6 forslag om livsstil for kronisk tørr øye

Du vil smuldre øynene dine. De er riper, irritert og mindre enn en tomat. Men før du tar den flasken Bench Kilometer igjen, ta et dypt pust. Det er andre ting du kan gjøre hjemme for å forbedre symptomene dine og få lettelse.

1. Embellish ditt hjem med avgiftningsplanter.

Del på Pinterest

Selv om du holder et ordnet og rent hjem, kan den resirkulerte interne luften forverre dine symptomer. Noen planter, som L & # 8217; aloe, orkideer og den engelske Ivy, er kjent for deres filtreringskapasitet i luften.

2. Drikk en & # 8217; andre kopp kaffe (men bare en & # 8217; annen kopp).

Del på Pinterest

Forskning har vist at koffein kan hjelpe med å tåre produksjonen. Dette forsøker ikke å gå til baren flere ganger om dagen, vil hjelpe deg med dine kroniske tørre øyne (eller vil få deg til å gråte). Men en begrenset økning i koffein kan hjelpe øynene dine til å produsere mer fuktighet når du trenger det.

3. Slapp av med DIY spa-behandling.

Del på Pinterest

Prøv å sette agurker på øyelokkene for en følelse av friskhet. Denne friske og forfriskende grønnsaken kan bidra til å lindre hevelse og # 8217; irritasjon forbundet med kronisk tørt øye. Selv skiver av tynne og kjølte poteter kan gi samme effekt. Eller, hvis grønnsakene ikke er for deg, forbereder den en kald pakke med rå melk og legger den på øyelokkene i 15 minutter hver dag.

4. Spis mer fisk, som sild, tunfisk og laks.

Del på Pinterest

Disse fiskene inneholder de høyeste mengdene av omega-3 fettsyrer, som kan bidra til å forbedre symptomene og kan også hjelpe med å tåre produksjonen.

5. Tar bort stikkontaktene i Air og # 8217; fly fra visningen din.

Del på Pinterest

Disse sockets d & # 8217; luften bare resirkulere den gamle luften, som kan tørke øynene dine ytterligere. Sockets D & # 8217; luft kan til og med blåse fremmedlegemer, som støv eller hår, i de allerede irriterte øynene.

6. Juster datamaskininnstillingene for å gjøre arbeidet på det mindre anstrengende skrivebordet for øynene.

Del på Pinterest

Gjør skjermens lysstyrke lik det omgivende miljøet, endre størrelsen på teksten og se bort fra skjermen hvert 20. minutt for å redusere øyet tretthet.