante, vil skylden følge. Problemet med depresjon er imidlertid at det kan forårsake skyldige sanser over noe eller alt.

Følelsen av skyld er faktisk et symptom på depresjon, og det er derfor når jeg føler depresjon, føler jeg at du antar at de ondskapene i verden. For eksempel kan deprimerte mennesker føle seg skyldig for ikke å kunne hjelpe folk med å ofre for en naturkatastrofe, og dette, i sin tur, får dem til å føle seg ubrukelig.

Åpenbart, føler deg skyldig for ting nærmere hjemme, hvordan å føle deg utrolig skyldig i uenighet, er det enda mer vanlig.

3. Ikke bekymre deg for å holde en god hygiene

God hygiene bør være et faktum. Ta en dusj hver dag eller i nærheten av den. Vask tennene dine, kam håret ditt og ta vare på kroppen din. Men når depresjon kommer, kunne de berørte menneskene slutte å ta en dusj, selv i flere uker, hvis episoden varer så lenge. Lyder & # 8220; ekkelt & # 8221; Men det er hva depresjonen gjør. Kan gjøre noen til å ta en dusj.

Noen ganger er pounding vannet fysisk smertefullt. Noen ganger gjør det vondt. L’ideen om en dusj kan forårsake følelser av ubrukelighet. Du kan heller ikke føle deg verdig å bli rengjort. Det samme gjelder for andre aktiviteter som å pusse tennene eller vaske ansiktet ditt.

Depresjon kan ganske enkelt forvandle selvhjelpshandlinger i dreneringsaktiviteter som vi bare ikke har energi til å gjøre.

4. Bli tvunget til å ta en lur hver dag

Folk trenger omtrent åtte timers søvn per natt, bare? Vel, dette kan være sant for det meste, men folk med alvorlig depresjon kan ha problemer med å ikke sove hele dagen.

Ofte når deprimerte folk våkner, føler de seg ikke i det hele tatt. De føler seg ikke som de hadde sovet. De har ingen energi og er fortsatt søvnige. Denne døren til Sonnellini etter Naps etter Naps, uten søvn som synes å gi en følelse av hvile.

5. Være overbevist om at alle hater deg

I livet, noen mennesker liker og andre nei. Dette er normalt, sant? I en sunn mentalitet vil de fleste akseptere positive aspekter med negative. Men depresjonen er som djevelen på skulderen din, som hvisker til folk hater og er overbevist om at alle andre hater dem.

Depresjon fremhever hvert minimum, oppfattet, mulig mild og bruker dette som & # 8220; test & # 8221; at alle hater deg. Denne oppfatningen av # 8217; hat har en tendens til å få folk til å føle seg deprimert enda mer deprimert.

6. Ikke rengjør ditt hjem i flere måneder om gangen

Akkurat som L’hardt oppgave å ta en dusj: Pass støvsugeren, dusting og rengjøring kan virke ut av spørsmålet. L’apati er en vanlig følelse med depresjon. Noen deprimerte mennesker kan ikke engang føle seg verdig til et rent levende miljø.

L’Apathy kan numme våre sanser og avbryte luktene Marci, fordi vi tror vi tilhører søppel. Eller vi tror vi kan gjøre det senere, fordi vi tror at den depressive episoden kunne passere. Depresjon tar så mye av vår energi & # 8211; Emosjonell og fysikk & # 8211; at vi må velge hvordan du bruker den, og noen ganger er dette å rense på bunnen av prioritetslisten.

Hvilke deprimerte mennesker håper du kan forstå

Det er ikke det beste å ha disse tingene til felles, det er ting som folk med depresjon binder og identifiserer. Men forhåpentligvis hjelper dette med andre som ikke vet hva det betyr å forstå hvorfor vi kunne falle ut av radaren eller presentere oss litt og # 8216; swabs noen ganger. Vi kjemper mot disse følelsene hver dag.

Noen ganger kan noe så enkelt som betalende regninger betraktes som en seier.

Natasha Tracy er en anerkjent prisvinnende høyttaler og forfatter. Hans blogg, bipolar burble, stadig plasserer mellom de 10 beste bloggene på elektronisk helse. Natasha er også en’# 8217; anerkjente tapt marmor: innsikt i mitt liv med depresjon & Bipolar til hans kreditt. Det regnes som en av hovedinfluene innen psykisk helse. Han skrev for mange steder, inkludert sunn, sunt, helse, psykcentral, den mektige, Huffington Post og mange andre.

Finn Natasha Up Bipolar, Facebook, Twitter, Google+, Huffington Post, og hun Amazon side.